  • 11. Data: 2012-11-10 00:43:14
    Temat: Re: Ocena kosztu wybudowania budynku.
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    news:ba723fff-6233-4e7f-8c7d-1b006b7d131b@googlegrou
    ps.com...
    >Co trzeba zrobić (jakie prace wykonać) żeby postawić budynek.
    >Jakiś tutioral by się przydał :)

    na youtubie moja budowa domu poklatkowo - masz tutorial co 6 sekund :)

    b.

  • 12. Data: 2012-11-12 07:28:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Jeszcze raz:
    > W tym momencie poszukuje informacji nie jak mam coś wybudować tylko:
    >
    > Co trzeba zrobić (jakie prace wykonać) żeby postawić budynek.
    > Jakiś tutioral by się przydał :)

    wykopać dziury zrobić fundamenty, położyć kanalizację i wodę zerówkę (tylko
    fachowców użyć a nie budowlańców do tych prac), wylać chudziak na gładko,
    postawić ściany, zrobić dach wstawić okna, wykonać instalację wewnętrzne,
    tynki wylewki, ociepienia, zabudowy i juz prawie mieszkasz...

  • 13. Data: 2012-11-12 16:26:49
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 09.11.2012 16:54, /// Kaszpir /// wrote:

    > Nie prawda ...

    Na przyklad ??
    Budowlanka domu jednorodzinnego to nie medycyna.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 14. Data: 2012-11-12 21:36:11
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-11-09 13:39, bolko pisze:
> [...]
    > Zanim jednak pójdę do architekta chciałbym ocenić koszt wybudowania takiego czegoś.
    > Czy znacie jakąś strone gdzie byłoby opisane (po ludzku) z czego składają się
    poszczególne elementy budynku.
    > Czyli np ściana składa się z następujących elementów:
    > -farba
    > -tynk
    > -cegła
    > -steropian
    > -farba.
    >
    > Tak żebym wiedział że muszę mieć przynajmniej X kasy żeby się za to zabrać.
    > Przy obliczeniach 2000zł x ilość m2 wychodzi mi że mnie nie stać.

    Tak najprościej

    1. 1000zł stan surowy
    2. 2000zł stan deweloperski
    3. 3000zł wykończony

    Przy mniejszym domu koszt 1m^2 będzie większy. 1. może wyjść trochę
    więcej, 3. zależy bardzo od tego co kupisz i gdzie budujesz. Sam projekt
    wykończenia to może być 300zł za 1m^2, gres można kupić za 40zł/m^2 i
    300zł/m^2.

    M.

  • 15. Data: 2012-11-13 07:16:09
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Na przyklad ??
    >Budowlanka domu jednorodzinnego to nie medycyna.

    No i co z tego ?
    Fachowiec zdobywa doświadczenie latami , dzięki temu ma dużo większą wiedzę
    praktyczną niż amator.
    Dużo rzeczy i różnych "niuansów" nie przeczyta się w internecie a fachowiec
    wie o nich i potrafi sobie z różnymi problemami poradzić ...

    Widziałem położone np. kafelki przez amatora i przez profesjonalistę.
    Różnica widoczna od razu ...

    Jedyne co te prace łączyło że amator poprawnie przykleił kafelki ...

    Tak samo widziałem gładzie wykonane przez fachowca i przez amatora , różnica
    od razu widoczna ...

  • 16. Data: 2012-11-14 13:18:46
    Od: <news>

    Użytkownik "M." napisał:
    > Tak najprościej 1. 1000zł stan surowy
    > 2. 2000zł stan deweloperski
    > 3. 3000zł wykończony

    Nie raz ludzie pokazywali że da się wybudować dom za 1500zł/m^2. I to dom
    wykończony z najlepszych materiałów w czasach bumu budowlanego, czyli kiedy
    materiały były najdroższe. Zresztą każdy może to sobie samemu policzyć. Dziś
    w czasie kryzysu ceny poszły mocno w dół więc powinno być taniej a jak komuś
    zależy na kasie to może budować oszczędnie z gorszej jakości materiałów to
    koszta będą jeszcze mniejsze:)
    A jak ktoś jest głąb, liczyć nie umie, ma dwie lewe ręce i dupę zamiast
    głowy to kupuje od pośrednika płacąc wiele tysięcy za metr, no bo pośrednik
    z developerem też za sprzedaną chałupę muszą sobie po chałupie kupić:)

  • 17. Data: 2012-11-14 13:34:30
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > głowy to kupuje od pośrednika płacąc wiele tysięcy za metr, no bo
    > pośrednik z developerem też za sprzedaną chałupę muszą sobie po chałupie

    idzmy dalej :)

    najtańsze mieszkanka od dewelopera juz teraz są od 3600zł za 1m2
    do tego czynsz za ok 60m2 - 500zł miesięcznie miasto 100tysięczne.