  • 1. Data: 2011-09-01 13:45:31
    Temat: Ocieplanie elewacji samemu - ile trwa?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Cześć.
    Pytam w imieniu kolegi który ma zamiar samemu wziąć się za ocieplenie domu.
    Gość dość zaradny, dysponujący sprzętem i wiedzą techniczną teoretyczną,
    ale bez praktyki w ocieplaniu.
    Ile zajmie mu położenie przyjmijmy 100m2 + siatka?
    (Dom świeżo postawiony, z porothermu, nieduży, z poddaszem.)

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2011-09-01 13:56:40
    Temat: Re: Ocieplanie elewacji samemu - ile trwa?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Ile zajmie mu położenie przyjmijmy 100m2 + siatka?
    > (Dom świeżo postawiony, z porothermu, nieduży, z poddaszem.)

    jak dysponuje wolnym czasem to na pewno poradzi sobie
    nic w tym trudnego, wszystko zalezy do ilosci okien jak będzie obrabial,
    czy będzie wstawial parapety itp
    cięzko powiedzieć
    mi ekipa 280m2 robi juz 2 tygodnie a konca nie widac, zaczynaja zaciągać
    klej
    i to sprawdzona ekipa co na codzien sie tym zajmuje, 4 osoby.

    ale robią bardzo precyzyjnie

  • 3. Data: 2011-09-01 14:50:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Wrz, 15:45, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:
> [...]
    > Ile zajmie mu położenie przyjmijmy 100m2 + siatka?
    > (Dom świeżo postawiony, z porothermu, nieduży, z poddaszem.)

    Mysle ze jak to robi pierwszy raz i bedzie sie mocno cackac to 100m2
    zrobi w tydzien, z przekladaniem rusztowan, bawieniem sie naroznikami
    przy oknach etc. Lacznie z zaciagnieciem siatki na kleju, bez tynkow
    (tynki samemu ciezko zrobic szczegolnie jak sa jakies duze polacie bo
    trzeba mokre na mokre a cienkie tynki szybko schna). Tylko powiem
    szczerze ze jak nie ma doswiadczenia przy pracy ze szpachla to moze mu
    to nie wyjsc rowno, a szlifowanie wyschnietego kleju jest bardzo
    ciezkie (twardy jak cholera). Mi, mimo ze nakladlem sie wczesniej
    sporo gipsow powiem szczerze rowne zaciaganie kleju nie wychodzilo ni
    cholery. Przyszedl gosc ktory robi to od lat i dwoma pociagnieciami
    zalatwial 1m2 na idealnie gladko - nie wiem jak on to robi, trzeba
    miec wyczucie w rekach :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-09-01 15:20:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 1, 3:45 pm, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:
> [...]
    > Ile zajmie mu położenie przyjmijmy 100m2 + siatka?
    > (Dom świeżo postawiony, z porothermu, nieduży, z poddaszem.)

    Tak jak napisal Adam. Okolo tygodnia.
    Mi cale ocieplenie (robilem sam i z drabiny) 160m2 w tym 7 okien
    zajelo 2 tygodnie.
    Razem z klejeniem, kolkowaniem, siatka i tynkiem cienkowarstwowym.
    Wazne zeby przed robota poczytac o tym jak siatkowac, jak szpary
    wypelnic pianka, jak klej nakladac, jak robic narozniki.
    O ile cala robote bez tynku spokojnie i dobrze robi sie samemu to tynk
    moze byc trudny do zrobienia zeby wygladalo ladnie.
    Warto sprobowac ale jak wyjdzie nie za ladnie to poszukac fachowca.

  • 5. Data: 2011-09-01 15:54:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >ciezkie (twardy jak cholera). Mi, mimo ze nakladlem sie wczesniej
    >sporo gipsow powiem szczerze rowne zaciaganie kleju nie wychodzilo ni

    otóż to!!. Moje klejenie widac na filmie z poprzedniego wątku zajęło sporo czasu. Do
    zrobienia było 150m2. I tylko pojechałem klejem po siatce (czyli teraz ją widać).
    Żeby ja wtopić trzeba bedzie jeszcze jedną warstwe kleju dać i dopiero tynk. Ale to
    zostawie fachowcom - bo sam takiej reki nie mam.

    b.

  • 6. Data: 2011-09-06 06:42:12
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-09-01 17:20, ptoki pisze:
> [...]
    > moze byc trudny do zrobienia zeby wygladalo ladnie.
    > Warto sprobowac ale jak wyjdzie nie za ladnie to poszukac fachowca.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2011-09-06 07:10:22
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-01 15:45, Lagod pisze:
> [...]
    > Ile zajmie mu położenie przyjmijmy 100m2 + siatka?
    > (Dom świeżo postawiony, z porothermu, nieduży, z poddaszem.)

    Ja robiłem tak:

    1 dzień gruntowanie
    1 dzień klejenie styropianu (z pomocą dwóch kolegów)
    2 dni zaciąganie siatki klejem dla każdej ze ścian
    2 dni malowanie gruntem pod

    Łącznie ok 10-11 dni.

    Klejenie siatki to żadna trudność. Nawet jak po zaciągnięciu wychodzą
    jakieś smugi, to potem, jak klej przeschnie, można go zatrzeć gąbką na
    mokro (podobnie, jak się zaciera tynki). Wychodzi idealnie gładki - tzn.
    na tyle gładki na ile pozwala jego struktura. Tylko trzeba wyczuć
    moment, kiedy można zacierać na mokro - jak za szybko, to klej będzie
    płynął, jak za późno, to będzie już na tyle twardy, że gąbka nic nie da.
    Zresztą, jak dojdziesz do wprawy, to nie będziesz już potrzebował
    zacierania. Po dwóch ścianach ręka się wyrabia.

    Ważna jest dobra paca metalowa - jak będzie równa i długa, to praca
    będzie przyjemna i szybka.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2011-09-06 11:31:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Wrz, 17:54, Budyń <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    Żeby ja wtopić trzeba bedzie jeszcze jedną warstwe kleju dać i dopiero tynk. Ale to
    zostawie fachowcom - bo sam takiej reki nie mam.

    Jakbym sam ocieplal to robilbym to dokladnie tak samo. Tj. sam
    przyklejal styro, ew. kolkowal, zaciagal klejem wtapiajac siatke i
    koniec. Nastepnie bym zaprosil fachowcow i poprosil o druga warstwe
    kleju (juz na rowno) plus tynk. Moj fachman tak czy siak robil
    dokladnie w ten sam sposob - tj. kladl klej dwa razy. Druga warstwe
    kleju na powierzchni ~250m2 polozyl chyba w dwa dni, szlo mu to
    naprawde szybko - jak sie ma wyczucie to raz przejedzie i jest rowno,
    mimo ze zaciagalem klejem podobna powierzchnie w piwnicach (ktore
    potem zasypalem wiec sam sie bawilem) to do wprawy nie doszedlem :)
    Chyba trzeba tego polozyc z kilkaset m2 ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2017-05-07 13:00:08
    Od: z...@g...com

    Kolegów trochę ponosi liczenie jest proste. przykład 200 m2 Jeżeli ekipa 3 osobowa
    pracuje 2 tyg. Po 12 godzin daje to ponad 500 godzin. Podziel To sobie przez swój
    wolny czas ( dla przykładu etat to w pracy 168godz!!. ). Sam u siebie kleiłem
    styropian (pianowałem każde łączenie i zaciągnął siatkę klejem dwa razy - drugi raz
    idzie klej szybko i łatwo. Zajęło mi 3 tygodnie. Pamiętaj że bez pomocnika roboty
    nie da się idealnie podzielić. Szczerze jak nie musicie to nie zabierajcie sie di tej
    roboty.wiem co mówię bi sam to przeżyłem.
    Pozdrawiam Kamil

  • 10. Data: 2017-05-07 13:24:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 maja 2017 13:00:10 UTC+2 użytkownik z...@g...com napisał:
> [...]
    nie da się idealnie podzielić. Szczerze jak nie musicie to nie zabierajcie sie di tej
    roboty.wiem co mówię bi sam to przeżyłem.

    po pierwsze to wątek zombi sprzed lat :) A po drugie zrób przyzwoite wyliczenie,
    koszty fachowców kontra twoje zarobki.

    b.