  • 1. Data: 2011-11-18 13:28:58
    Temat: Ocieplanie od wewnątrz (drugi wątek)
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    Niedawno była mowa o ocieplaniu od wewnątrz ściany.
    Kilka osób chwaliło się ocieplaniem sufitu garażu (jak mniemam
    nieogrzewanego).
    Ciekawy jestem jaki jest sens ocieplania takiego sufitu, skoro można to
    ocieplenie przenieść na podłogę ewentualnego pomieszczenia nad garażem.
    No i dodatkowo czy nie wypadałoby również ocieplić w takim przypadku ścian
    garażowych, żeby chłód nie przenosił się po nich na kondygnację wyżej?
    Pytam, bo mam spory strych nad garażem i zastanawiam się nad możliwością
    zasiedlenia go.
    Tylko jakoś obawiam się oklejać styropianem ściany i stropy z obu stron
    (aktualnie garaż z zewnątrz ocieplony, na sropie nad garażem styropian,
    planuję wywalić zupełnie ogrzewanie z garażu).
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6640
    (20111118) __________

  • 2. Data: 2011-11-18 13:32:58
    Temat: Re: Ocieplanie od wewnątrz (drugi wątek)
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "jachoska" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Tylko jakoś obawiam się oklejać styropianem ściany i stropy z obu stron
    >(aktualnie garaż z zewnątrz ocieplony, na sropie nad garażem styropian,
    >planuję wywalić zupełnie ogrzewanie z garażu).

    Z tym ociepleniem garażu od środka to trochę przesada moim zdaniem. Mam
    łazienkę i jeden pokój któresa bezpośrednio nad garażem. Sufit garażu
    nieocieplony, garaz nieogrzewany. Na posadzkach na piętrze normalnie 5 cm
    styro jak w innych pomieszczeniach. Różnicy nie widać- tzn podłoga w
    pomieszczeniach nad garażem nie jest zimniejsza od podłóg w innych
    sypialniach

  • 3. Data: 2011-11-18 13:41:40
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ciekawy jestem jaki jest sens ocieplania takiego sufitu, skoro można to
    > ocieplenie przenieść na podłogę ewentualnego pomieszczenia nad garażem.

    jesli ocieplac to wszystkie sciany od ogrzewanej strony budynku i oczywiscie
    sufit.

    b.

  • 4. Data: 2011-11-18 14:26:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 14:41, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > jesli ocieplac to wszystkie sciany od ogrzewanej strony budynku i oczywiscie
    > sufit.

    Ocieplamy OD ZIMNEJ STRONY! :) Nie od ogrzewanej.

    Do autora - jest sens, ja mam np. na poddaszu 3cm styropianu na
    posadzkach (kazdy cm sie liczy), a polowa jednego pomieszczenia jest
    wlasnie nad garazem. W takim wypadku ocieplenie stropu od dolu ma b.
    duzy sens, bo 3cm styro to troche malo i bedzie tam spora strata
    ciepla.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-11-18 14:31:24
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wlasnie nad garazem. W takim wypadku ocieplenie stropu od dolu ma b.
    >duzy sens, bo 3cm styro to troche malo i bedzie tam spora strata

    A ściany garażu od wewnątrz też ocieplone?

  • 6. Data: 2011-11-18 14:55:56
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    > oczywiscie
    > sufit.

    >Ocieplamy OD ZIMNEJ STRONY! :) Nie od ogrzewanej.

    no to jeszcze raz -ocieplamy sciany garażu od wewnątrz garażu (bo o tym ten
    wątek) i to te ściany które przylegają do ogrzewanych pomieszczeń :-)

    b.

  • 7. Data: 2011-11-18 15:03:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    5g2000yqk.googlegroups.com...

    >dolu ma b.
    >duzy sens, bo 3cm styro to troche malo i bedzie tam spora strata
    >ciepla.

    Które to ciepło nagrzewa garaż ew. A Ty zresztą i garaż grzejesz więc tu
    całkiem bez problemu.
    Zrób może w OZC jak masz chwilkę czasu symulację ile tego ciepła ucieknie do
    garażu przez podłogę i 3 cm( a przewaznie na poddaszach jest 5cm styro)

  • 8. Data: 2011-11-18 15:31:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 16:03, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > garażu przez podłogę i 3 cm( a przewaznie na poddaszach jest 5cm styro)

    Poki co wlasnie garazu nie grzeje bo tam rzeczywiscie jest stale
    10-12stC (wlasnie dzieki cieplu ktore ucieka z domu :)
    Tak czy inaczej go ocieple bo nie tynkowalem tam sufitu, wiec to
    ocieplenie wyjdzie mnie pewnie tyle co tynkowanie, a bedzie cieplej u
    gory ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-11-18 22:15:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-11-2011 o 14:32:58 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > cm styro jak w innych pomieszczeniach. Różnicy nie widać- tzn podłoga w
    > pomieszczeniach nad garażem nie jest zimniejsza od podłóg w innych
    To że ty jej nie czujesz to nie znaczy że jej nie ma, bo jest.
    Zimny strop wychładza ściany na dole. Jakbyś miał pirometr to byś sobie
    mógł
    zmierzyć temp ścian nad podłogą w tej łazience nad garażem i winnej nad
    ogrzewanym
    pomieszczeniem, zapewniam cię że przy 0st na zewn róznicę będziesz miał
    3-5st.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-11-18 22:21:45
    Temat: Re: Ocieplanie od wewn?trz (drugi w?tek)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-11-2011 o 14:28:58 jachoska <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Niedawno by?a mowa o ocieplaniu od wewn?trz ?ciany.
    > Kilka osób chwali?o sie ocieplaniem sufitu gara?u (jak mniemam
    > nieogrzewanego).
    > Ciekawy jestem jaki jest sens ocieplania takiego sufitu, skoro mo?na to
    > ocieplenie przenie?ae na pod?oge ewentualnego pomieszczenia nad gara?em.
    Jest sens, na dodatkek powinna być ocieplona ściana dziląca garaż z domem i
    w koło ściany garażu na wysokości 1 metra od stropu no i strop oczywiście.
    Ja mam cały strop od dolu ocieplony 5cm styro, ścianę od domu i będę
    oklejał ściany w koło
    od stropu w dól na dług metra, usko zakończę małą pólką w koło na
    narzędzia aby
    ładnie wyglądało, oczywiście na stro jest siatka i klej.
    A dlaczego tak się robi?
    Bo nieogrzewany garaż z marną dużą bramą doskonale wychłądza dom,
    przeprowadziłem
    różne symulacje na OZC i jednoznacznie wychodzi że trzeba garaż ocieplić
    aby zmniejszyć wychładzanie domu.

    --
    Pozdr
    JanuszK