  • 1. Data: 2011-12-20 06:05:15
    Temat: Ocieplanie poddasza a wylewki
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    Budowa już zamknieta (okna pcv, dach , poddasze nieocieplone) Za tydzien
    wchodzi mi tynkarz i bedzie walił z agregatu tynki gipsowe. Zamierzam
    ogrzewać kozami dwiema aby tynki nie przemarzły. No i mam pytanie odnośnie
    poddasza. Kiedy ocieplać ?
    Po tynkach jakieś pare tyg. (aż przeschna i wtedy mocno ogrzewac) czy może
    poczekac troche i zrobic to po wylewkach ? Z jednej strony boje się niskiej
    temperatury na poddaszu a zdrugiej strony wilogoci , która może "zepsuć"
    wełne.

    pozdr.
    mihal

  • 2. Data: 2011-12-20 08:00:07
    Temat: Re: Ocieplanie poddasza a wylewki
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "mihal" <j...@w...pk> napisał w wiadomości
> [...]
    > poczekac troche i zrobic to po wylewkach ? Z jednej strony boje się
    > niskiej temperatury na poddaszu a zdrugiej strony wilogoci , która może

    U mnie wełna juz w dachu - 1 warstwa a nad nią membrana
    wysokoparoprzepuszczalna.
    Wydaje mi się że nie będzie problemu bo nawet jak mi wilgoć pójdzie górą to
    przez wełnę poleci,
    to nie folia i parę przepuści, a poza tym chyba jak łyknie wilgoci to ją
    odda więc chyba nie ma co się "zepsuć".

    Rafał

  • 3. Data: 2011-12-20 08:10:11
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Wg mnie zrob na spokojnie tynki i wylewki. Niech to wyschnie - kilka m3
    wody musi odparowac.
    U mnie tynki robione byly w lipcu, wylewki w sierpniu. Caly czas
    zapewniaona byla skuteczna wetylacja.
    Dopiero teraz w domu mam wilgotnosc na poziomie 60 - 70%.
    Przy scianie jeszcze w okolicach 70% - 80%.

    Jak rozbujam koze to spada do 40. Gdy wygasnie to wraca na poziomy 60.

    Przy wilgotnosci w okolicach 90% nie odwazylbym sie klasc welny.
    Zwlaszcza jesli zainwestowales w jakas lepsza typu <0,035.

    Inna sprawa jesli gonia Cie terminy :(

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2011-12-20 08:10:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 07:05:15 +0100, mihal napisał(a):

    (...)

    Jesli kazali Ci grzac na 2 kozy, grzej na 3. Ja naprawialem wylewki po
    partaczu, ktory nie dogrzal domu i korzystal z mojej niewiedzy.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2011-12-20 19:43:18
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 09:10, Marek pisze:

    > Przy wilgotnosci w okolicach 90% nie odwazylbym sie klasc welny.
    > Zwlaszcza jesli zainwestowales w jakas lepsza typu <0,035.

    Pytanie:
    co się z tą wełną może stać? Szczególnie z tą lepszą.

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-12-21 07:02:37
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > co się z tą wełną może stać? Szczególnie z tą lepszą.
    Naciagnie wody, moze sie zeszmacic i stracic swoje parametry.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2011-12-21 20:06:15
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-12-21 08:02, Marek pisze:
    > Naciagnie wody, moze sie zeszmacic i stracic swoje parametry.

    Chyba by trzeba ją w wodzie trzymać.
    Tak samo naciągnie wody podczas normalnej eksploatacji kiedy będzie np.
    długa deszczowa jesień, mgły itp.
    Później wyparuje, a co się ma zeszmacić to się zeszmaci i tak.

    --
    M.