  • 21. Data: 2010-01-05 17:19:27
    Temat: Re: Ocieplanie poddasza piankapoliuretanowa
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hhv4p5$ol8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Z powietrza z zewnątrz.
    > Znasz zjawisko "oddychania" zbiorników?

    Widzisz, ja sie nie zgadzam z tym, ze folia zabezpieczy przed wilgocia welne
    w 100%. Wykorzystalem tylko Twoja teze.

    > Tak, ale zamkniętoporowa PUR czy styropian mają nasiąkliwość rzędu 1%, i
    > niewiele wpływa to na ich izolacyjność (coś jak mokra pianka do
    > nurkowania) ;-)
    > A wełna? Nie dość, że pod wpływem wilgoci traci na izolacyjności, to
    > jeszcze zbija się i rozrywa.

    Gdzie sie zbija i rozrywa?? Lezac pod dachem??
    Zbija to na upartego mozna by sie bylo zastanowic, choc tez podobno juz nie
    dotyczy, ale rozrywa?

    > Jeśli chodzi o więźbę, to pianka na drzewo raczej też nie ma wpływu, bo
    > wilgotnośc drzewa powietrznosuchego jest znacznie wyższa. Co innego, gdyby
    > przez nieszczelne pokrycie po deskach i krokwiach lała się woda, ale w
    > takim przypadku to ani wełna, ani PUR, ani styropian nie pomogą.

    Tylko ze zawilgocenie wiezby w czasie to moze byc proces, jak chcesz
    ryzykowac to rob jak uwazasz. Ja wole opierac sie na sprawdzonych
    opisywanych powszechnie metodach.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-01-05 17:28:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >nasiakliwosc na poziomie 0,01% czyli zero.

    Sprawdz deklarowana nasiakliwosc:
    http://izolacje-gerlach.pl/index.php?option=com_cont
    ent&task=view&id=7&Itemid=9

    >Wilgoc bierze sie z wnetrza. A to raczej nie grozi przy dobrym
    >uszczelnieniu.

    Musialo by byc hermetyczne.

    A tak swoja droga czytajac to co cytuje powyzej, to zastanawiam sie czy
    przypadkiem nasz nowouzytkowy kolega grupowy Miki to czasem nie sprzedawca
    tej technologii. Niby pyta a taki zorientowany.:-))

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-01-05 17:59:59
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    > A tak swoja droga czytajac to co cytuje powyzej, to zastanawiam sie czy
    > przypadkiem nasz nowouzytkowy kolega grupowy Miki to czasem nie sprzedawca
    > tej technologii. Niby pyta a taki zorientowany.:-))

    Nieee... :-)))
    Jestem już dość zaawansowanym użutkownikiem, kończę budowę ;-))

    A moich postów możesz trochę znaleźć na tej grupie, z małymi przerwami od
    początku budowy, a nawet trochę wcześniej, czyli od 2004.

    Temat pianki pojawił mi się, bo szukałem na aledrogo zwykłej pianki w
    sprayu, a znalazłem natrysk. No i mnie zainteresowało

    Pozdrawiam wszystkich budujących
    Miki

  • 24. Data: 2010-01-05 19:21:19
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    > Widzisz, ja sie nie zgadzam z tym, ze folia zabezpieczy przed wilgocia
    > welne w 100%. Wykorzystalem tylko Twoja teze.

    No bo nie zabezpieczy.
    Dlatego od góry trzeba dawać folię paroprzepuszczalną lub zostawiać
    szczelinę do desek, żeby się wełna mogła wysuszyć.

    > Gdzie sie zbija i rozrywa?? Lezac pod dachem??
    > Zbija to na upartego mozna by sie bylo zastanowic, choc tez podobno juz
    > nie dotyczy, ale rozrywa?

    No to spróbuj... ułożony na jakimś skosie większy kawałek wełny umocowany od
    góry i polej wodą z konewki
    (to tak dla przyspieszenia, normalnie to trwa trochę dłużej) i zobaczysz, co
    się stanie..

    > Tylko ze zawilgocenie wiezby w czasie to moze byc proces, jak chcesz
    > ryzykowac to rob jak uwazasz. Ja wole opierac sie na sprawdzonych
    > opisywanych powszechnie metodach.

    Ja też, dlatego mam wełnę. Ale to nie znaczy, że nie należy szukać lepszych
    rozwiązań.

    Pozdrawim
    Miki

  • 25. Data: 2010-01-05 19:24:25
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    rticle_id=7799&ma...

    > Dzieki nie wiedzialem. Zawsze jakas nadzieja :-)

    No to co, to teraz tylko PVC, styropian i pianka w calym domu?
    No bo skoro przeciwwskazan brak...
    ;-))

    Pozdrawiam
    Miki

  • 26. Data: 2010-01-05 19:57:59
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Jan 5, 6:28 pm, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisa w wiadomo ci

    > Sprawdz deklarowana nasiakliwosc:http://izolacje-gerlach.pl/index.php?op
    tion=com_content&task=view&id=...

    > Musialo by byc hermetyczne.

    Wiekszosc problemow z izolacja jest przez roznice temperatur. Powstaje
    pkt rosy i tyle.
    Wilgoc w cieplym powietrzu z wewnatrz - nasycenie pary wodnej w
    powietrzu /oczywiscie jesli brak szczelnej mebrany paroizolacyjnej/
    Nie zapominac o wkretach ktore izolacje dziurawia oraz o wszelkiego
    typu halogenach, kontaktach rurkach od elektryki etc.
    Tak czy siak problem z pkt rosy wystepuje zawsze. Dlatego tez nalezy
    za wszelka cene stosowac materialy o zamknietych porach. Wtedy cieple
    wilgotne powietrze nie ma szans przenikac przez izolacje.

    Poniewaz welna nie nalezy do materialow zamknietoporowych nalezy ja
    wietrzyc a co za tym idzie schladzac ja niustaannie zimnym powietrzem
    z zewnatrz i wten sposob osuszac. Dlatego tak wazna jest membrana
    paroizolacjna

    Przy zamknietych porach cieple powietrze nie przedostaje sie przez
    przegrode. Dlatego tez szuka sobie ujscia gdzie indziej - naliza
    cisnieniowa przegrody - OZC. Jesli takowe znajdzie wykrapla sie w
    duzych ilosciach i latwo taki pkt wyszukac i wyeliminowac. W
    przypadku wypelnienia calej sciany piana PUR /nie tak jak na zdjeciach
    ze widac krokwie lub belki - potencjalna szczelina na laczeniu
    materialow - rozszezalnosc inna drewna i PUR/ Powietrze nie ma gdzie
    uciec, zostaje w pomieszczeniu. Pkt rosy powstaje powstaje w izolacji
    ale nie wykrapla sie gdyz zamknieta komorka ma wilgotnosc np 3%.

    Tak to przynajmniej rozumiem. Jesli jest inaczej prostujcie

  • 27. Data: 2010-01-05 20:01:46
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Jan 5, 8:24 pm, "Miki" <m...@g...com> wrote:

    &article_id=7799&ma...

    > No to co, to teraz tylko PVC, styropian i pianka w calym domu?
    > No bo skoro przeciwwskazan brak...
    > ;-))

    No tak zreszta wiekszosc welniarzy juz i tak polozyla sobie tworzywo
    kapiace w postaci foli paroizolacyjnej. :-))

  • 28. Data: 2010-01-06 15:27:27
    Temat: Re: Ocieplanie poddasza piankąpoliuretanową
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 4 Sty, 14:07, "e-kran" <e...@o...pl> wrote:

    > No, skoro jest poliuretanowa (jak w nazwie), to powinna się długo i pięknie
    > palić ;-)

    Blad !

    Pali sie krotko i pieknie.
    Kiedus "utylizowalem" pianke PUR ze starego fotela w kotle co. -
    myslalem, ze ten kociol zaraz eksploduje !!!