  • 21. Data: 2013-03-22 11:25:38
    Temat: Re: Ocieplenie bloku
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 22 Mar 2013 11:23:35 +0100 osobnik zwany Ergie napisał:

    > A co jeśli nie chcę +15?

    to włącz klimę :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2013-03-22 18:59:07
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-22 11:23, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    g2000yqb.googlegroups.com...

    > Było już nie raz, ale niech będzie jeszcze raz: Zmuszanie kogoś do
    > płacenia za coś czego nie zamawiał i czego nie potrzebuje, a wszystko po
    > to by sąsiedzi mieli lepiej.

    Nikt nikogo nie zmusza - nie podoba się to sprzedaj.

    Kupujesz mieszkanie w bloku i w ten sposób zdejmujesz z siebie część
    odpowiedzialności i obowiązków, ale w zamian musisz przestrzegać reguł
    większości. Układ jest prosty.

    Nie podobają ci się wspólnicy to wychodzisz ze spółki (stawiasz
    oddzielny dom).

    > A co jeśli nie chcę +15?

    To nie kupujesz mieszkania. Nikt nikogo nie zmusza.

    Kupując mieszkanie podpisujesz zobowiązanie wobec pozostałych
    właścicieli - więc już powiedziałeś, że chcesz.

    M.

  • 23. Data: 2013-03-22 19:02:48
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-22 10:28, Ergie pisze:

> [...]
    > ma. Dla młodych którzy często wyjeżdżają ma. Największy sens ma dla tych
    > którzy trzymają pste mieszkanie na przyszłość jako lokatę kapitału - bo
    > dzięki temu nie musza płacić za ogrzewanie.

    > W wielu znanych mi przypadkach było kiedyś wspólne ogrzewanie (wspólna
    > instalacja CO zasilana z ciepłowni lub kotłem znajdującym się w
    > piwnicy), a po tym jak mieszkańcy powykupywali swoje mieszkania porobili
    > sobie indywidualne instalacje CO i mają osobne kotły. Wtedy problem
    > płacenia za sąsiadów którzy mają odkręcone kaloryfery i otwarte okna

    Nowa instalacja w takim budynku to:
    1. pion robiony wspólnie
    2. Zrycie wszystkich podłóg (trzeba poprowadzić rury w wylewkach i
    wprowadzić do mieszkania).

    Moim zdaniem koszty tego to jakieś 10-50 tys. zł na lokal (trzeba
    wymienić wszystkie podłogi i zrobić nowe wylewki; zakładam, że nikt o
    zdrowych zmysłach nie będzie rozprowadzał rur do CO przez przedpokój do
    pokoi wierzchem).

    Nadal ci nie wierzę, że jest to opłacalne.

    M.

  • 24. Data: 2013-03-23 18:56:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nikt nikogo nie zmusza - nie podoba się to sprzedaj.

    ROTFL jak pisałem socjalizm w czystej postaci. A święte prawo własności to
    co?

    > Kupujesz mieszkanie w bloku i w ten sposób zdejmujesz z siebie część
    > odpowiedzialności i obowiązków, ale w zamian musisz przestrzegać reguł
    > większości. Układ jest prosty.

    Na szczęście socjalizm się skończył i obecnie prawo i sądy są innego zdania.

    > Nie podobają ci się wspólnicy to wychodzisz ze spółki (stawiasz oddzielny
    > dom).

    Nie ma takiej potrzeby można mieć mieszkanie we wspólnocie i płacić tylko za
    siebie.

    > To nie kupujesz mieszkania. Nikt nikogo nie zmusza.
    Kupując mieszkanie podpisujesz zobowiązanie wobec pozostałych
    > właścicieli - więc już powiedziałeś, że chcesz.

    ROTFL. Poproszę o paragraf, który nakazuje każdemu płacić za ogrzewanie jego
    mieszkania do temperatury 15 stopni.

    Prawo własności we wspólnocie nie jest pełne. Są pewne ograniczenia i
    obowiązki ale na szczęście nie ma prawnego obowiązku ogrzewania własnego
    mieszkania i płacenia za ciepło którego się nie chce.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2013-03-23 19:03:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nowa instalacja w takim budynku to:
    > 1. pion robiony wspólnie
    > 2. Zrycie wszystkich podłóg (trzeba poprowadzić rury w wylewkach i
    > wprowadzić do mieszkania).

    W znanych mi rozwiązaniach rury do mieszkań nie wchodzą w podłodze tylko po
    ścianie.

> [...]
    > wszystkie podłogi i zrobić nowe wylewki; zakładam, że nikt o zdrowych
    > zmysłach nie będzie rozprowadzał rur do CO przez przedpokój do pokoi

    Wierzchem nie widziałem. To co widziałem to było albo w bruzdach w ścianie,
    albo przy podłodze zakryte szeroką listwą.

    > Nadal ci nie wierzę, że jest to opłacalne.

    Przy takich założeniach o jakich piszesz to nie, ale jeszcze takiego
    rozwiązania nie widziałem. Skąd w ogóle wpadłeś na pomysł, że w kamienicach
    z drewnianymi stropami są wylewki? Są też kamienice ze stropami z lanego
    betony i na tym płyty wiórowe - też brak wylewek no i bloki ze stropami z
    płyt kanałowych gdzie niby "wylewka" jest ale jest jej tak mało, że rury w
    otulinei się tam nie zmieszczą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2013-03-23 19:12:44
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-23 18:56, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ROTFL jak pisałem socjalizm w czystej postaci. A święte prawo własności
    > to co?

    Nie kupujesz pełnej własności.

    > Nie ma takiej potrzeby można mieć mieszkanie we wspólnocie i płacić
    > tylko za siebie.

    Nie możesz. Masz obowiązki związane z częściami wspólnymi i musisz za
    nie płacić. Własność to także obowiązki.

    > Prawo własności we wspólnocie nie jest pełne. Są pewne ograniczenia i
    > obowiązki ale na szczęście nie ma prawnego obowiązku ogrzewania własnego
    > mieszkania i płacenia za ciepło którego się nie chce.

    Wszystko zależy od uregulowań pomiędzy tobą a pozostałymi
    współwłaścicielami. Oni też mają świete prawo własności.

    M.

  • 27. Data: 2013-03-23 20:23:10
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-23 19:03, Ergie pisze:
> [...]
    > bloki ze stropami z płyt kanałowych gdzie niby "wylewka" jest ale jest
    > jej tak mało, że rury w otulinei się tam nie zmieszczą.

    Koncepcja rur w podłodze pochodzi z dzisiejszego budownictwa
    wielorodzinnego. Może w kamienicy można lepiej. W budynku z lat 50.,
    który ja znam podłogi są drewniane na legarach z gruzem. Tym niemniej
    wymiana podłóg byłaby konieczna.

    W ścianach można prowadzić tylko w nośnych, bo działowe to zwykle cienka
    dziurawka.

    Jeszcze pozostaje rujnowanie klatki schodowej.

    Efekt: spora inwestycja bez oszczędności na ogrzewaniu. Jest tylko
    lepsze rozliczenie kosztów. To się nie zwróci.

    M.

  • 28. Data: 2013-03-24 20:13:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie kupujesz pełnej własności.

    Inni też nie, więc nie ma powodu by ich prawo do +21 było ważniejsze niż
    moje do +5.

    > Nie możesz. Masz obowiązki związane z częściami wspólnymi i musisz za nie
    > płacić. Własność to także obowiązki.

    Już pisałem jest wiele wspólnot, gdzie za ogrzewanie każdy płaci za siebie,
    więc mogę. To że jeszcze zostało trochę socjalistycznej prehistorii to nie
    znaczy, że to jest norma.

    > Wszystko zależy od uregulowań pomiędzy tobą a pozostałymi
    > współwłaścicielami. Oni też mają świete prawo własności.

    Podaj paragraf mówiący o tym, że ich prawo do posiadania +21 stopni jest
    ważniejsze od mojego do posiadania +5 stopni.

    O ile spółdzielnie mogą sobie uchwalać co chcą to na szczęście we
    wspólnotach nie jest tak łatwo i uchwałę nakazującą utrzymywanie zadanej
    temperatury można zaskarżyć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2013-03-24 20:22:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > ja znam podłogi są drewniane na legarach z gruzem. Tym niemniej wymiana

    Z jakiego powodu? Jeszcze się z tym nie spotkałem by przy okazji
    wyprowadzania pionów grzewczych na klatkę robić nowe połogi.

    > W ścianach można prowadzić tylko w nośnych, bo działowe to zwykle cienka
    > dziurawka.

    To się dobrze składa, bo zwykle okna też są w ścianach nośnych :-) Zwykle
    zasilanie grzejników to jedna pętla idąca wzdłuż ścian zewnętrznych.

    > Jeszcze pozostaje rujnowanie klatki schodowej.

    To oczywiste, ale tę i tak co kilkanaście lat trzeba remontować. A można to
    zrobić przy okazji wyprowadzania pionów gazowych na korytarz albo przy
    okazji zamiany instalacji elektrycznej z TN-C na TN-S.

    > Efekt: spora inwestycja bez oszczędności na ogrzewaniu. Jest tylko lepsze
    > rozliczenie kosztów. To się nie zwróci.

    Teoretycznie masz rację, w praktyce po takiej operacji doświadczenie
    pokazuje, że zużycie ciepła spada o 30-50% po prostu gdy każdy płaci za
    siebie to nikt nie odkręca grzejników "na full" i nie otwiera jednocześnie
    okien. Nagle też się okazuje, że 21 stopni w zupełności wszystkim wystarcza
    a nie mają niektórzy 25 jak wcześniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2013-03-24 20:33:43
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-24 20:22, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Z jakiego powodu? Jeszcze się z tym nie spotkałem by przy okazji
    > wyprowadzania pionów grzewczych na klatkę robić nowe połogi.

    Bo jeśli chcesz rury poprowadzić w podłodze, to musisz wymienić podłogi :-)

    > To się dobrze składa, bo zwykle okna też są w ścianach nośnych :-)
    > Zwykle zasilanie grzejników to jedna pętla idąca wzdłuż ścian zewnętrznych.

    Dobra. Poprzestańmy na tym, że się w tej kwestii nie zgadzamy.
    Ja uważam, że przebudowa instalacji C.O. w budynku tak, aby każdy lokal
    był oddzielnie zasilany wymaga sporej przebudowy oznaczającej remont
    wszystkich lokali.

    Ty uważasz, że to prosta rzecz niewymagająca dużych nakładów.

    Zgódźmy się co do tego, że się nie zgadzamy :-)

    M.