  • 1. Data: 2013-10-01 08:02:38
    Temat: Ocieplenie budynku - wycena prac
    Od: Zenik <w...@o...pl>

    Proszę o pomoc w kalkulacji wyceny prac przy ociepleniu, nie chcę być
    zaskoczony cennikiem ekipy budowlanej.
    Prace do wykonania, które nie wiem jak wycenić (budynek 70 letni):
    - usunięcie zewnętrznych parapetów ceglanych
    - osadzenie w w/w miejsce parapetów marmurowych
    - usunięcie, zbicie gzymsu ceglanego o dł. 1/4 cegły okaląjacego budynek
    - czy obróbka okien styro+siatka powinna być liczona osobno czy jako m2
    całej ściany bo chyba nie odliczam otworów okiennych przy kalkulacji
    powierzchni ?
    - czy klejenie styropianu na gzyms przy dachu (zakładka na styropian i
    trochę docinania) to również dodatkowa praca czy wliczyć to do całości
    powierzchni ściany ?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Z.

  • 2. Data: 2013-10-01 10:07:39
    Temat: Re: Ocieplenie budynku - wycena prac
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Kleic na ramke (nie placki), uszczelniac pod parapetem, przed ociepleniem
    przytrocz do scian przemyslana instalacje RTV+internet skretka (do 2 kabli SAT
    dobrej jakosci do glownego TV oraz 1-2 skretki gdzies na strych czy do
    piwnicy). Kable wiszace w okolo domku to nic ladnego... jakies lampki do
    oswietlania posesji tez przemysl. To tak nawiasem.

    PS
    Zmniejsza sie swiatlo okien, skuc tynk wiec w okolo wneki okiennej, dac tu
    cienszy styropian itd.