  • 1. Data: 2009-02-14 17:36:31
    Temat: Ocieplenie dachu
    Od: Rick <r...@o...pl>

    Witam.
    W budynku mieszkalnym jest dach kryty dachówką, jako ocieplenie jest wełna mineralna
    15cm. Ocieplenie było robione kiedyś tam, gdy nie wiedziano, po co są membrany
    foliowe, dlatego ich nie zastosowano. Z pewnych względów nie ma możliwości położenia
    paroizolacji (od wewnątrz), ewentualnie można zdjąć dachówki i próbować jakoś dać
    folię paroprzepuszczalną. Zatem pytanie, czy taki zabieg cokolwiek da, pomijam koszt
    operacji? Obecnie na poddaszu jest zimno w wietrzne dni.
    W oczekiwaniu na konstruktywne porady pozdrawiam.

    --
    Rick <a...@a...pl>

  • 2. Data: 2009-02-14 18:29:08
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Jeżeli nie chcesz zdejmować dachówek to pozostaje Ci zdjęcie sufitu,
    położenie membrany bezpośrednio pod krokwiami, następnie uchwyty do stelaża,
    wełna, stelaż, folia paroizolacyjna, płyta gipsowo-kartonowa. Niestety w ten
    sposób stracisz trochę na wysokości pomieszczenia na skosach.

    Nie wiem z jakich względów twierdzisz, ze nie da się położyć folii
    paroizolacyjnej. Tu akurat jest najmniejszy problem, bo kładziesz tę folię
    bezpośrednio na płytę gipsowo-kartonową, a na tę folię drugą płytę
    kartonowo-gipsową.
    Jednak folia paroizolacyjna nie zabezpieczy przed hulającym wiatrem pod
    dachówką.

    Albo też zdjąć: dachówkę, łaty i kontrłaty
    Przybić: membranę, kontrłaty, łaty i położyć dachówkę.

    Ewentualnie kłaść membranę na łatach i na to nabić kontrłaty i łaty.
    Tyle, że wtedy podniesiesz dach o grubość kontrłaty i łaty.

    Ja osobiście wybrał bym rozwiązanie ze zdjęciem dachówki, łat i kontrłat.
    Do tego wykonał bym paroizolację tak jak opisywałem wczesniej.

  • 3. Data: 2009-02-14 19:56:53
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Sat, 14 Feb 2009 19:29:08 +0100
    "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > kartonowo-gipsową.
    > Jednak folia paroizolacyjna nie zabezpieczy przed hulającym wiatrem pod

    O tym nie pomyślałem, że można płytę na płytę, a pomiędzy folię.

> [...]
    >
    > Ja osobiście wybrał bym rozwiązanie ze zdjęciem dachówki, łat i kontrłat.
    > Do tego wykonał bym paroizolację tak jak opisywałem wczesniej.

    Dziękuję za cenne rady.
    Pozdrawiam.

    --
    Rick <a...@a...pl>

  • 4. Data: 2009-02-14 21:48:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > kartonowo-gipsową.
    > Jednak folia paroizolacyjna nie zabezpieczy przed hulającym wiatrem pod

    A ja mysle, ze problem tego ocieplenia tkwi w czym innym. Hulajacy wiatr pod
    dachowka nie powinien byc przyczyna wychladzania pomieszczenia. Pod dachami
    deskowanymi celowo zostawia sie szczeline wentylacyjna miedzy deskami a
    welna, by hulal tam wiatr i wszystko wentylowal/osuszal. Mysle, ze
    ocieplenie zrobione jest byle jak, nie zapeniono ciaglosci welny w
    ociepleniu od samej murlaty.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-02-15 08:31:28
    Od: rick <...@a...ee.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > welna, by hulal tam wiatr i wszystko wentylowal/osuszal. Mysle, ze
    > ocieplenie zrobione jest byle jak, nie zapeniono ciaglosci welny w

    Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale czy nie jest tak, że
    szczelina jest pomiędzy deskowaniem a membraną paroprzepuszczalną ? W
    tym przypadku ta membrana blokuje 'hulanie' wiatru, mam rację?
    Przy okazji, znacie jakieś miejsca w sieci opisujące poszczególne etapy
    prawidłowo ocieplonego dachu?

    Pzdr
    Rick

  • 6. Data: 2009-02-15 09:34:42
    Od: Łozin <j...@U...xo.pl>

    > Przy okazji, znacie jakieś miejsca w sieci opisujące poszczególne etapy
    > prawidłowo ocieplonego dachu?

    Przerabiałem ostatnio ten temat.
    Na stronie producentów wełny jest trochę ale kiepsko.
    Lepiej jest na stronach producentów płyt KG: Rigips, Nida , kNAUF..

    łozin

  • 7. Data: 2009-02-15 13:16:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "rick" <...@a...ee.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale czy nie jest tak, że
    > szczelina jest pomiędzy deskowaniem a membraną paroprzepuszczalną ? W tym
    > przypadku ta membrana blokuje 'hulanie' wiatru, mam rację?

    Membrane stosuje sie tam, gdzie nie ma deskowania, a nawet miedzy membrana a
    welna stosuje sie wentylacje, chyba ze membrana jest wysoko
    paroprzepuszczalna. Pod deskami mozna zastosowac folie wiatroizolacyjna i do
    niej ulozyc welne. Mamy wowczas gwarancje, ze szczelina zostanie zachowana,
    a folia ogranicza penetracje welny.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-02-19 08:43:14
    Od: o...@o...pl

> [...]
    zimno w wietrzne dni.
    > W oczekiwaniu na konstruktywne porady pozdrawiam.

    Taka membrama nazywana jest też wiatroszczelna. Powoduje, że wiatr nie
    wydmuchuje ciepła z warstwy wełny. Jest jednak pewne niebezpieczeństwo.
    Ponieważ nie ma foli paroszczelnej nad K-G więc wilgoc z pomieszczenia
    przenika do wełny. Ponieważ nie ma foli paroprzepuszczalnej (wiatroszczelnej)
    jest szybko usuwana z wełny. Przez położenie foli możemy zaburzyć równowagę
    wilgotnościową wełny. W efekcie tego może nam się zacząć gromadzić wilgoć w
    wełnie. Co dalej chyba nie muszę pisać. Przyszło mi na myśl coś jeszcze. Nie
    można założyć z jakiś powodów foli paroszczelnej pod K-G, ale ... . Nie
    jestem "dobry" w farbach, ale czy nie dało by się zastosować farby nie
    przepuszczającej wilgoci przez K-G. Jeżeli tak to problem rozwiązany: farba, K-
    G, wełna, folia paroprzepuszczalna, dachówka. Z tym, że wtedy pomieszczenia
    poddasza muszą mieć dobrą wentylacją by nie skraplała nam się wilgoć od srodka
    na skosach.

  • 9. Data: 2009-02-19 08:52:07
    Od: o...@o...pl

    > O tym nie pomyślałem, że można płytę na płytę, a pomiędzy folię.

    > Dziękuję za cenne rady.
    > Pozdrawiam.
    >
    > --
    > Rick <a...@a...pl>
    Jeżeli istnieje taka możliwość proponuję dodać 10 cm wełny na stelażu i
    dopiero folię i K-G. I nie chodzi tylko o zimno w zimie. Jeszcze większym
    problemem jest wysoka temperatura w lecie (co nie często jest tu uwypuklane).
    Proszę sobie przypomnieć jak jest w lecie. Jestem pewien, że delikatnie mówiąc
    niezbyt komfortowo.

  • 10. Data: 2009-02-19 08:54:55
    Od: o...@o...pl

> [...]
    > tym przypadku ta membrana blokuje 'hulanie' wiatru, mam rację?
    > Przy okazji, znacie jakieś miejsca w sieci opisujące poszczególne etapy

    Jak wystawi Pan nowy wątek to Panu rozpiszę (łącznie z komentażem jak odbierać
    poszczególne etapy).