  • 11. Data: 2010-07-02 11:05:43
    Temat: Re: Ocieplenie dachu ? Sens ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kaszpir pisze:

    > Inny fachowiec powiedział że jak ocieplę dach a nie będę tam mieszkał
    > a co za tym idzie ogrzewał to wejdzie wilgośc a co za tym idzie będzie
    > grzyb i pleśń ...
    >
    > Jak to wygląda ?
    > Powiedzmy że mamy ocieplony sufit (20cm wełna) + płyta OSB 22mm i nie
    > ocieplony dach ...
    > Rozumiem że na poddaszu będzie bardzo zimno ale na parterze będzie
    > ciepło , czy aż tak dużo ciepła mi przez sufit ucieknie ?

    Różne są tu szkoły prezentowane. Ja wymyśliłem sobie, że dam aż do
    kalenicy jedną warstwę wełny między krokwie - może 12, może 14 cm, bo
    krokwie u mnie mają 16 cm, a wentylacja pod deskowaniem musi być. Druga
    warstwa - gdzieś dwunastka wełny, będzie na skosach poddasza i na
    suficie - dom z poddaszem użytkowym, ale ponad sufitem jest jeszcze
    całkiem spora przestrzeń i będzie jak znalazł na np. przechowywanie
    pudeł, żeby mieć gwarancję na różne rupiecie, których przybywa jak
    grzybów po deszczu.

    Tym sposobem będę miał częściowo ocieploną przestrzeń powyżej lekkiego
    stropu, ale ogrzewania tam nie mam zamiaru doprowadzać :-).

    Na Twoim miejscu też bym tego nie robił. Jak okaże się, że będzie to
    konieczne, wówczas to zrobisz - teraz szkoda kasy :-). Przeróbka jest
    wbrew pozorom mniej kosztowna niż wydawanie pieniędzy teraz tylko po to,
    by uspokoić swoją źle pojętą zapobiegliwość :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 12. Data: 2010-07-03 19:27:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Na razie nie planuję wykorzystania poddasza , choć nie mówię że w
    przyszłości ...

    Każę doprowadzić z dwa miejsca gdzie mógłbym w przyszłości podłączyć dwa
    grzejniki , oraz prąd na górne piętro (nawet aby mieć oświetlenie na
    strychu).

    Męczy mnie jednak ocieplenie ...

    Nie ukrywam że nie chciałbym aby zbyt dużo ciepła uciekało mi sufitem (sufit
    z desek z drewna) (ocieplony 20cm) + płyta OSB 22mm a potem już zupełnie nie
    ocieplonym dachem ...
    Dużo ciepła może uciekać w miejscu gdzie jest wejście na strych (wysuwana
    drabina) , bo wątpie aby było to jakoś super ocieplone ...

    Dlatego myślałem czy nie kupić wełny 15-17 cm i nie włożyć w krokwie w dach
    ..
    Montaż banalnie prosty i sądzę że sam to bym zrobił ...
    Koszt też nie duży , ale no właśnie ....

    Za tą cenę bym miał już część ogrodzenia ...

    Jednakże jeśli warto mimo że nie będę mieszkał na poddaszu , choć
    prowizorycznie dach ocieplić dach to może to od razu zrobić ?

    Może inaczej zapytam :)

    Załóżmy że użytkuję tylko parter. Tam pomieszczenia są ogrzewane. Góra
    używana jako strych , więc nie ogrzewana.

    Czy jeśli nie ocieplę dachu to rachunki za ogrzewanie jakie będę płacił będą
    wyższe niż w przypadku gdybym ocieplił dodatkowo dach (15cm , między krokwie
    tylko , jedna warstwa).

    Dzięki !

  • 13. Data: 2010-07-07 21:00:22
    Od: "Me(L)Isa" <j...@a...pl>

    W dniu 2010-07-03 21:27, /// Kaszpir /// pisze:
> [...]
    >
    > Czy jeśli nie ocieplę dachu to rachunki za ogrzewanie jakie będę płacił
    > będą wyższe niż w przypadku gdybym ocieplił dodatkowo dach (15cm ,

    Nie wiem, czy Twoje założenia są słuszne, ale odpowiem na własnym
    przykładzie. Po ociepleniu strychu membraną i folią oraz dwoma warstwami
    wełny mineralnej, wstawieniu okien dachowych, wykończeniu płytą
    karton-gips temperatura (bez włączonego ogrzewania), przy silnych
    mrozach, nie spada poniżej dziesięciu stopni, a zdarza się tak np. w
    ogrzewanym wiatrołapie.
    Na ocieplonym strychu, zimą nie mam potrzeby włączania ogrzewania (ale
    ono jest), ponieważ przechowuję tam rośliny, a im pasuje trochę niższa
    temperatura niż w pozostałych pomieszczeniach reszty domu. Średnio jest
    tam ok. 15 stopni.
    Ja bym zrobiła izolację dachu w trakcie budowy (tzn. membrana+wełna+
    folia)i nie martwiła się, że zabraknie na ogrodzenie.
    Ale każdy ma swoje priorytety. Powodzenia.
    Mel