  • 1. Data: 2009-07-19 07:32:38
    Temat: Ocieplenie dachu a sznurowanie
    Od: "PB" <w...@i...pl>

    Przystępują do ocieplania dachu.
    Osoba, która mi pomaga i trochę doradza - usilnie namawia mnie, aby po
    włożeniu wełny między krokwie koniecznie to zygzakiem odrutować.
    Wełna będzie kładziona "na rozprężenie" czyli 2cm szerzej niż rozstaw
    krokwi.

    Czy konieczne jest takie zabezpieczenie?
    Czy drut, a może raczej jakiś cienki sznurek?
    Proszę o poradę.

    PB

  • 2. Data: 2009-07-19 09:16:13
    Temat: Re: Ocieplenie dachu a sznurowanie
    Od: "Paszek" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PB" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Proszę o poradę.
    >
    > PB
    >konieczne bo musi sie jakos trzymać, tyle że lepiej
    sie to robi takimi tasmami z tworzywa szerokosci 1 cm i zszywaczem, tasmami
    tymi są owijane kartony z z ciężkim towarem , ja pojejzdzilem po hurtowniach
    i sporo tego nazbieralem ,zalea jest taka ze robisz to szybciej bo nie
    musisz wbijać gwozdzi
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-07-19 13:38:48
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "PB" <w...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > krokwi.
    >
    > Czy konieczne jest takie zabezpieczenie?
    > Czy drut, a może raczej jakiś cienki sznurek?

    Tak konieczne ale mam pytanie czy dach jest deskowany ?

  • 4. Data: 2009-07-19 15:41:28
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    kiki pisze:

    > Tak konieczne ale mam pytanie czy dach jest deskowany ?

    Nie nie koniecznie.
    Jeżeli wełna się dobrze trzyma między krokwiami to takie sznurowanie nie
    ma żadnego sensu. Nie ma nic do rzeczy czy dach jest deskowany czy nie.
    Jeżeli deskowany to konieczne jest zrobienie szczeliny nad wełna a nie
    nie sznurkowanie pod żeby nie wyleciała.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2009-07-19 19:03:38
    Od: "Paszek" <a...@i...pl>

    ale jak sie ma trzymać ciężka ,wiotka welna bez podparcia , rozporowo nie da
    rady

  • 6. Data: 2009-07-19 19:08:07
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Paszek pisze:
    > ale jak sie ma trzymać ciężka ,wiotka welna bez podparcia , rozporowo nie da

    Na pewno dużo zależy od wełny... ale przy grubości wełny ok 15cm
    docinasz wełnę szersza o ok 2cm i powinna sie trzymać.
    U mnie trzyma sie bez problemów a mam ciężka wełnę - Rockwool Toprock i
    rozstaw krokwi ponad 90cm.

  • 7. Data: 2009-07-19 20:01:36
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Sucha wełna utrzyma sie bez problemu, ale jak nasiaknie np na 1/3
    grubosci to nie wiem. czy zagladal ktos kiedys w zimie i moze
    potiwerdzic? Chyba nikt

    Adam

  • 8. Data: 2009-07-19 20:11:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Sucha wełna utrzyma sie bez problemu, ale jak nasiaknie np na 1/3 grubosci
    > to nie wiem. czy zagladal ktos kiedys w zimie i moze potiwerdzic? Chyba
    > nikt

    Po pierwsze nie ma prawa nasiąknąć
    Po drugie beda ja trzymały przecież stelaż i płyty.
    Ale sznurować nie zaszkodzi- ja to robiłem sznurkiem nylonowym do
    snopowiazałek.
    Dobrym pomysłem też jest po położeniu wełny miedzy krokwie nabić na te
    krokwie najtańsza folie wysokoparoprzepuszczalną.
    Będzie ona trzymać wełne i dodatkowo chronić przed wianiem. I wtedy wełna
    nakrokwiowo nabijana na uchwyty/grzybki. I nastepnie profile wypchane w
    środku wełną.

    Kris

  • 9. Data: 2009-07-19 21:47:24
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Będzie ona trzymać wełne i dodatkowo chronić przed wianiem. I wtedy wełna
    > nakrokwiowo nabijana na uchwyty/grzybki. I nastepnie profile wypchane w

    Tylko z grzybkami jest kłopot jak na nie nadziać folię żeby szpar nie było.
    Zastanawia mnie to.