  • 11. Data: 2009-04-29 20:07:34
    Temat: Re: Ocieplenie fundamentu
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Użytkownik "Jankos" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gt9dfe$kjv$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Aby ochronić grunt i piasek pod posadzką przed przemarzaniem i wysadzaniem
    > oraz ucieczką ciepła przez posadzkę przy ścianach fundamentowych.
    > Chcę zachować ciągłość tej izolacji z izolacją zewnętrzną ścian.

    > Po prostu już taki mam kupiony przez pomyłkę i nie bardzo mogę go
    > zwrócić.
    >
    > JK

    U mnie w ściance fundamentowej projektant zaprojektował: od zewnątrz
    bloczek betonowy murowany na wysokość - styropian 10 cm - bloczek betonowy
    na płasko. Wygląda pancernie. Dom parterowy z poddaszem, bez piwnicy.
    Jurek

  • 12. Data: 2009-04-29 23:01:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "odbiorynadzory.pl" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powód jest prozaiczny. Bloczki betonowe mają bardzo mały współczynnik
    > izolacyjności (lub jak kto woli bardzo mały współczynnik oporu cieplnego i
    > przypadku braku izolacji termicznej "wchodzi" sobie po bloczku w scianę
    > parteru po wewnętrznej jego stronie (omijając z boku styropian położony
    > pod
    > szlichtą) i mamy gotowy przepis co zrobić by mieć problemy z
    > przemarzaniem,
    > grzybem itd.

    A swego czasu nawet w Muratorze byla mowa o ukladaniu styropianu z zewnatrz,
    lub wewnatrz scian zewnetrznych fundamentu. O ile z zewnatrz ma to powiedzmy
    sens jaki opisujesz o tyle wewnatrz to raczej srednio, no ew. przemarzanie
    scian wewnetrznych. Tak czy tak osobiscie uwazam to za przerost formy jezeli
    wymaga to duzego zaangazowania sporych srodkow finansowych, a niestety
    wymaga. W scianie jednowarstwowej w ogole mozna o tym zapomniec.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-04-30 06:54:50
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    QbaB pisze:

> [...]
    > najlepiej XPS niestety cena powala. Ja zastosowałem styro podłogowy a
    > nie elewacyjny ale coraz czesciej mysle ze chyba trzeba bylo
    > zainwestowac w xps.
    > Moze poloze jeszcze druga cienka warstwe z xps, zobaczymy.
    >
    > Styropian elewacyjny moze byc zbyt miekki i moze sie zbyt latwo poddac
    > nasickowi ziemi co moze spowodowac pekanie warstwy zabezpieczajacej
    > (siatka, klej, dysperbit lub podobne) i przedostwanie sie wilgoci do
    > styropianu ktory jak sie coraz czescie okazuje jednak nasiaka woda. W
    > takim przypadku izolacyjnosc takiej warstwy drastycznie spada.

    Alternatywa i kompromisem może być coś takiego: Yetico AQUA. Ja u siebie
    takie coś ponaklejałem.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 14. Data: 2009-04-30 07:15:11
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Alternatywa i kompromisem może być coś takiego: Yetico AQUA. Ja u siebie
    > takie coś ponaklejałem.

    Niestety, tak naprawdę to wykonawca, zanim się zorientowałen i mimo moich
    wcześniejszych sugestii, żeby dał EPS 100, obleciał połowę budynku
    styropianem
    EPS 70 i folią kubełkową. Zapewnia mnie, że "Mogę spać spokojnie", bo będzie
    również drenaż.
    Teraz skłaniam się do takiego rozwiązania aby skompensować to niedopartzenie
    lepszą izolacją termiczną poziomą posadzki (15 cm EPS 100 zamiast 10 cm).
    Gdzieś znalazłem informację redakcji Muratora, że izolacja termiczna
    fundamentów
    budynków niepodpiwniczonych w części podziemnej, szczególnie tych z wysokim
    cokołem nie jest wymagana. (co potwierdza zdanie QbaB).

    JK

  • 15. Data: 2009-04-30 08:13:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości

    >(siatka, klej, dysperbit lub podobne) i przedostwanie sie wilgoci do
    >styropianu ktory jak sie coraz czescie okazuje jednak nasiaka woda. W
    >takim przypadku izolacyjnosc takiej warstwy drastycznie spada.

    A co z wilgocia od strony sciany??

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-05-01 07:31:32
    Od: o...@o...pl

    > Moim zdaniem styropian się do tego nie nadaje, nawet jesli zrobi się
    > izolację pionową (czego w tym opisie brakuje) w końcu nasiąknie. Proponuję
    > dać styrodur. Ja znalazłem niewiele droższy niż tej samej grubości EPS100.
    >
    > --
    > Bartek
    Ma Pan rację. Z rozpędu nie wymieniłem izolacji pionowej przeciwwilgociowej.
    Co do nasiąkliwości. Każdy materiał nasiąka. Kwestia czasu i liości. (Czytałem
    gdzieś, że naukowcy amerykańscy obliczyli, że przez szkło o grubości 1 cm
    cząstka wody potrzebuje około 2500 lat). A teraz na poważnie. Tak styrodur ma
    3-4 krotnie mniejszą nasdiąkliwość, ale ma. (Proponuję zrobić doświadczenie:
    wyciąć dwa słupki o równych wymiarach np. 2x2x20 cm i postawić pionowo w
    pojemniku z wodą. Zaznaczyć miejsce do którego są one zanurzone po czym
    przytopić je człkowicie na np 2 tygodnie. Po tym czasie wyciągnąć je z wody
    wytrzeć z wilgoci powierzchniowej i ponownie postawić pionowo w wodzie. Resztę
    pozostawiam do przemyślenia).
    Zgadzam się, że styropian ma gorsze parametry, lecz jest droższy. Wszystko
    zależy od gruntu i maksymalnego, średniego poziomu wód gruntowych.
    Jak czytałem na tym wątku wykonawca zastosował drenaż. Jeżeli tak i jest on
    poniżej dolnej krawędzi foli kubełkowej to wszystko jest ok (musi tylko być
    między folią i drenażem warstwa wodonośna) by woda zza foli miała gdzie
    wsiąkać i nie tworzyła zastoisk wodnych między folią i fundamentem. Jeszcze
    jedno góra foli powinna być zasłonięta listwą "odpowietrzającą" by nie
    wpływała za nią po ścianie woda opadowa, a jednoczeście była możliwość
    odparowania wody z powierzchni ścian fundamentowych.