  • 11. Data: 2010-10-27 22:18:47
    Temat: Re: Ocieplenie garazu
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:ia9c5c$man$1@news.onet.pl...

    > Hmm, ocieplenie podlogi. Rzeczywiscie dobry pomysl, Pytanie tylko co
    > bedzie najlepszym "przykryciem" w sytuacji gdy podloga tez jest dosyc
    > troche wilgotna?

    Normalnie to należałoby skuć posadzkę, wybrać trochę wypełnienia, wylać
    chudy beton, zrobić izolację, położyć styropian podłogowy (twardy) i wylać
    na to nową wylewkę zatapiając w tym zbrojenie.
    Możesz też izolację i styro położyć na tym co masz - najwyżej będziesz miał
    nieco niższy garaż i/lub będziesz musiał podciąć drzwi.

    Jeżeli masz jeszcze trochę wilgoci i nie chcesz kuc, wylewać itp, to ja bym
    dał legary i płyty OSB zostawiają przy ścianach dylatacje aby się to
    wszystko wentylowało. Na płycie coś bym położył jakiś gumolit lub gumę
    olejoodporną albo pocięte pasy gumy z przenośników kopalnianych ale mimo
    wszystko traktowałbym to jako prowizorkę-tymczasówke

    Kozy mniej bym się obawiał niż ogrzewaczy elektrycznych. Mam znajomych
    którzy kozami ogrzewają np warsztaty samochodowe gdzie materiały pędne,
    smary i wsio takie się pałęta. Bez obaw zwłaszcza o sąsiednie garaże jeżeli
    to murowańce.

    Jeżeli chodzi o bramę - mimo wszysto bym ocieplił a w przyszłości wymienił
    na metalową lub przynajmniej okuł solidną blachą ze względu na to że
    będziesz miał tam motocykl(e) i bramę drewnianą łatwo sforsować, choćby
    akumulatorową piłą tarczową. Zdziwiłbyś się jak dokładną wiedzę mają
    złodzieje na temat miejsc postoju różnych pojazdów.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2010-10-27 23:43:11
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-10-27 17:09, kiki pisze:

    > ŻADNEJ WENTYLACJI !!!!
    > Co wy za pierdoły wygadujecie.

    ej.. paranoiku... czytaj cały wątek

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 13. Data: 2010-10-28 15:13:20
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Jackare wrote:

    Chyba rzeczywiscie poloze te legary i plyty, chyba to daje najwieksze
    mozliwosci samoosuszania. A brama naprawde jest solidna, potezne
    zawiasy, soline zamki. Natomiast na pewno skorzystam z pomyslu obicia
    ich dodatkowo blacha. OPeracja stosunkowo prosta i cenowo chyba
    akceptowalna. Wymiana calych drzwi to chyba zbyt powazna inwestycja.

    --
    Pozdr
    Wojtek

  • 14. Data: 2010-10-28 15:18:30
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > A potem ten klej malujesz folią w płynie, a na to farba etc.

    Folia w plynie, brzmi to przekonywujaco. To chyba powinno stanowic
    bariere dla wilgoci z pomieszcznia.
    Dzieki za rady, po przeczytaniu Waszych propozycji chyba sie zdecyduje
    na rozwiazanie dwuertapowe: przed zima poloze legary i plyty na podloge
    i bede grzal i wietrzyl. A jak stan scian sie poprawi wiosna/latem to
    ocieple wg/ Twojeo pomyslu (no chyba ze uda mi sie wejsc na ogrodek
    sasiada i ocieplic od zewnatrz).

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 15. Data: 2010-10-28 19:02:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-10-2010 o 17:18:30 Laphroaig <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > i bede grzal i wietrzyl. A jak stan scian sie poprawi wiosna/latem to
    > ocieple wg/ Twojeo pomyslu (no chyba ze uda mi sie wejsc na ogrodek
    Wpier zrób coś z podłogą albo izolacja+wylewka albo skuć i izolacja+
    wylewka.
    Jak ci się zmniejszy ilość wilgoci to wtedy ocenisz co robić dalej,
    acha garaż musi być wentylowany czyli kratka na dole i na przestrzał po
    długiej
    przekatnej u góry druga. Tak aby było sucho. Z ociepleniem bym nie
    przesadzał
    bo i tak go nie nagrzejesz, samochodom nawet szkodzą ogrzewane garaże w
    zimie.
    A na ogrzewanie stracisz kupe kasy, a nieogrzewany będzie tak samo zimny
    czy
    go ocieplisz czy nie, ważne żeby wilgoci za dużo nie było.
    A jak coś będziesz chciał podłubać to właczysz ze 2 farelki i ci się
    powietrze
    szybko nagrzeje. Ja mam garaż w bryle budynku i też go nie ogrzewam bo to
    bez sensu.
    ZAizolowałem go tylko w środku żeby mi reszty domu za bardzo nie
    wychładzał.
    Nawet grzejnika tam nie dałem :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-10-29 09:48:38
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > wylewka.
    > Jak ci się zmniejszy ilość wilgoci to wtedy ocenisz co robić dalej,

    W lasnie tak zrobie, tyle ze przed zima tego nie bede robil. Narazie
    poloze plyty albo palety (zwlaszcza przy "warsztacie" ). Wentytlacje juz
    mam (tak jak mowisz, gora/dol na przeciwleglych scianach. A grzac bede
    tylko podczas pracy w garazu.

    A wiosna latem podejme jakies powazniejsze prace

    --
    pozdr
    Wojtek