  • 11. Data: 2009-11-20 12:22:34
    Temat: Re: Ocieplenie komina
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Uzytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisal w wiadomosci
    news:he4qc0$7bi$1@inews.gazeta.pl...

    > No nie wiem ;) - do czegos sie trzeba przyczepic ;)
    >
    > Ale moze te filtry w tym reku sa jakies na tyle dobre, ze
    > kurz to jednak nie bedzie problem.
    >
    > Btw. co ile je sie powinno wymieniac i jaki jest ich koszt ?

    Filtr do brinka 400 large kosztuje w granicach 25-30zl/1szt. Potrzebne sa
    dwa. Ja wymieniam raz w roku. W miedzy czasie jak jest potrzeba to je
    odkurzam i jest OK... szczegolnie latem wychwytuje spora ilosc owadow :)

    pozdr.

  • 12. Data: 2009-11-20 20:24:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Lis, 02:11, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > No nie wiem ;) - do czegos sie trzeba przyczepic ;)

    ;)

    > Ale moze te filtry w tym reku sa jakies na tyle dobre, ze
    > kurz to jednak nie bedzie problem.

    Na pewno costam sie przedostanie ale w tych kanalach generalnie nie ma
    warunkow do tworzenia sie grzybow / plesni i innego typu zarazkow. Nie
    ma pozywki, wentylacja jest non stop ;) powietrze suche.. Nic tam nie
    moze urosnac!

    > Btw. co ile je sie powinno wymieniac i jaki jest ich koszt ?

    Jak sie zabrudza :-) Koszt 10-50 pln - mozesz kupic tkanine
    filtracyjna odpowiedniej klasy z metra i sobie wyciac filtr jaki ma
    Twoj reku. Generalnie - groszowe sprawy. Mozna tez wyprac - wymiana co
    pare miesiecy na nowy wystarczy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2009-11-21 23:36:42
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 20 Lis, 01:44, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Trzeba - wystepuje tu w pewnych temperaturach punkt rosy i skrapla sie
    > na wymienniku wtedy sporo wody.

    > Jest zwykly "spuscik" - do podlaczenia wezyka, a ten hop siup do
    > kanalizy :)

    jak stoi kolo kondensacyjnego w piwnicy to mozna zrobic tym samym
    spustem :-)

    co prawda nieduzo w sumie tego kondensatu ale nadal on ma dodatnia
    temperature ;-)

    z.

  • 14. Data: 2009-11-22 21:27:01
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "rick" <...@a...ee.pl> napisał

    > Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Przekonaliście mnie do tego
    > rozwiązania.
    > Rick

    Cokolwiek bys nie zrobil z tego co w watku bedzie to droga i kiepska
    namiastka komina. Popatrz w internecie jak to robili Rzymianie 2000 lat
    temu, niektore rozwiazania przetrwaly tysiaclecia. Nie wiem czy Twoj
    styropian i przyklejone do niego plytki maja cos wspolnego z technologia
    budowy kominow i jak dlugo taka konstrukcja przetrwa.

    pozdrowienia

    Szczepan

  • 15. Data: 2009-11-22 21:34:38
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@o...pl> napisał

    Będę miał kominy systemowe, wykończone płytkami klinkierowymi. Wykonawca
    sugeruje ocieplenie kominów wentylacyjnych styropianem 5cm, siatka, klej i
    dopiero na to kleić płytki. Czy takie rozwiązanie jest gorsze pod względem
    trwałości, w porównaniu z bezpośrednim naklejeniu tych płytek?

    Skad ten pomysl z plytkami na kominie?
    Mieszkalem wiele lat w Niemczech i tam widzialem ze kominy systemowe
    obmurowuja normalna cegla. Wyglada to jak kazdy tradycyjny komin a trwalosc
    tego jest bez porownania wieksza niz styropian i plytki.

    --
    Tomasz

  • 16. Data: 2009-11-23 11:22:59
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 22 Lis, 22:34, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > obmurowuja normalna cegla. Wyglada to jak kazdy tradycyjny komin a trwalosc
    > tego jest bez porownania wieksza niz styropian i plytki.

    Miałem komin obmurowany klinkierem, góra wylana betonem. Po jakiś 6
    latach zaczął przeciekać - z której strony nie zacinał deszcz to z tej
    samej strony miałem mokrą ścianę. Nie była to bróbka blacharska -
    suchutko pod nią na poddaszu. Dałem dookoła styropian i problem znikł
    - mam nadzieję że na dobre.
    Pozdr