  • 1. Data: 2010-03-03 08:28:53
    Temat: Ocieplenie komina
    Od: Rick <r...@...pl>

    Witam.
    Mam kominy systemowe, docelowo na nich płytki. Na niektórych budowach zauważyłem, że
    kominy docieplają styropianem. Czy takie rozwiązanie zda egzamin? Chodzi mi głównie o
    wytrzymałość styropianu, te płytki trochę ważą. Wykonawcy mówią, że dadzą podwójnie
    siatkę do dociepleń i powinno wystarczyć. Oczywiście cały czas mówię o kominie went.
    i spalinowym. Czy dla dymowego dla kominka ewentualnie też styropian, czy jednak
    bezpieczniej wełna?
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 2. Data: 2010-03-03 10:36:29
    Temat: Re: Ocieplenie komina
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >wystarczyć. Oczywiście cały czas mówię o kominie went. i spalinowym. Czy
    >dla dymowego dla >kominka ewentualnie też styropian, czy jednak

    Jak obserwuje w praktyce te płytki po paru latach odpadaja. szczególnie z
    kominów dymowych. ie ma to jak komin wymurowany ponad dachem z klinkieru

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-03-03 20:23:53
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Czy takie rozwiązanie zda egzamin?

    Powiem Ci za własnego doświadczenia jako instalatora, który boryka się z
    takimi wynalazkami:
    Ch....wka totalna. Przyjdzie Ci zamocowac jakąś antenę satelitarną czy nawet
    normalną, jakiegoś wyjca od alarmu - po prostu wyczyn ten graniczy z cudem.
    Wiele razy musiałem mocować do takich dziwolągów ww elementy. Przy wierceniu
    kołków po prostu płytki oraz spoiny lubią pękać. Opaski z kolei potrafią się
    zsunąć.
    Jak płytki i spoiny nie popękają podczas wiercenia (które w tym przypadku
    trzeba wykonać bez udaru) to napewno popękają w przeciągu najbliższego roku
    czy dwóch.
    Moim zdaniem szkoda roboty, szkoda kasy. Najlepsze rozwiązanie to po prostu
    omurować cegłą klinkierową. W kominach systemowych masz specjalną płytę
    betonową, którą się montuje na takim kominie poniżej poziomu dachu. Na tej
    płycie murujesz klinkierem dookoła bloczka kominowego. Innymi dobrymi
    rozwiązaniami jest okleić płytkami klinkierowymi wprost na komin bez
    styropianów, albo otynkować tynkiem cienkowarstwowym na siatkę tak jak się
    to robi w przypadku ociepleń ścian.

  • 4. Data: 2010-03-04 06:52:20
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Przyjdzie Ci zamocowac jakąś antenę satelitarną czy nawet
    > normalną

    czemu wszyscy się uparli mocować antenę na kominie... ?
    minusy:
    - trudny dostęp
    - narażenie na korozje od spalin
    - działa jak żagiel, można uszkodzić antenę lub komin
    plusów nie widzę...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-03-04 12:24:35
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-03-04 07:52, s_13 pisze:

> [...]
    > - trudny dostęp
    > - narażenie na korozje od spalin
    > - działa jak żagiel, można uszkodzić antenę lub komin

    E tam...
    Pioruny mają bliżej.

    --
    RudeBoy Selecta