  • 71. Data: 2016-07-18 16:09:44
    Temat: Re: Ocieplenie komina od wewnatrz.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 15:35:45 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Qrna, ile razy czytam takie teksty to sie zastanawiam, jak to jest, ze
    > mi wychodzi dwa razy tyle co w Polsce a reszcie swiata te same pieniadze...?
    Inny jestes
    PS
    nie mylić z "kiełbasą"

  • 72. Data: 2016-07-18 16:37:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-18 o 16:09, Kris pisze:

    > Inny jestes

    Albo nasze kalkulatory licza inaczej. Nie mam pojecia jak ominac
    winiety, koszty paliwa itp. Zarcie tez nie kosztuje tyle samo, tylko
    wiecej. No i jechac kilkanascie godzin to niemal dwa dni mniej na
    miejscu i to do tego cala wyprawa.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2016-07-18 16:54:00
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-07-18 o 15:50, Maniek4 pisze:

    > Chodzi o to, ze ten komin zima jest mostkiem cieplnym i sciana w tym
    > miejscu bezie zimna.

    No właśnie nie będzie, bo będzie wypełniony ciepłym powietrzem, które
    wyciągane będzie z salonu. Przy założeniu, że będzie poprawnie funkcjonował.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 74. Data: 2016-07-18 17:09:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 16:54:01 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > No właśnie nie będzie, bo będzie wypełniony ciepłym powietrzem, które
    > wyciągane będzie z salonu. Przy założeniu, że będzie poprawnie funkcjonował.

    Cudze chwalicie swego nie znacie.
    Gości wyżej pisze ze polskie plaże uslane petami. Znaczy w Grecji nie był czy
    Chorwacji chociażby

  • 75. Data: 2016-07-18 17:20:05
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-07-18 o 15:45, Maniek4 pisze:

    > Wez przestan. Sam przejazd to lekko tysiek wiecej.

    Do Chorwacji mam spod Wrocławia 1020 km. Koszt winiet i autostrad na 10
    dni to ok. 130 zł. Auto pali niecałe 6 litrów ropy, czyli wychodzi
    jakieś 60 litrów w jedną stronę. Tu się tankuję do pełna za 250 złotych,
    potem tankuję się w Chorwacji, gdzie paliwo jest złotówkę droższe niż u
    nas, ale wlewam tylko tyle, aby na powrocie dojechać do Austrii, gdzie
    paliwo jest po 0,9 Euro za litr (cena sprzed 2 dni). Zatem na paliwo
    wychodzi nie więcej niż 600 złotych. Plus winiety - 730 zł.

    Nad Polskie morze mam prawie 500 km, czyli na paliwo wychodzi raptem 300
    złotych mniej. A jakby się chciało pojechać w jakieś ciekawsze miejsce,
    np. na Hel, to różnica jeszcze zmaleje. Nie wiem, jak jest z
    autostradami, bo dawno nad Bałtyk nie jechałem i nie wiem, czy po drodze
    nie ma jakichś płatnych odcinków.

    Jeśli chodzi o długość podróży, to wieczorem wsiadam o 22:00 w auto i
    rano na 10:00 jestem. Piję piwo, kładę się na 2 godziny i jestem jak
    nowo narodzony (w tym czasie żona wije gniazdko w apartamencie, bo spała
    całą drogę i jest rześka) :)

    Ceny w Chorwacji (produkty spożywcze, itp.) są o ok. 30-50 % wyższe niż
    w PL. Ale mając lodówkę turystyczną, można wziąć ze sobą żarcie na te 10
    dni. Ja tak nie robię, bo lubię smakować miejscowe specjały na
    wakacjach, ale można. Ceny w knajpach porównywalne jak nad Bałtykiem.
    Dzisiaj rozmawiałem z koleżanką, która wróciła z nad polskiego morza. Za
    2 dorosłych i 2 dzieci mówi, że płaciła średnio 120 złotych za obiady.
    My przy takiej samej liczbie osób w knajpie w CRO płaciliśmy 200-250 kun
    za pełen serwis z napojami, winkiem, piwem. W zależności od poziomu
    lokalu i rodzaju żarcia (bo można zjeść pizzę i wtedy wyjdzie za 4 osoby
    150 kun). 200-250 kun to jakieś 120-150 złotych. Raz zapłaciliśmy ok.
    300 kun, ale zaszaleliśmy bo wzięliśmy też desery, jakieś przystawki itp.

    A jeśli chodzi o zakwaterowanie, to 10 dni w fajnym apartamencie
    4-osobowym z dwiema sypialniami to ok. 2400 zł. Cena jak u nas nad
    morzem, nieprawdaż?

    Co najważniejsze, to brak tłumów, chamskich straganów z ciupagami,
    ciepła przejrzysta woda i praktycznie gwarantowana pogoda. Do tego kupa
    ciekawych miejsc do odwiedzenia w okolicy. Warto poświęcić te
    dodatkowych 12 godzin i 400 złotych na dojazd :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 76. Data: 2016-07-18 17:52:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 15:45:44 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Wez przestan. Sam przejazd to lekko tysiek wiecej.

    No Ty masz blisko nad Baltyk, ja nad morze mam 650km wiec przejazd
    samochodem liczac tylko paliwo to wychodzi te 400 pln, a liczac cala
    amortyzacje, opony etc to drugie tyle :-)

    Za tyle to zwykle kupuje bilety na samolot dla dwoch osob :-)
    Na Malte bilety kosztowaly mnie 20 pln kupione 2 tygodnie przed wylotem
    (bo reszte mialem z punktow ktore wpadaly za placenie karta wizzaira ;)

    Noclegi wychodza podobnie jak w reszcie Europy - w Grzybowie jedyne noclegi
    jakie znalezli moi znajomi wychodza 85 pln / osobe bez wyzywienia / noc.
    Spokojnie we Wloszech, czy na Chorwacji znajdziesz w tej samej cenie lub
    taniej przy podobnych warunkach. Ja do Chorwacji do Puli mam 900km, czyli
    tylko 250km dalej niz nad Baltyk. Roznice w pogodzie:

    https://www.google.pl/#q=pula+pogoda
    https://www.google.pl/#q=grzybowo+pogoda

    Nie trzeba komentowac (pula 19/30stC, Grzybowo 13/22stC) :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2016-07-18 18:41:31
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-07-18 o 17:52, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > https://www.google.pl/#q=pula+pogoda
    > https://www.google.pl/#q=grzybowo+pogoda
    >
    > Nie trzeba komentowac (pula 19/30stC, Grzybowo 13/22stC) :-)

    Ja dodam jeszcze tylko dwa obrazki ze szczytu sezonu:

    Plaża Łeba, Polska: http://www.tinyurl.pl?FJeequ7P

    Plaża Premantura, Chorwacja: https://www.youtube.com/watch?v=1L5FNTkA_sE

    Pozdrawiam,
    MW

  • 78. Data: 2016-07-18 19:24:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-18 o 16:54, wolim pisze:

    > No właśnie nie będzie, bo będzie wypełniony ciepłym powietrzem, które
    > wyciągane będzie z salonu. Przy założeniu, że będzie poprawnie
    > funkcjonował.

    A no, troche racji w tym jest.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2016-07-18 19:29:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-18 o 17:20, wolim pisze:

    > Do Chorwacji mam spod Wrocławia 1020 km.

    Ach spod Wroclawia. No to nie mam pytan...
    Kris pewnie spyta jeszcze mniej. :-)

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2016-07-18 19:48:05
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-18 o 18:41, wolim pisze:

    > Ja dodam jeszcze tylko dwa obrazki ze szczytu sezonu:
    >
    > Plaża Łeba, Polska: http://www.tinyurl.pl?FJeequ7P

    To jest 2009 rok :-D

    > Plaża Premantura, Chorwacja: https://www.youtube.com/watch?v=1L5FNTkA_sE

    Dla kontrastu plaza w Ustce. Szczyt sezonu:

    https://zapodaj.net/582589f02e315.jpg.html

    Co prawda pora obiadowa, ale wczesniej bylo podobnie.

    Pozdro.. TK