  • 31. Data: 2011-06-08 06:57:06
    Temat: Re: Ocieplenie nakrokwiowe - zna ktos?
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 07.06.2011 19:37, Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Marras"<m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Piana 0,022? Niezla jest.
    > Z tym styropianem to niezly pomysl, tylko jak to pozniej wykonczyc? Piana
    > nie musi byc na deskach? Mam taki patent, zeby od spodu dach wykonczyc
    > heblowanymi deskami z felcem. Upychajac pod piane styropian mozna deski
    > przybic do wewnetrznych krawedzi krokwii. Tyle, ze oryginalnego widoku
    > wiezby sie pozbedziemy.
    >
    > Pozdro.. TK

    Plyty z piany sa ulozone bezposrednio na krokwiach. Plyty wbrew
    wyobrazenia sa sztywne i twarde. Mozna po nich chodzic :)
    Styropian planuje przykleic do plyt piankowych. Z boku krokwi moze
    przybije listwy i do tych listew przykrece regipsy. Styk krokiew regips
    wykoncze jakims cwiercwalkiem.
    Przy takim zakonczeniu zostaje mi jeszcze 12 cm widocznej, ladnie
    oheblowanej wiezby.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 32. Data: 2011-06-08 08:25:47
    Temat: Re: Ocieplenie na krokwiowe - zna ktoś?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > niektorzy instalatorzy twierdza, ze to g..no ktore stwarza problemy. Moze
    > sprezarka sie sypie i za rok bedzie polowa deklarowanej wydajnosci? Nie
    > mam pojecia.

    Pewnie tak. Ale jak zestaw był za 399zł z dwuletnia gwarancją to do teraz
    żałuje ze go nie kupiłem. Bede w okoliy Obi w piatek i pewnie kupie. I za ta
    kase niech mi podziała 3-4 lata to i tak bedzie ok. A znając życie podziała
    dużoo dłużej. W moim Mondeo z 1993 roku fabryczna klima działała do teraz(i
    pewnie działa dalej ale nie jestem pewien bo auto sprzedałem)
    A w Twoim przypadku skoro to domek letniskowy to bym dużo nie kombinował. Na
    ocieplenie wydasz ładnych parę tysięcy zapewne a ta sama kasa pozwoliłaby
    Tobie klimatyzować chałupę w upalne dni(maks kilkadziesiąt dni w roku) lub
    dogrzewac ew zima gdy tam będziesz(kilka/kilkanascie dni w roku pewnie). Ale
    to moja opinia a Ty ew. przemyśl sprawe i zrób po swojemu.
    Aha, jak patrze to klimatyzatory o jakich pisze zużywaja ok 850W(zarównio
    chłodzenie jak i ew grzanie). Zakładając że bedzie chodził 12 godzin na dobe
    to energi zużywa ok 6zł/doba

    Krzysiek

  • 33. Data: 2011-06-08 17:56:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tobie klimatyzować chałupę w upalne dni(maks kilkadziesiąt dni w roku) lub
    > dogrzewac ew zima gdy tam będziesz(kilka/kilkanascie dni w roku pewnie).
    > Ale to moja opinia a Ty ew. przemyśl sprawe i zrób po swojemu.

    Rozwazam warianty. Ocieplenie i tak jakies trzeba zrobi, a te pare
    centymetrow kosztowo wielkiej roznicy nie robi. Zeby nie przekombinowac jak
    piszesz z trudnosciami montazowymi planowalem wlasnie ocieplenie
    nakrokwiowe. Niech bedzie troche drozej, ale szybko i skutecznie.

    > Aha, jak patrze to klimatyzatory o jakich pisze zużywaja ok 850W(zarównio
    > chłodzenie jak i ew grzanie). Zakładając że bedzie chodził 12 godzin na
    > dobe to energi zużywa ok 6zł/doba

    No, ciekawe tylko jaka to ma wydajnosc, bo moze okazac sie, ze i 12 godzin
    nie schlodzi kiepsko odizolowanych pomieszczen.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2011-06-08 17:58:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Co masz konkretnie na mysli?
    > Linka do strony producenta czy fotki powykonawcze?

    Prawde mowiac na tym etapie interesuje mnie wszystko. :-) Producenta sobie
    przypomnialem, zdaje sie Ba.. Me..
    Dzieki.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2011-06-08 21:02:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No, ciekawe tylko jaka to ma wydajnosc, bo moze okazac sie, ze i 12 godzin
    > nie schlodzi kiepsko odizolowanych pomieszczen.

    otóż to - bedziesz miał kiepska izolacje to klima albo nie wydoli, albo bedzie
    kosztować duzo wiecej niz te 6zł. Ocieplaj! ;)

    b.

  • 36. Data: 2011-06-08 22:54:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > otóż to - bedziesz miał kiepska izolacje to klima albo nie wydoli, albo
    > bedzie kosztować duzo wiecej niz te 6zł. Ocieplaj! ;)

    Tak wlasnie zrobie. Klima to mily dodatek, ale nie zastapi ocieplenia.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2011-06-09 06:10:52
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Prawde mowiac na tym etapie interesuje mnie wszystko. :-) Producenta sobie
    > przypomnialem, zdaje sie Ba.. Me..
    > Dzieki.

    Pod tym linkiem jest moja galeria prac dachowych. Moze znajdziesz tam
    kilka interesujacych Cie detali.

    https://picasaweb.google.com/106405847459528574329/0
    5Dach?authkey=Gv1sRgCOeEgbm3lb-9Yg#

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 38. Data: 2011-06-09 18:42:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Pod tym linkiem jest moja galeria prac dachowych. Moze znajdziesz tam
    > kilka interesujacych Cie detali.

    Dzieki.
    Podziele sie spostrzezeniami: cena jaka dzisiaj uslyszalem za piane 12cm
    wyzej wymienionej firmy to 92zl/m^2 brutto :-O. Przy moim dachu to 10tys.
    zl. Cena na moj gust zupelnie bez sensu jezeli mozliwe sa alternatywy.
    Watpie, zeby kalkulacja wynikala chocby szczatkowo z kosztow produkcji. Przy
    tych wszystkich ulatwieniach osobiscie nie widze wiekszego powodu by placic
    tyle pieniedzy o ile nie ma sie szczegolnych wymagan co do wykonczenia
    dachu.
    Przy okazji zadalem sobie trud i przeliczylem przyklad grubosci ocieplen ze
    strony producenta, piana - styropian - welna. Styropian pomijam bo nas nie
    interesuje, ale dla welny do obliczen przyjeto parametr przewodzenia ciepla
    (lambda) = 0,041W/mK. Prawde mowiac to jeden z gorszych parametrow jaki
    znam. Dla przykladu u siebie na pierwsza warstwe stosowalem welne 0,035W/mK
    a na druga warstwe 0,033W/mK. Tak wiec dla welny 0,033 roznica grubosci przy
    tym samym U przegrody 0,18W/m^2K to 12cm piany do 18,3333cm welny. Za welne
    tej grubosci placilem bodaj 26zl/m^2. Dla analogii mozna doliczyc membrane
    (strzelam) 10zl/m^2. Koszt to 36zl/m^2, blisko trzy razy mniej.

    Pozdro.. TK