  • 21. Data: 2011-06-06 20:11:08
    Temat: Re: Ocieplenie nakrokwiowe - zna ktos?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:isjaqs$vl5$1@news.onet.pl...
    > Hm, no niech by bylo, ale matematyka sprawia, ze mam watpliwosci. Welny
    > trzeba dac te 25cm z lambda powiedmy 0,035W. Piana najlepsza ma 0,024W przy
    > polowie grubosci ocieplenia, czyli 12cm piany to jakies 18cm welny.

    dolicz krokwie ze znacznie gorszym współczynnikiem (0,16 chyba) , a kilka m2 w sumie
    ich sie zrobi. A jak jest nakrokwiowo to nie ma od nich mostków.

    b.

  • 22. Data: 2011-06-06 22:38:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >dolicz krokwie ze znacznie gorszym współczynnikiem (0,16 chyba) , a kilka
    >m2 w sumie ich sie zrobi. A jak jest nakrokwiowo >to nie ma od nich
    >mostków.

    Licze, ze krokwie bylyby ocieplone od spodu welna, choc przy 18cm
    calkowitego ocieplenia byloby to trudne. W domu gdzie mieszkam po krokwiach
    bedzie 18cm Supermaty, a miedzy krokwiami jest 12cm Toprocka. Przy tym 12cm
    piany na krokwiach wyglada nieco blado. Fakt, ze to dom w ktorym mieszkam i
    liczy sie nie tylko korzysc letnia. Tyle, ze to ocieplenie jest bardzo
    pracochlonne w porownaniu z ociepleniem nakrokwiowym. Dla tego chce sobie
    uproscic i nie zmniejszac powierzchni w badz co badz malym starym drewnianym
    domu.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2011-06-07 05:51:50
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Piana 0,022. Pozatym mozesz miedzy krokwie wkleic 5cm styro 0,029.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 24. Data: 2011-06-07 05:56:38
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Ooo, dzieki. Wlasnie dowiedzialem sie cen tego produktu 65 netto/m^2. :-)
    > Troche chyba sporo za taka grubosc izolacji.
    > A czy te Twoje 12cm to troche nie za malo? Jak to licze to bede sie gotowal
    > latem pod takim dachem.

    To widze ze ceny juz poszybowaly :( Rok temu bylo 45 brutto.
    Jeszcze nie zimowalem w tym domu. Na razie w obecnych czasie upalow na
    poddaszu jest przyjemny chlodek.

    Zobacze po pierwszej zimie.
    Jesli bedzie za chudo izolacji to wkleje 5 cm styropianu miedzy krokwie
    i dopiero wtedy wykoncze regipsami.

    Wg mnie mozna to spokojnie porownac z welna 25 cm. Odpadaja tu mostki z
    krokwi i ewentualne zawilgocenie i osuniecie sie welny. I oczywiscie
    unikasz tak "przyjemnej" pracy jaka jest ukladanie welny na poddaszu, brr.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 25. Data: 2011-06-07 06:59:25
    Temat: Re: Ocieplenie na krokwiowe - zna ktoś?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > No wiesz, niby tak, ale...
    > Klima to tez koszt instalacyjny i co gorsza eksploatacyjny. Niby ze 2-3kW
    > no ale jednak. Co bedzie zima gdyby co?

    Wczoraj wzedłem do Obi. I szok. Patrze klimatyzator przeceniony z 1199 na
    399zł. Nowy w pełni sprawny z gwarancja. W sumie za ta kase juz miałem
    wziąć. Ale trochę sie spieszyłem i sobie go odpuściłem I nie był to żaden
    stojący klimatyzator tylko normalny na scianę a jednostka zewnetrzna na
    zewnatrz. do tego przewody na szybkozłączki więc samemu mozna łatwo
    zamontować. Wydajność była napisane na 40mkw. Do sypialni byłby jak
    znaalazł. Teraz w sumie żałuje że nie wziełem
    Także ceny tych urządzeń spadły mocnao w dół.

    Krzysiek

  • 26. Data: 2011-06-07 17:37:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Piana 0,022. Pozatym mozesz miedzy krokwie wkleic 5cm styro 0,029.

    Piana 0,022? Niezla jest.
    Z tym styropianem to niezly pomysl, tylko jak to pozniej wykonczyc? Piana
    nie musi byc na deskach? Mam taki patent, zeby od spodu dach wykonczyc
    heblowanymi deskami z felcem. Upychajac pod piane styropian mozna deski
    przybic do wewnetrznych krawedzi krokwii. Tyle, ze oryginalnego widoku
    wiezby sie pozbedziemy.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2011-06-07 17:39:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Także ceny tych urządzeń spadły mocnao w dół.

    Spadly, spadly. Sa tam chyba jakies niuanse na ktorych sie nie znam, ale co
    niektorzy instalatorzy twierdza, ze to g..no ktore stwarza problemy. Moze
    sprezarka sie sypie i za rok bedzie polowa deklarowanej wydajnosci? Nie mam
    pojecia.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2011-06-07 17:41:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Wg mnie mozna to spokojnie porownac z welna 25 cm. Odpadaja tu mostki z
    > krokwi i ewentualne zawilgocenie i osuniecie sie welny. I oczywiscie
    > unikasz tak "przyjemnej" pracy jaka jest ukladanie welny na poddaszu, brr.

    Ooo, ukladanie welny to bardzo ciekawe doswiadczenie. :-P

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2011-06-07 17:43:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zobacze po pierwszej zimie.

    PS. Masz jakies namiary na "swoja" pianke?

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2011-06-08 05:32:13
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > PS. Masz jakies namiary na "swoja" pianke?

    Co masz konkretnie na mysli?
    Linka do strony producenta czy fotki powykonawcze?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z