  • 11. Data: 2011-01-30 20:11:08
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    news:908e996a-c485-4132-9f27-3f34eee18bfb@f30g2000yq
    a.googlegroups.com...

    > nie, to się robi prawie na styk, a szczelinę wypełnia elastycznym
    > akrylem, potem to normalnie malujesz, to nie pracuje o centymetry, to
    > są mikroruchy i zmiany wymiarów spowodowane różną temperaturą,
    > wilgotnością, a sztywne mocowanie powoduje naprężenia, które objawiają
    > się w nieoczekiwanych miejscach w postaci pęknięć na g/k

    Trzeba po pierwsze listwy przyścienne przykręcić na taśmę samorozprężną czy
    coś takiego żeby zatkać przepływ powietrz. Nie przyklejać na sztywno.
    Każda pozostawiona szpara to struga powietrza - która to bedzie wychładzać
    okolice i doprowadzi do popękania.

  • 12. Data: 2011-01-30 20:13:10
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > On 30 Sty, 19:52, Lucky <l...@v...pl> wrote:

    > Niektorzy robia na stale - gipsujac plyte ze sciana za pomoca np.
    > siatki.. To wielki blad bo wtedy peknie i to w niewiadomym miejscu :)
    > pozdr.

    Sa takie tasmy, które sie rozprezaja. Robia za elastycznosc i uszczelnienie.
    Siatka i gips to partactwo.

  • 13. Data: 2011-01-30 20:44:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 06:55:46 -0800 (PST), s_13 napisał(a):

    > likwidując napięcia w płaszczyźnie płyt w luźno zamocowanych do ścian
    > szczytowych w profilach UD (pewnie pamiętają panowie, że tego się nie
    > skręca...), poza tym drewno krokwi, może się skręcać wyginać i blaszka
    > to rekompensuje...

    Mozesz to narysowac :) albo chociaz troszke jasniej opisac? Co w czym jest
    zamocowane luzno?

    --
    Maciek

  • 14. Data: 2011-01-31 09:15:36
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Mozesz to narysowac :)

    taki rysunek:
    http://www.studioonline.pl/pliki/profil.jpg
    nie patrz na resztę, chodzi o profile...
    CD wisi na grzybkach mocowanych do krokwi, UD przykręcony do ściany
    szczytowej, a tam gdzie te czerwone strzałki nie skręcasz profili ze
    sobą, ten UD działa jak prowadnica a CD jest tylko wsunięty,
    pozwalając na jego ruchy w dwóch płaszczyznach, jak skręcisz, to tam w
    rogu ci nie pęknie, ale naprężenia rozerwą płyty w innym
    nieprzewidywalnym miejscu...

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2011-01-31 15:38:33
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    > Mozesz to narysowac :)

    To prawda i jeszcze tam brakuje pasów wełny miedzy profilami CD na ich
    grubość oraz należy wypchać CD jak i UD wełną żeby nie zostały puste.

  • 16. Data: 2011-01-31 17:44:16
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    i robi sie tak tylko przy scianach szczytowych czy rowniez dzialowych?

  • 17. Data: 2011-02-01 03:01:08
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Lucky" <l...@v...pl> wrote in message news:ii6sdf$pbs$1@news.onet.pl...
    >i robi sie tak tylko przy scianach szczytowych czy rowniez dzialowych?

    Działowe na poddaszu traktujesz jak szczytowe, zawsze. Nimi bedzie wyciągać
    ciepło przez przewodzenie. Jak porotherm to jeszcze sie zrobi przeciąg.

  • 18. Data: 2011-02-01 09:25:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 01:15:36 -0800 (PST), s_13 napisał(a):

    > taki rysunek:
    > http://www.studioonline.pl/pliki/profil.jpg

    A, dzieki, teraz kapuje.

    --
    Maciek

  • 19. Data: 2011-02-01 09:29:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 04:01:08 +0100, kiki napisał(a):

    > Działowe na poddaszu traktujesz jak szczytowe, zawsze. Nimi bedzie wyciągać
    > ciepło przez przewodzenie. Jak porotherm to jeszcze sie zrobi przeciąg.

    A jesli dzialowe tez maja byc z regipsow, to lepiej robic sufit na calej
    przestrzeni poddasza, a potem dostawic scianki dzialowe, czy dzielic na
    pomieszczenia i mocowac profile przyscienne do konstrukcji scianek?

    --
    Maciek

  • 20. Data: 2011-02-01 09:46:16
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 01.02.2011 04:01, kiki pisze:

    > Działowe na poddaszu traktujesz jak szczytowe, zawsze. Nimi bedzie
    > wyciągać ciepło przez przewodzenie. Jak porotherm to jeszcze sie zrobi
    > przeciąg.

    A jak jest z ocieplaniem - czy ścianę kolankową się zawsze ociepla i
    zasłania KG czy może być po prostu otynkowana (bo zakładam że szczytowe
    i działowe się tylko tynkuje)? Chodzi mi o to, że murłata będzie
    zasłonięta wełną pod płytą KG skosu, więc i tak nic nie wystaje.
    I jeszcze takie pytanie: jak się między krokwiami napcha wełnę nad
    murłatę, to tam bardzo trudno chyba zrobić 3cm pustkę wentylacyjną jeśli
    są deski. Trzeba by chyba od zewnątrz wełnę wypuścić i od zewnątrz
    zawinąć na murłatę - a jak to przymocować żeby się nie rozlazło? Bo
    nawet jak styropian będzie na elewacji to nie może iść do samych desek
    dachu - bo zasłoni ten 3cm kanał wentylacyjny... No i tak myślę - jak
    wełna od wiatru napęcznieje to zasłoni wentylację?