  • 41. Data: 2010-01-06 21:33:04
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hi1tj3$bbp$1@news.onet.pl...

    > Najrozsądniej to bedzie dać np 15cm miedzykrokwiowo i 10 nakrokwiowo ale
    > zrobic to samemu i bardzo dokładnie.
    > 45cm nic Tobie nie da a jak zlecisz układania fachofcom to będzie gorzej
    > jak 25 ułozone dokładnie samemu.

    Tak i jeszcze trzeba dać wełne w same profile i między profile z 5cm tak
    żeby nie wchodziły pod profile ale dolegały do płyty. Żeby nue było pustej
    przestrzeni pod płyta.

  • 42. Data: 2010-01-06 21:34:02
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wystarczy nie wybierać firmy - byle jakiej ale najtańszej. Liczy się
    > wiedza i znajomość technologii przez wykonawcę.

    Wszyscy są tacy sami. Ci co biorą więcej są jedynie cwańsi, a tak samo
    paprają.

  • 43. Data: 2010-01-06 21:34:09
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Tylko w tym przypadku to użytkowe poddasze jest trochę bez sensu.

    Plaz Zagospodarowania PrzestrzennegoWYMUSZA budynki o dosyć ostrym kącie
    nachylenia dachu (chyba ponad 35') i max wysokość około 8 m.

    Budynek aby był proporcjonalny musi mieć niską ścianę kolankową - przykłady
    jak budować inaczej (czyt. Ochydnie) są na wszystkich nowych polskich
    osiedlach. Sam jako wykonawca na każdej budowie słyszę - "dorzuć mi Pan 2
    warstwy pustaków na około to będę miał ładne pokoje w środku" - i powstają
    kolejne "kulfony| na Naszych osiedlach...
    np.
    (http://www.archipelag.pl/files/BlogUser/cj70ip50899
    r19/e33ibra089b9fa/p1050376_full.jpg
    ; http://img369.imageshack.us/img369/2986/img2904wh9.j
    pg ;
    http://www.archipelag.pl/files/ForumPost/lapqv6j07uf
    37u/06ptqlg07uf4pt/dsc_1313_full.jpg)
    mam nadzieję że nikogo nie uraziłem ;)

    > Po pierwsze skosy - choćbyś niewiem jak grubą dał izolację z wełny to
    > pozostaje jeszcze problem swobodnego przepływu powietrza poprzez warstwy
    > wełny. Im grubsza warstwa tym to przemieszczanie się będzie sprawniejsze.
    > W efekcie wydajesz kasę na wełnę, która i tak nie spełni pokładanego w nią
    > zadania. Wystarczą najdrobniejsze niedokładności, brak idealnego
    > uszczelnienia i wiatr będzie sobie hulał w warstwie wełny. Z czasem
    > szczeliny same będą się tworzyły i nie ma na to rady.

    Postaram się zrobić wszystko co w mojej mocy, aby uszczelnić poddasze - jest
    to jedyna jak na razie rzecz, która nie daje mi spac po nocach - jak zrobić
    to dobrze i szczelnie.

    > Druga sprawa to skos - skośny dach ma większą powierzchnię od płaskiego
    > stropu, zatem i wymiana ciepła jest większa.

    Chciałem płaskodachowca... ale w mojej okolicy jest praktycznie wszedzie
    plan i same dworki można stawiać...

    > Trzeba było podnieść nieco ściany, zrobić płaski strop ocieplony
    > styropianem. W ten sposób uzyskał byś normalne wymiary pokoi i poddasze
    > nieużytkowe.

    PZP :(

    >Ponadto wyeliminował byś wszystkie wady ocieplanych skośnych dachów. Przy
    >20cm styropianu uzyskał byś lepsze ocieplenie jak przy 45cm wełny, którą
    >chcesz dać teraz.

    Dlatego chce dać 45 cm - wiem jak łatwo to spieprzyć i już się na to
    przygotowuje...

    > Co do wykuszów, lukarn, okien dachowych w pełni popieram Twoje zdanie.

    Nikt normalnie myślący nie może się z tym niezgodzić ;)

  • 44. Data: 2010-01-06 21:35:31
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Dobry wykonawca chce żeby jego klient był zadowolony i żeby mógł z czystym
    > sumieniem polecać swojego wykonawce.

    UAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    tylko tyle powiem :-)
    Trudno o coś więcej :-)

    > Dobry wykonawca musi zapłacić dobrze swoim pracownikom - dlatego niestety
    > musi "kasować" więcej niż kiepska ekipa. Czy jestes w stanie to zanegować
    > ??

    UAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

  • 45. Data: 2010-01-06 21:38:33
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Czyli standardowe zaświadczenia o wynagrodzeniu minimalnym... na konto
    > przelew tych 850 zł, a do rączki wyrównanie ;)
    > Wierzysz że naprawdę na budowach ludzie zarabiają po 900 zł na mesiąc ??
    > ;)

    No ale skoro ty oszukujesz na podatkach płacąc swoim pracownikom pod stołem
    to uczysz i zezwalasz na oszustwo.
    Tak samo oni później podchodzą do ciebie i klientów, tak samo oszukują na
    robocie.
    To się nazywa podwójna moralność :-)
    To tak jakby koledzy zgwałcili kobietę, a ty byś się tłumaczył na Policji,
    że ty nie gwałciłeś tylko trzymałeś za nogę :-)

  • 46. Data: 2010-01-06 21:45:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hi268r$829$1@news.onet.pl...

    > No wiesz, przy 15+15 cm wełny (0,039 W/(mK)) otrzymuję teoretyczny wynik
    > 0,127 W/m2K, a można dać nieco lepszą wełnę i uzyskać np. 0,12 - wszystko
    > przy standardowym mocowaniu stelaża. Skoro robisz instalację grzewczą to
    > po co Ci izolacja jak w domu pasywnym?

    Nie otrzymasz takiego wyniku, bo wywiewanie ciepła zniweczy całe wysiłki.
    Może metr wełny coś da.
    Ja bym zrobił inaczej.
    Dałbym membranę z wielkimi zakładami, trzykrotnie sklejoną. 15cm rozprężonej
    wełny między krokwie i warstwę poziomą z 20 tki wełny ale ściśniętą do 10cm
    profilami. Grzybki na 10-12cm i wełne 20 w to. Później jeszcze miedzy
    profile i w same profile plus super hermetyczna paroizolacja z
    samouszczelnieniem dziur po wkretach.

  • 47. Data: 2010-01-06 22:02:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Technika wełniana to jedna wielka porażka. Jak nie chcesz mieć zimnych
    > obróbek okien połaciowych, glifów to trzeba ubić wełnę nogą i poprawić
    > młotkiem albo użyć styropianu i pianki.
    > Inaczej NIC NIE DA ocieplenie. NIC ! Podejdziesz pod Veluxa i
    > poczujesz -10 stopni w zimie.

    Pieprzysz trzy po trzy. Sam montowałem sobie okna dachowe, sam ocieplałem
    skosy i oglądałem kamera termowizyjną

    > Sami ocńcie czy wasze veluxy i skosy są jednolicie ciepłe czy narożniki
    > nie wydają się przemarznięte.

    U ciebie tak ale ja mam zrobione dobrze.
    Zresztą ja nie mam veluxów tylko fakro. Widoczenie coś z tymi veluxami jest
    nie tak że nie da się dobrze ocieplić :)

    Marek

  • 48. Data: 2010-01-06 22:07:23
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message

    > U ciebie tak ale ja mam zrobione dobrze.
    > Zresztą ja nie mam veluxów tylko fakro. Widoczenie coś z tymi veluxami
    > jest nie tak że nie da się dobrze ocieplić :)

    U mnie je źle zamontowali. Za wysoko nad dachem deskowanym i nie ma co z tym
    zrobić. Wypełniłem styropianem i kartonem pianki.

  • 49. Data: 2010-01-06 22:47:10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hi2vkn$kqh$1@news.onet.pl...

> [...]
    > mi Pan 2 warstwy pustaków na około to będę miał ładne pokoje w środku" - i
    > powstają kolejne "kulfony| na Naszych osiedlach...

    Bo zależy od tego jak duży dom chcemy mieć.
    Jezeli to ma być nieduża powierzchnia to tylko dom parterowy np. taki jak
    ten
    http://www.e-domy.com/show_prod.php?CatID=5&ProdID=9
    77
    Prosty, ładny i proporcjonalny.
    Jezeli chcemy stawiać dom o dużej powierzchni to dopiero wtedy warto się
    zastanawiać nad kondygnacjalmi, a dom może być nadal ładny, proporcjonalny i
    funkcjonalny jak np. ten:
    http://www.e-domy.com/show_prod.php?CatID=33&ProdID=
    185

    Poza tym czy dom jest proporcjonalny i ładny to rzecz gustu

    > Chciałem płaskodachowca... ale w mojej okolicy jest praktycznie wszedzie
    > plan i same dworki można stawiać...

    Trzeba było zrobić kostkę, a nad kostką dwuspadowy lub kopertowy dach zgodny
    z planem :)

    > Dlatego chce dać 45 cm - wiem jak łatwo to spieprzyć i już się na to
    > przygotowuje...

    Ale pogrubianie izolacji jest bezsensowne.
    Wykosztujesz się na te 45cm wełny, a ona po kilku latach się ubije,
    poprzesuwa i przestanie spełniać swoje zadanie. Może się okazać, ze jej
    izolacyjność wtedy będzie gorsza jak normalnie położeniej wełny o grubości
    20-25cm.
    Normalnie położona wełna to pasy pionowe pomiędzy krokwiami o grubości ok.
    15-17cm + pasy poprzeczne pod krokwiami 5-10cm. Dzieki takiemu ułożeniu
    wełna dokładnie wypełnia wszelkie szczeliny, a poprzecznie ułożenie pasów
    powoduje, że wełna się nie obsuwa i nie ugniata.
    Po części dzieje się to za sprawą profili, na których opiera się wełna na
    prawie całej swojej grubości.
    Ty natomiast dając pasy poprzeczne o grubości 30cm, które będą podtrzymywane
    prze ok. 5cm profil spowodujesz, że wełna ta ugnie się pod własnym ciężarem
    i zacznie się zsuwać, a z czasem pomiędzy wełną pojawią się wolne
    przestrzenie, w których będą hulały wiatry. Pamiętaj, że ta wełna będzie
    leżała na materiale, który posiada bardzo małą przyczepność - na folii
    paroizolacyjnej i najważniejszym elementem utrzymującym ją na swoim miejscu
    są profile.
    Ponadto tworząc konstrukcję pod zabudowę płyt GK musisz myśleć o
    przenoszonych siłach, które mogą spowodować powstawanie pęknięć i szczelin w
    górnych częściach płyt GK.
    Chodzi o to, że im dłuższe uchwyty łączące stelaż do krokwii tym większe
    momenty obrotowe działaja na te uchwyty i ich mocowania przy krokwiach, a
    tym samym słabiej trzymają i są bardziej podatne na przesunięcia. Wcześniej
    Ci pisałem o montowaniu poprzecznych ukośnych listew lub profili tak jak
    wiatrownice przy krokwiach, właśnie w tym celu, żeby zmniejszyć siły
    zginające uchwyty.

  • 50. Data: 2010-01-06 22:50:25
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    P.S.
    Trzeba pamiętać jeszcze, ze buduje się dla siebie i własnej wygody, anie dla
    oka sąsiada lub przypadkowego przechodnia.
    Dlatego ja w pierwszej kolejności myślę o funkcjonalności i wygodzie, a
    dopiero potem jak poprawić estetykę.