  • 61. Data: 2010-01-09 10:55:46
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci
    news:hi4tpp$2518$1@news2.ipartners.pl...

    > I dlatego bedziesz mial ladny tynk, ale szczelnie polozony styropian -
    > niekoniecznie. Plyty beda ladnie wyszpachlowane i pomalowane, ale >welna
    > pod nimi ulozona najszybciej jak sie da. I w efekcie klient bedzie
    > zadowolony (ladnie i szybko) i poleci wykonawce kolejnym... Gdyby
    > zostalby docieniony i polecony. Dlatego takie rzeczy trzeba albo >robic
    > samemu albo placic wykonawcy "od godziny".

    Jak u mnie robili elewacje to ich spowalnialem ze to nie wyscigi. Cos tam
    marudzili ze nastepny termin a ja im na to ze trzeba bylo sie nie spóznic z
    rozpoczeciem robót.

    Marek

  • 62. Data: 2010-01-09 10:57:16
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > Herezja.

    Może miał na myśli drewno balsowe? :)

    Marek

  • 63. Data: 2010-01-09 12:55:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message
    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Może miał na myśli drewno balsowe? :)
    hehe drewno jest 4 razy gorsze i robi mostki stąd daje się wełnę między, a
    później poziomo.

  • 64. Data: 2010-01-09 13:03:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > hehe drewno jest 4 razy gorsze i robi mostki stąd daje się wełnę między, a
    > później poziomo.

    Ja to wiem że budowlane jest kiepskie. Nie widziałeś uśmieszku na końcu
    wypowiedzi?
    Widać nie wiesz co to jest drewno balsowe. Ma duże pory i jest dobrym
    izolatorem jest bardzo lekkie ale bardzo słabe, utniesz je niemal
    paznokciem. Stosuje się w moelarstwie zwłaszcza lotniczym.

    Marek

  • 65. Data: 2010-01-15 22:07:59
    Od: "Aga R" <a...@g...pl>

    ja wiem czemu on chce 45cm welny:
    ..to chodzi o promieniowanie z kosmosu.. wełna to kamień a on
    powstrzymuje ICH przed czytaniem naszych umyslow..

    To ciekawe ile będzie wełny czy styropianu na sciany :)
    50cm?

  • 66. Data: 2010-01-15 23:28:54
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > powstrzymuje ICH przed czytaniem naszych umyslow..
    >

    > To ciekawe ile będzie wełny czy styropianu na sciany :)

    Odp była juz w wątku - 20 cm
    Najnowsze informacje dotyczące planowanej podwyżki cen gazu o 30 % dla
    odbiorców indywidualnych utwierdzają mnie w przekonaniu że warto ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 67. Data: 2010-01-17 12:30:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hiqtnn$u9a$1@news.onet.pl...

    > Najnowsze informacje dotyczące planowanej podwyżki cen gazu o 30 % dla
    > odbiorców indywidualnych utwierdzają mnie w przekonaniu że warto ;)

    Mam szczegółowe rozliczenie mojego domu za okres 31.12.2008-31.12.2009.
    Ogółem za ten okres zuzyłem 1100m3 gazu GZ50 który został spozytkowany na CO
    i CWU (stan według faktur i licznika).
    Wyliczenie powstało na podstawie faktur i stanów licznika gazu ale zostało
    potwierdzone szacunkowym obliczeniem strat mojego domu. W wyliczeniu na same
    tylko ściany wyszło około 390zł/rocznie a na skosy około 330zł/rocznie.
    Reszta to okna, podloga i wentylacja. Same ściany i skosy to 720zł/rocznie
    Po odliczeniu tej części gazu która poszła na CWU i na którą oczywiście nie
    mam wpływu dodatkowym ociepleniem domu pozostało 654m3 zużyte na CO. Ta
    część gazu kosztowała mnie około 1144zł.
    Podwyżka cen gazu o 30% oznacza większy wydatek w części CO u mnie o 342zł.
    Jest to niemal 50% tego co tracą ściany i skosy.
    Ile więcej cm styropianu na ściany i ile cm wełny na skosy aby to
    zrekompensować?
    Aby to zrekompensować należy dać na ściany 28cm styropianu a na skosy 45cm
    wełny. Obecnie ściany u mnie to 12cm a skosy 20cm
    Grubsze ocieplenie elewacji o powierzchni 120m2 o dodatkowe16cm to 19,2m3
    styropianu. Zwiększenie grybości skosów o dodatkowe 25cm wełny to 30m3
    wełny. Za styropian zapłaciłbym więcej o 2880zł a za dodatkową wełnę 3800zł.
    Razem 6680zł.
    Zamiast wydawać ulokuję te pieniądze na rocznej lokacie 6%. Odsetki z lokaty
    po odliczeniu podatku Belki dadzą 324zł rocznie.
    A gdzie robocizna? Sporo większa komplikacja wykonania więc droższe
    materiały dodatkowe. No gdzie ?

    Rachunek jest prosty. Nie opłaca się.

    Może kiedyś... Ale wtedy zamiast wydawać na metry ocieplenia pomyślę o
    tańszym źródle energii, rekuperacji lub odzyskiwaniu ciepła odpadowego z
    domu? Wiecie ile ciepła odpadowego powstaje w domu które trafia do ścieków?
    Wypuszczenie wody z pralki po jednym cuklu prania w temp 30stC to 300Wh
    Jedno odcedzenie ziemniaków 200Wh. Zmywarka wypuszcza do ścieków po jednym
    cyklu około 300W.
    Prysznic, uwaga 2kWh. Skromna wanna 80l 2,6kWh

    Marek