  • 121. Data: 2009-03-01 20:44:55
    Temat: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Szczyt obłudy.
    Miałem się już nie odzywać, ale ...

    > Staram sie tego unikac ale czasem nie moge pozostac dluzny na
    > nieuzasadnione
    > obelgi czy inne takie.

    ... ale w tym wątku jesteś jedynym, który rozpoczął i uskutecznia
    "argumentum ad personam".

> [...]
    > byly
    > izolowane i nie sa, a sciany maja czesto metrowe i zapewnij tych, ktorzy
    > twierdza, ze dom buduje sie na 40 gora 60 lat, ze sa w duzym bledzie. I
    > zapewne nikt nie wpadnie na pomysl aby je izolowac no bo przy metrowych
    > scianach, nalezaloby je izolowac pewnie styropianem o grubosci co najmniej
    > pol
    > metra bo sie niekorzystnie punkt rosy przesunie a rekuperator nie nadazy i
    > zapewne zezre je grzyb. No wiec ja sie poddaje i juz wiecej na ten temat

    Zanim napiszesz kolejne rewelacje to chociaż byś się dowiedział ile razy
    Collegium Maius było rozbudowywane, przebudowywane i odremontowywane oraz
    czy aby napewno nie wymaga dalszych prac remontowych, a także ile do dnia
    dzisiejszego pozostało z tych oryginalnych murów sprzed kilkuset lat.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Collegium_Maius_Uniwers
    ytetu_Jagiello%C5%84skiego
    http://portalwiedzy.onet.pl/53058,,,,collegium_maius
    ,haslo.html
    http://www3.uj.edu.pl/Muzeum/history.pl.html

    Idę o zakład, że wszystkie te 400-500 letnie budowle przechodziły podobne
    losy.

  • 122. Data: 2009-03-01 21:02:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Właśnie są gdzieś przewiewy pod styropianem i kamerą termowizyjną tego nie
    > widać gdzie jest placek, a gdzie szpara, natomiast znalazłem wiele

    Moze dla tego, ze izolacyjnosc jednej i drugiej metody jest taka sama, a
    wiatr fruwa Ci pustymi naroznikami?

    Pozdro.. TK

  • 123. Data: 2009-03-01 21:05:51
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Być może chodziło też o cenę energii. Jak by nie było parę lat temu np.
    węgiel kosztował 300zł, dziś jest po 700.

  • 124. Data: 2009-03-01 21:28:08
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Moze dla tego, ze izolacyjnosc jednej i drugiej metody jest taka sama, a
    > wiatr fruwa Ci pustymi naroznikami?

    To jest gdzieś problem skośnych szczytów, narożników, obrobienia murłaty.
    Będę robił odkrywki w lecie. Chciałem termowizyjnie ustalić gdzie wstrzyknąć
    piany ale przez 15cm styro nie widać nic. Widac tylko faktycznie tam gdzie
    jest dużo cieniej bo coś tam zrobili na odpieprz. Teraz nie mam jak wbijać
    pistoletu z pianą, bo nie wiem czy trafię na pustkę czy na placek.

  • 125. Data: 2009-03-01 21:30:22
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Styropian pewnie tak, ale reku i cala konieczna do niego reszta juz tak
    > tania nie jest. Koszt to jakies 20tys. poza komfortem i upodobaniami
    > zwrocic sie chyba nie ma szans. Okna trzy szybowe, styropianu czy czego
    > tam jeszcze co najmniej 20cm... Globalnie uzbiera sie z tego kupka, ktora
    > z zalozenia powinna sie zwrocic w postaci mniejszych rachunkow w jakims
    > rozsadnym okresie.

    Co powiesz na jednego z klientów, który montuje kocioł gazowy kondensacyjny
    24kW z kominem, bo to już wymaga komina, a dla oszczędności kominek z
    płaszczem wodnym, którego koszt razem z montażem wynosi 9500zł + koszt
    komina systemowego wraz z mintażem z 8000zł ?
    Przy tym stawia dom z pustaka i izoluje go dla oszczędności warstwą 5cm
    styropianu.

    Po prostu wszystko jest kwestią dobrze wydanych pieniędzy.

    Ja w tym przypadku wolę postawić dom z silki + 20cm styropianu. Zamontować
    piec gazowy bez komina, bo robiąc dobre ocieplenie i rekuperację mogę zejść
    z zapotrzebowaniem mocy poniżej 10kW, dzięki czemu bedę miał zauważalne
    oszczędności. Natomiast zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na rekuperację,
    a z czasem solar.

    Ale każdy montuje to co lubi :)

  • 126. Data: 2009-03-01 21:50:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Bo wtedy materiał izolacyjny był okropnie drogi, dlatego trzeba było jakoś
    > zmotywować klienta, żeby go kupił.

    A teraz matreriał izolacyjny jest stosunkowo tani i dlatego nie trzeba
    specjalnie motywowac klienta aby kupował dwa razy więcej jak potrzebuje:))))
    Sprawny marketingowiec zmotywuje każdego.

    Kris

  • 127. Data: 2009-03-01 21:56:10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > faktycznie tam gdzie jest dużo cieniej bo coś tam zrobili na odpieprz.
    > Teraz nie mam jak wbijać pistoletu z pianą, bo nie wiem czy trafię na

    Z tym wstrzykiwaniem pianki to ja bym nie ryzykował, bo może Ci całkiem
    odsadzić płytę.
    Co innego wstrzykiwać pomiędzy płyty, bo trochę inaczej rozkładają się siły,
    a do tego nadmiar wylezie na zewnątrz.

  • 128. Data: 2009-03-01 22:02:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > + koszt komina systemowego wraz z mintażem z 8000zł ?
    > Przy tym stawia dom z pustaka i izoluje go dla oszczędności warstwą 5cm

    Tu nie ma o czym gadac, szkoda naszego czasu. :-)

> [...]
    > zejść z zapotrzebowaniem mocy poniżej 10kW, dzięki czemu bedę miał
    > zauważalne oszczędności. Natomiast zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na

    I slusznie.

    > Ale każdy montuje to co lubi :)

    Co lubi to jego sprawa, ale jak mowa o oszczednosciach, to nie tylko sprawa
    czegos lubienia. :-)

    Pozdro.. TK

  • 129. Data: 2009-03-01 22:12:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Co innego wstrzykiwać pomiędzy płyty, bo trochę inaczej rozkładają się
    > siły, a do tego nadmiar wylezie na zewnątrz.

    Racja, nawet te niskoprezne nie sa wcale takie niskoprezne.

    Pozdro.. TK

  • 130. Data: 2009-03-01 22:22:33
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Racja, nawet te niskoprezne nie sa wcale takie niskoprezne.

    Robiłem eksperymenty z Soudalem LOW Expansion i wcale nie ma tendencji do
    podsadzania. Kleiłem testowo dwa płaty styropianu i obciążyłem butelką coli
    1L i nie podniosło. W sumie chciałem lekko zagrodzić drogę dla powietrza.