  • 31. Data: 2009-02-25 15:10:52
    Temat: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Dozywiajmy osy i myszy :)

    Jak izolację domu wykonasz w sposób prawidłowy to myszy i osy nie wejdą.

  • 32. Data: 2009-02-25 15:12:28
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Jak izolację domu wykonasz w sposób prawidłowy to myszy i osy nie wejdą.

    A jak one sie o tym dowiedza ? (ze zrobilem prawidlowo ? ) .

    pozdrawiam
    pluton

  • 33. Data: 2009-02-25 15:20:45
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jak one sie o tym dowiedza ? (ze zrobilem prawidlowo ? ) .
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Jak myszka na drodze do styropianu walnie ząbkami w aluminiowy profil
    startowy
    to raczej zmieni kierunek poszukiwań i np pójdzie do sąsiada który nie dał
    profilu startowego.

    Pzdr
    J23

  • 34. Data: 2009-02-25 16:08:09
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A jak one sie o tym dowiedza ? (ze zrobilem prawidlowo ? ) .

    No to cicho sza... i w ogóle nie rozmawiaj z nimi na ten temat :D

  • 35. Data: 2009-02-25 17:32:14
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Jak myszka na drodze do styropianu walnie ząbkami w aluminiowy profil
    > startowy
    > to raczej zmieni kierunek poszukiwań i np pójdzie do sąsiada który nie dał
    > profilu startowego.

    A pszczolka ? moze sie wcisnac miedzy styropian a ocieplenia ?

    A tak na powaznie: staranne i zgodne z jakimis tam regulami
    styropianowe ocieplenie naprawde skutecznie broni sie przed
    takimi szkodnikami ?

    pozdraiwam
    pluton

  • 36. Data: 2009-02-25 18:50:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Niestety wełna ma taką samą wilgotność względną jak otaczające ją
    > powietrze, ponieważ jest przenikalna dla tego powietrza.
    > Styropian natomiast zbudowany jest z mikroskopijnych zamkniętych
    > pęcherzyków zawierających wewnątrz gaz spieniający o stałej wilgotności.
    > Do tego gazu dostaje się trochę pary wodnej w procesie produkcyjnym,
    > ponieważ styropian jest spieniany gorącą parą wodną :)

    Nie takie troche, dzieki tej parze sie pieni. :-)

    > Jedyne miejsce, w które może dostać się woda lub para wodna to
    > przestrzenie pomiędzy tymi pęcherzykami oraz wszelkie uszkodzenia tych
    > pęcherzyków.

    gdyby tak bylo, to wkladka aluminiowa w Pexalu nie byla by w ogole
    potrzebna. Nie jest tak, ze jaka kolwiek scianka polimeru jest dla gazow nie
    do przejscia, zakladajac ze jest jednolita, a w przypadku styropianu malo to
    prawdopodobne.

    > Zanim na skutek warunków atmosferycznych (temperatura, wiatr, uszkodzenia
    > mechaniczne) popęlkają pęcherzyki styropianowe otwierając wodzie i parze
    > wodnej drogę to dom już będzie nadawał się do wyburzenia :)

    Patrzac na strukture kulek styropianowych przed spulchnienie i po, nie
    wydaje mi sie zeby byly one jakos nadzwyczaj szczelne, sadze raczej ze jest
    wrecz odwrotnie. Malo tego nie wierzysz chyba, ze struktura samej plyty
    styropianowej nie jest porowata?

    > Po kilkudniowym moczeniu, a następnie powierzchniowym osuszeniu z wody
    > próbki ponownie ważyłem. Następnie wykonywałem pomiary co pół godziny.
    > Pierwszy pomiar wykazywał przyrost masy ok. 1-3% , a po ok. 4 godzinach
    > nie byłem w stanie wykazać różnicy w masie w stosunku do próbki przed
    > moczeniem.
    > Wnisek z tego, że woda wnikała bardzo płytko w pory i dość szybko z nich
    > odparowywała.

    Pominales korelacje czasookresowe i byc moze nieobojetny stan skupienia wody
    i jej cisnienie.

    Zeby bylo jasne, nic nie udowadniam i niczego nie przesadzam. Wydaje mi sie,
    ze metody badan i ich wyniki, a takze zalozenia co do struktury styropianu
    wydaja sie byc powiedzmy malo precyzyjne.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-02-25 18:56:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No tak, ale ja napisalem, ze nie nasiaka :) Moge tez napisac
    > rozne inne rzeczy, jak chcesz.

    Jezeli jest porowaty to nasiaka szybciej czy wolniej. A czy jest porowaty to
    wez byle jaki mikroskop i sprawdz. Podalem rowniez jakies tam zrodlo a nie
    tylko napisalem, tyle ze ono tez Ci sie nie podoba. No nic na to nie
    poradze, ze wierzysz w co chcesz. Poszukaj sam jakichs zrodel, moze
    znajdziesz cos co Cie przekona.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-02-25 19:00:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale to moze dlatego, ze malo spie.

    No i mniej pij. :-)))

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-02-25 19:58:40
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    -ciach-

> [...]
    > ze metody badan i ich wyniki, a takze zalozenia co do struktury styropianu
    > wydaja sie byc powiedzmy malo precyzyjne.

    Ale ja też już kiedyś czytałem że nasiąkliwość styropianu to max 4% co
    by się pokrywało z badaniami Plumpiego.
    Także styropian jest odporny na wodę, do tego stopnia że dają go pod
    murki w ogrodzeniu pomiędzy przęsłami, nie trzeba wtedy dylatacji bo
    murków wtedy nie wymraża mróż :) dowiedziałęm się tego od ludzi
    robiących ogrodzenie u sąsiada.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 40. Data: 2009-02-25 20:04:58
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    pluton wrote:

    > Nie, nie polecam dwoch warstw. to jest proszenie sie o klopoty.
    A sprawdziłeś albo widziałeś?
    Bo na razie pleciesz bzdury, ja mam od lata dwie warstwy bez kołków
    tylko sklejonie a dom na górce w rejonie wietrznym i ani jedna płyta mi
    nie odpadła, a wiało już niewąsko.
    Tak że takie opowieści to w bajki włożyć, jak jest dobrze przyklejony
    styro to jedna czy dwie warstwy to bez znaczenia dla wiatru, ale
    szczelność ściany lepsza i dzięki temu mniejsze straty ciepłą.

    --
    Pozdr
    JanuszK