  • 61. Data: 2009-02-27 15:30:09
    Temat: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Od: mk <d...@t...pl>

    pluton pisze:
    > No tak, ale ja napisalem, ze nie nasiaka :) Moge tez napisac
    > rozne inne rzeczy, jak chcesz.

    Styrpoian na pewno mniej nasiąka niż styrodr ;)
    Nasiąkliwość jest jednym z badanych parametrów np. przez
    http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=itb
    i http://www.styropiany.pl/poradnik/poradnik_02_wlasci
    wosci.pdf
    Pdr.M.

  • 62. Data: 2009-02-27 17:05:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy mi niezla emulsja i w miare staranne pomalowanie.
    > Ciagle mowie o 95%, nie 0 100%.

    Tyle ze dla znacznej wiekszosci emulsji nieprzepuszczalnosc pary bliska jest
    zeru, chyba ze pomalujesz chlorokauczukowa. :-)

    > Ale jaki sen spokojny. A to wszytko za 100 PLN.
    > Bezsensowne, ale bezcenne :)

    Kompletnie bez sensu, co ta folia miala by tam robic to pewnie najstarsi
    gorale nie wiedza. Wyjatek to podlogowka.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2009-02-27 18:25:04
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Rowniez wydaje mi sie, ze wiejace wiatry nie beda specjalnie
    > wplywaly na odpadanie styropianu umieszczonego pod podloga
    > (no, chyba ze ten wiatr zerwie mi 10-cm wylewke betonowa).

    A wczesniej dach i ściany ;-P

    --
    Mariusz

  • 64. Data: 2009-02-27 18:31:22
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    pluton wrote:

    > Mam niejakie podejrzenia, ze X metrow kwadratowych styropianu
    > grubosci 15 cm bedzie tansze, niz X m2 dziesiatki plus X m2 piatki..
    > Ale moge sie mylic. Nie uwzgledniam w tym ceny kleju.

    > No coz, zauwazam pewna roznice w styropianie pod podloga
    > i w styropianie na scianach. W szczegolnosci dotyczy
    > to klejenia do podloza i kolkowania, ktorych to czynnosci i procesow
    > nie przewiduje podczas ukladania styropianu pod podloga.
    A powiedz mi po co kołkować? jak jest styropian dobrze przyklejony to
    kołkowanie jest zbędne.
    Czy teraz już widzisz różnicę?

    > Rowniez wydaje mi sie, ze wiejace wiatry nie beda specjalnie
    > wplywaly na odpadanie styropianu umieszczonego pod podloga
    > (no, chyba ze ten wiatr zerwie mi 10-cm wylewke betonowa).
    Wiesz proponuję ci leczenie i to na nogi bo na głowę już za późno.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 65. Data: 2009-02-27 18:33:10
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    scream wrote:

    > Widze, ze masz cos w sobie z tej podłogi :)

    A ty masz coś więcej czy tak tylko sobie robisz 'wycieczki'.
    To że nie słyszałeś o szczelnym ułożeniu styropianu to nie świadczy że
    się tak nie robi, w programach ozc i co jest taka pozycja w styropianie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 66. Data: 2009-02-27 18:38:52
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > podciag kapilarny wody.

    Oczywiście masz rację tyle, że to zjawisko podciągania kapilarnego ma
    znaczenie tylko w przypadku wody skondensowanej, a w tym przypadku zjawisko
    kondensacji praktycznie nie zachodzi. Oczywiście jest jeszcze podciąganie
    kapilarne wody z gruntu, ale to się dzieje tylko wtedy, kiedy mamy
    uszkodzoną izolację poziomą. Zakładam, że izolacja, nawet stara jest w
    stanie zabezpieczać przed podciąganiem.
    Zobacz teraz co się dziej, kiedy tworzysz szczelinę.

    +20 xxxxxxxxxxxxxxxxxxOxxxxxx] >-5 [################ -5

    W tym przypadku szczelina powoduje przeniesienie się punktu rosy z warstwy
    izolacyjnej do muru.
    Oczywiście pomoże to w osuszaniu ściany, ale zniweczy nasz trud związany z
    ocieplaniem, gdyż pogorszy jakość tego ocieplenia.

    Szczeliny wentylacyjne mają sens tylko przy ociepleniu wewnętrznym

    +20 #############O###] >-5 [xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx -5

    Dzięki temu punkt rosy występuje tylko w warstwie izolacyjnej i zawsze
    blisko szczeliny wentylacyjnej.
    Natomiast w murze prawie w ogóle nie występuje punkt rosy, ponieważ
    szczelina wentylacyjna zapewnia taką samą temperaturę oraz wilgotność jakie
    występują na zewnątrz.

  • 67. Data: 2009-02-27 18:39:06
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    [...] No dobra to wełna czy styro?
    Planuję 30 cm porotherm i 12 cm styro/wełny - to co wybrać, co jest lepsza
    (nie tańsze, prostsze)?
    Czy jak dodam te 3 cm izolacji (do 15) to będzie miało sens?

    --
    Mariusz

  • 68. Data: 2009-02-27 18:59:22
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 19:33:10 +0100, JanuszK napisał(a):

    > A ty masz coś więcej czy tak tylko sobie robisz 'wycieczki'.

    Nie robie sobie wycieczek. Pan Kazio z panem Mietkiem wymyślili że trza
    kleić dwie warstwy styropianu na siebie bo wtedy bardziej szczelne jest i
    jazda, niektórzy tak robią bo nie mają pojęcia o dociepleniach. To jest
    jakaś niedawno wymyślona moda. W Polsce dociepla sie budynki styropianem od
    początku lat '70 i jak kraj długi i szeroki nikt o takiej metodzie nie
    słyszał zanim nie upowszechniły się fora internetowe.

    > To że nie słyszałeś o szczelnym ułożeniu styropianu to nie świadczy że
    > się tak nie robi, w programach ozc i co jest taka pozycja w styropianie.

    Co mnie obchodzą programy OZC? Zadalem Ci proste pytanie - czy ktokolwiek
    poza entuzjastami róznych internetowych fachmanuff robi dwie warstwy?
    Ktokolwiek po ukonczeniu szkolenia z syst. docieplen, jakikolwiek producent
    systemow, jakas znana firma ktora ma renome i marke? Nikt? Co za
    niespodzianka! Idioci nie wiedza co czynia, a mogliby kleic dwie warstwy
    zamiast wymyslac jakies styropiany z kropkami i kleje termoaktywne. Traca
    tylko kase na laborantów, podczas gdy rozwiazanie wymyslili juz polscy
    internauci...

    --
    best regards,
    scream

  • 69. Data: 2009-02-27 19:14:55
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Mariusz napisał(a):
    > [...] No dobra to wełna czy styro?
    > Planuję 30 cm porotherm i 12 cm styro/wełny - to co wybrać, co jest lepsza
    > (nie tańsze, prostsze)?

    Ja bym wybral styro. Moze dlatego, ze juz to robilem i mam jakies
    doswiadczenie ;)

    > Czy jak dodam te 3 cm izolacji (do 15) to będzie miało sens?

    Skoro cie stac, to sie nie wahaj ani chwili :)

  • 70. Data: 2009-02-27 21:10:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Natomiast w murze prawie w ogóle nie występuje punkt rosy, ponieważ
    > szczelina wentylacyjna zapewnia taką samą temperaturę oraz wilgotność

    Mi sie wydaje, ze blednie zakladasz kompletny brak izolacyjnosci materialu z
    jakiego zrobiona jest sciana. Sciany jednowarstwowe znane sa przeciez od
    lat. Sa takie, ktore nie wymagaja docieplenia, a ich parametry izolacyjne w
    cale nie sa duzo gorsze. Nie sa zrobione z zamknietej prozni, a roznia sie w
    zasadzie wieksza porowatoscia, wiekszym udzialem powietrza w strukturze jako
    izolatora. Bledne wydaje mi sie zalozenie, ze im grubszy mur, tym grubszej
    potrzebuje izolacji, bo jak sadze im grubszy mur, tym bardziej
    termoizolacyjny. Mozna jak sadze uzyskac cieply mur z byle czego, kwestia
    tylko jego grubosci. Wzrasta rzecz jasna bezwladnosc grubej i ciezkiej
    sciany, ale to nie koniecznie wada. W kazdym razie pewne jest, ze sciana z
    jednej cegly przemarznie szybciej niz sciana z trzech cegiel. Z tego co
    piszesz wynika, ze punkt rosy w scianach nieocieplonych jest gdzies w
    srodku. Teoretycznie wszystko sie zgadza, a skoro tak, to czy takie sciany
    po paru latach nie powinny sie rozpadac? Zastanawiam sie czy na zewnatrz
    takich scian podczas sporych mrozow nie powinna tworzyc sie warstwa lodu z
    zamarzajacej pary wodnej przedostajacej sie od wewnatrz?? Nic takiego nie
    zachodzi. Z jakichs powodow namacalnie nie widac punktu rosy w scianach
    jednowarstwowych teoretycznie wymagajacych docieplenia by takiego punktu w
    ogole w nich nie bylo. A zatem para wodna jakby przedostaje sie na zewnatrz
    bez kondensacji. Zamkniecie tego procesu styropianem z czasem moze powodowac
    jego zawilgocenie i przy odpowiednio dlugim czasie co najmniej pogorszenie
    jego parametrow izolacyjnych. Co o tym myslicie panowie??

    Pozdro.. TK