  • 1. Data: 2017-05-06 07:58:24
    Temat: Ocieplenie ściany wewnątrz
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Garaż nieogrzewany, dlatego jedna ściana od sypialni jest w projekcie
    ocieplana - 15cm styro. Jestem przed tynkami i zakładam że teraz jest
    dobry moment żeby to zrobić. Po ścianie idą kable, jest też gniazdko i
    włącznik. Będę też chciał jakoś wykorzystać tą ścianę - może płyta OSB
    na narzędzia...

    Zrobić ją tak samo jak ocieplenie zewnętrzne - styro na piankę + klej +
    siatka i tak zostawić do otynkowania, czy samo styro? Jaki EPS
    proponujecie, EPS 100 czy twardszy?

    To nie powinno być tak, że im twardszy też tym gorsza jest lambda?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-05-06 10:17:00
    Temat: Re: Ocieplenie ściany wewnątrz
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 maja 2017 07:58:27 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > Zrobić ją tak samo jak ocieplenie zewnętrzne - styro na piankę + klej +
    > siatka i tak zostawić do otynkowania, czy samo styro? Jaki EPS

    Nie ocieplaj w ogole - bedziesz mial stale >0stC w garazu, nic nie bedzie
    zamarzac, garaz bedzie strefa buforowa :) Sciana ze styro w garazu - slabo
    to widze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-05-06 13:00:10
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.05.2017 10:17, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > zamarzac, garaz bedzie strefa buforowa :) Sciana ze styro w garazu - slabo

    A ja docieplałem po roku mieszkania, bo było zimno na piętrze i w
    przylegających.
    Czym wyższy EPS tym niższa lambda. Użyj EPS100 to się tak szybko nie
    powgniata.

  • 4. Data: 2017-05-06 13:33:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-06 o 07:58, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    >
    > Zrobić ją tak samo jak ocieplenie zewnętrzne - styro na piankę + klej +
    > siatka i tak zostawić do otynkowania, czy samo styro? Jaki EPS
    Zwykły styropian i druga ścianka z 6cm betonu komórkowego, potem
    normalnie otynkować.
    Ja mam tak właśnie zrobioną ścianę pomiędzy garażem a domem,
    dzięki temu ściana jest w pełni użytkowa, można półki zawiesić
    z lekkimi rzeczami i nie ma problemu jak się w nią uderzy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2017-05-06 13:50:30
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 6 maja 2017 10:17:01 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > zamarzac, garaz bedzie strefa buforowa :) Sciana ze styro w garazu - slabo

    I jak bedzie miał pecha to mu sie grzyb zrobi na tej scianie w domu.
    I to wcale nie musi byc sciana za szafą. Widziałem grzyba na takiej scianie 30 cm od
    kaloryfera A sciana wcale nie zimna.
    Jakieś 40cm paska od ziemi bylo przypruszone na szarozielono.

    W innym miejscu podobna sciana od strony dworu, zero grzyba. Oba pomieszczenia to nie
    kuchnia/łazienka.

    Grzyb to nieprzewidywalne stworzenie...

  • 6. Data: 2017-05-06 14:29:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 maja 2017 13:50:32 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > I jak bedzie miał pecha to mu sie grzyb zrobi na tej scianie w domu.
    > I to wcale nie musi byc sciana za szafą. Widziałem grzyba na takiej scianie 30 cm
    od kaloryfera A sciana wcale nie zimna.

    Jezeli widziales grzyba i byl przypruszony od dolu to ta sciana
    prawdopodobnie ciagnela wilgoc z ziemi - stad grzyb. I pojawilby sie tam
    bez wzgledu na to czy ktos ocieplil ta sciane, czy nie. Fizycznie nie ma
    mozliwosci zeby brak docieplenia sciany wewnetrznej spowodowal grzyba -
    oczywiscie pod warunkiem, ze zewnetrzne sciany garazowe beda ocieplone
    jak reszta domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-05-06 15:48:14
    Od: w...@a...com

    W dniu sobota, 6 maja 2017 13:00:15 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > A ja docieplałem po roku mieszkania, bo było zimno na piętrze i w
    > przylegających.
    > Czym wyższy EPS tym niższa lambda. Użyj EPS100 to się tak szybko nie
    > powgniata.

    Pamietam, ze byles niezłym specjalista glownie teoretykiem od ociepleń
    styropianem. Teraz zapewne masz już jeszcze troche praktyki.

    Ja miałem a scislej mam problem z ociepleniem 4-rech pomieszczen na piętrze.
    Mury zewnętrzne sa ocieplone ale stropy nad parterem nie. Kaloryfery zostały
    rozkradzione lacznie z piecem.
    Aby jakos kilka dni zima w tym domu przetrwać kupiłem koze, piec na butle gazowe i
    trzy kubiki drewna.
    Dwa garaze na parterze z powodu nieszczelne drzwi, były zimne. Woda w wiadrze
    w nich zamarzala na kosc.
    Ta koza grzałem dwa salony na pietrze bez przerwy przez dwie doby i temparatura mi
    się podniosla "az" do 11 stopni. Ale stopa postawiona na
    podloze miała ochote przymarznąć. Dogrzewalismy elektryka. Wytrzymać się dalo
    ale wolabym mieć około 20 stopni i o zbliżonej temperaturze podloge.

    Chlopcy ociepleniowcy wpadli na kilka dni i sufity nad garażami i kotlownia a
    nawet w korytarzu ociepili mi styropianem o grubości 8 cm. Musialem ich bardzo
    peosic aby nalepili wokół scian działowych dodtkowe pasy sytropianu pod sufitem
    po to aby zimno po tych zamarzniętych murach garażowych miało nieco dluzsza
    droge do stropu czyli posadzki na salonach na pietrze.

    Niestety teperatury na zewnątrz podniosły tak, ze było już kilkanaście
    stopni. Palilem również przez dobe aby te mury po zimie ocieplić i stwierdzam,
    ze jest niby dużo cieplej. Ale dokładniejsze dane porównawcze będę miał
    następnej zimy.
    Teraz ad rem. Sufity nd tymi salonami czyli posadzka na strychu jest
    wykonanana jako zbrojona lita plyta zelbetowa. I jest ona ocieplona stosowana
    w czasach gierkowskich metoda czyli wysypaniem kilkucentymetrowej warstwy zuzla
    i wykonaniem na nim wylewki cementowo piaskowej. Bardzo nierównej ale trudno.

    Tak sobie mysle, e przez ten sufit nad salonami również mroz będzie penetrowal
    swoja krecia robote robil.

    I tu mam pytanie, czy i jak oplaca sie te sufity docieplic? Czy ten zuzel
    należy lacznie z ta wylewka usunąć i zastapic go twardym styropinem? Czy na
    ten nierówna wylewke przykrywajaca wastwe zuzla cos nalepić, wylac czy czyms
    pogrubić aby dopływ tego zimna przez ten betonowy strop ograniczyć? Myslalem
    o wykonaniu dodatkowego tynku-wylewki z kruszywa keramzytowego.

    Czy ktoś spotkal się z podobnym problemem? Bo ogrzewanie elektryka odpada.
    Mimo, swojej przeciętnej emerytury i licznika dwutaryfowego, za Chiny nie
    wyrobie. Gazu jak dotad nima. Weglem podobno już palic w kozie nie wolno...

    Pzdr
    Tornad

  • 8. Data: 2017-05-06 16:33:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup piecyk na pellet. Jak dobrze kupisz pellet to kilowatogodzina wyjdzie w granicach
    czternastu groszy. Do tego z wyjatkiem napelniania zbiornika czyms co jest czyste i
    ladnie pachnie komfort uzytkowania zblizony do centralnego. Do tego ma szybke i
    ladnie widac ogien. Wersji takich piecykow jest kilka. Sa takie co grzeja jedno
    pomieszczenie, sa z rozprowadzeniem cieplego powietrza do innych pomieszczen. Sa tez
    robione kotly w formie piecykow, podlacza sie do nich kaloryfery, podlogowke tez by
    sie dalo.

  • 9. Data: 2017-05-06 19:14:54
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 6 maja 2017 14:29:20 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > mozliwosci zeby brak docieplenia sciany wewnetrznej spowodowal grzyba -
    > oczywiscie pod warunkiem, ze zewnetrzne sciany garazowe beda ocieplone

    Sciana sucha. I do tego nie bardzo zimna - sprawdzane pirometrem.
    Cala odkryta więc wentylacja jest.
    Garaz za nią tez suchutki.

    Mnie juz nic nie zdziwi.

    W innym pokoju (kuchnia) 3 lata byl styro na suficie. Kuchnia uzywana, parna lekko.
    Po zdjęciu styro - grzyba brak.

    Masz racje, pewne przesłanki są ale im mniejsze tym lepiej.
    Oczywiscie moge sie zgodzić że ocieplenie w garażu można zrobić zawsze więc nie ma ty
    sytuacji bez wyjścia.

  • 10. Data: 2017-05-06 20:32:36
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Mam garaz w bryle budynku, nieogrzewany.
    Sciane stykajaca sie z ogrzewanymi pomieszczeniami ocieplilem
    styropianem elewacyjnym 10cm z lambda 31.
    Sufit ocieplilem takim samym styro, ale o grubosci 7cm. Wszystko zostalo
    zasiatkowane i zatarte na gladko klejem. Docelowo bedzie na tym drobny tynk.
    Rozmawialem ze znajomym budowlancem i powiedzial, ze taka grubosci
    izolacji spokojnie wystarczy, by nie uciekalo cieplo z wnetrza domu. W
    garazu tez powinnno byc caly czas wiecej niz 0st.
    Pozdrawiam
    Piotrek