  • 1. Data: 2011-10-18 19:41:08
    Temat: Ocieplenie stropu piwnicy - styropian 1x10cm czy 2x5cm?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Noszę się z zamiarem ocieplenia stropu piwnicy w domu z lat 80tych
    (wtedy o ocieplaniu nie myślano, a podłoga na parterze niepotrzebnie
    schładza pomieszczenia mieszkalne). Czy dać płyty o grubości 10cm (chyba
    mniej roboty) czy 2x5cm na zakładkę? Czy w przypadku jedne warstwy 10cm
    utrata ciepła (mostki) będzie znacznie wyższa?
    Jeśli 2x5cm to czym łączyć syropian do syropianu? Klej, wartwa 1, klej,
    warstwa 2 i potem mocowanie wkrętami? Czy styropian smarować na całej
    powierzchni?
    Co robić z ew. nierównością powierzchni dotychczasowego sufitu?
    wyrównywać czy kleić na niego?

  • 2. Data: 2011-10-18 20:52:04
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Mam spytanko - czy sciany zewnetrzne (w tym fundament) masz ocieplone)?

    --
    Maciej

  • 3. Data: 2011-10-19 07:41:33
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 18 Paź, 21:41, Przemolo <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > powierzchni?
    > Co robić z ew. nierównością powierzchni dotychczasowego sufitu?

    Najlepiej jedna warstwa 10cm, ale żeby był z frezem! Ja bym kleił na
    klej w piance.

  • 4. Data: 2011-10-19 11:46:24
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Uzytkownik "M@tej" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Mam spytanko - czy sciany zewnetrzne (w tym fundament) masz ocieplone)?

    Póki co nie... uwazasz, ze najpierw je ocieplic?

  • 5. Data: 2011-10-19 14:24:33
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 13:46:24 +0200, "Przemolo" <p...@g...zmyla>
    napisal(a):

    >Póki co nie... uwazasz, ze najpierw je ocieplic?

    Napisze jak to bylo u moich znajomych. Mieszkaja w bloku z lat 60, nie
    wiem z czego on zbudowany, ale na pewno nie wielka plyta. Mieszkaja na
    parterze, blok podpiwniczony, ale mieszkanie sytuowane tak, ze ma 3 sciany
    zewnetrzne. I przez 10 lat jak do nich chlodniejsza pora roku zachodzilem,
    to mimo to, że kaloryferow nie dalo sie prawie dotknac, to od podlogi w
    ciagnelo jak diabli, ze trzeba bylo chodzic w grubych skarpetach i
    cieplych kapciach. Siedzac najlepiej bylo trzymac nogi na tapczanie albo
    na krzesle. Na podlodze jak to w blokach z tamtego okresu maja parkiet.
    Dwa lata temu blok zostal ocieplony, styro chyba 8 cm, wiec bez rewelacji
    moze, ale za to widzialem, ze fundamenty okopali i dobry metr w dol pod
    ziemia tez ocieplenie jest. I roznica jest ogromna, mimo ze piwnica pod
    mieszkanieniem nie jest ogrzewana. Nawet w najwieksze mrozy mozna bylo bez
    problemu w skarpetkach chodzic po parkiecie i nie bylo czuc dyskomfortu.

    --
    Maciej

  • 7. Data: 2011-10-19 16:46:47
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 19.10.2011 09:41, enemyunknown pisze:
    > Ja bym kleił na
    > klej w piance.

    Ja osobiście nie kleiłem styropianu ani na piance, ani tradycyjnie..
    Lecz z zaczytanych informacji wiem, że pianka nie utrzyma styropianu
    zanim nie zwiąże, tym samym klejenie do sufitu wdaje się nie trafionym
    pomysłem, trzeba by dość długo trzymać styropian, strzelam że rzędu
    kilkudziesięciu minut...

  • 6. Data: 2011-10-19 16:46:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-10-2011 o 09:41:33 enemyunknown <r...@s...fr.pl>
    napisał(a):

    > Najlepiej jedna warstwa 10cm, ale żeby był z frezem! Ja bym kleił na
    > klej w piance.
    Aleś mu poradził, frezowany jest droższy, bez sensu przepłacanie a
    ułatwienie żadne,
    po drugie kleiłeś kiedyś na piankę? chyba nie bo byś mu tak nie radził.
    Do autora, niestety strop możesz kleić tylko na kleju, nakładać cienko,
    kielnią z grubymi
    zębami zaczesać całą pow i dociskać do stropu, klej w miarę rzadki, tylko
    w ten sposób
    łatwo zakleisz styro na strop od dołu, bez podpierania styropianu tyczkami.
    Ewentualne szczeliny piankować dopiero jak klej zwiąże.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-10-19 18:50:01
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Dzięki za porady - niemniej na innym forum poradzono mi, aby nie docieplać
    stropu zanim nie docieplę ścian, bo mogę mieć problemy z wilgocią.
    Dodam, że dom o którym piszę nie ma ocieplonych ścian i fundamentów ale jest
    to szeregowiec, więc 2 ściany są niejako grzane przez sąsiednie segmenty.

  • 9. Data: 2011-10-20 07:53:08
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 19 Paź, 18:46, Albercik <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zanim nie zwiąże, tym samym klejenie do sufitu wdaje się nie trafionym
    > pomysłem, trzeba by dość długo trzymać styropian, strzelam że rzędu

    A jaki problem podeprzeć kijem od miotły na te 15 minut?

  • 10. Data: 2011-10-20 07:54:44
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 19 Paź, 18:46, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > łatwo zakleisz styro na strop od dołu, bez podpierania styropianu tyczkami.
    > Ewentualne szczeliny piankować dopiero jak klej zwiąże.

    Frezowany droższy o 5-10 zł na metrze sześciennym. Kleiłem na piankę.
    Jedyne utrudnienie
    jest takie, że trzeba mieć trochę kijków czy rurek do podparcia od
    dołu.