  • 21. Data: 2013-02-04 13:35:00
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 12:42:49 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > To fakt, ale o cenie to teraz najmniej myślę. Muszę wybrać
    > technlogię/materiały najpierw.

    Mur z silki ~18cm + 30cm styro. Okna montowanie w warstwie ocieplenia.

    Tanio i cholernie cieplo - nic cieplejszego w tej cenie nie znajdziesz. Grubosc muru
    tez jak najbardziej do zaakceptowania (ja mam 25 porotherm + 20 styro wiec tylko 3cm
    "cieniej").
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2013-02-04 13:35:18
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    tytan eos (tym kleiłem u siebie na kanadyjczyku). Pianką wychodzi drożej.

    > Macie może jakieś mocne argumenty za tym żeby nie kołkować? My co
    > prawda nawet działki nie mamy jeszcze ale dyskusje ciągle odchodzą
    > ostre, a że mam babę po budownictwie to muszę walczyć o każdą
    > duperelę. Upiera się na kołkowanie i nie mogę na razie przekonać :>
    >
    > L.

    Jak by mi baba się upierała, że trzeba kołkować styropian to bym kazał
    zakołkować, zapłacił za to pewnie ze dwie stówki więcej i olał temat,
    nie tracąc czasu ani na pisanie na grupie, ani na zastanawianie się
    czemu tak lub czemu nie.
    Chyba, że kosztowałoby to drożej niż mój święty spokój, lub byłyby
    wyraźne przeciwwskazania. W innym przypadku pozwól się kobiecie wykazać,
    uszanuj jej wiedzę i ciesz się szczęśliwym pożyciem.

    pozdrawiam
    rafał

  • 23. Data: 2013-02-04 13:47:50
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.02.2013 13:35, Adam pisze:

    > Mur z silki ~18cm + 30cm styro. Okna montowanie w warstwie ocieplenia.

    też tak myślałem, ale doszedłem do wniosku że beton komórkowy 24 + 25cm
    styro daje praktycznie takie same parametry jeżeli o izolacyjność idzie,
    a jest zdecydowanie bardziej łaskawy jeżeli chodzi o jakieś błędy
    wykonawcze. Łatwiej się muruje, idzie mniej kleju(większe bloczki)
    prowadzi instalacje...
    Ściany wewnętrzne można z silki zrobić, aby zwiększyć akumulacyjność
    oraz zwiększyć dzwiękochłonność.

    Dodatkowo, w moim przypadku, jako że zamierzam mieć piwnice nie
    ogrzewaną, zredukuje tym BK mostek przy podłodze z piwnicy do ściany
    zewnętrznej parteru.

  • 24. Data: 2013-02-04 13:50:57
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    g2000yqb.googlegroups.com...
    > Ona wie że nie ma obowiązku ale upiera sie że to sie odlepi czy tam
    > zdmuchnie, dlatego zbieram argumenta ;)

    Mój wykonawca użył tego samego argumentu.
    Raz na ruski miesiąc zdarzają się jakieś białe szkwały które zrywają dachy,
    powalają drzewa...
    Mnie w każdym razie namówił a też miałem nie kołkować.
    Wykonawca bardzo solidny jak się potem okazało.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2013-02-04 13:54:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 13:47:50 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:

    > też tak myślałem, ale doszedłem do wniosku że beton komórkowy 24 + 25cm
    > styro daje praktycznie takie same parametry jeżeli o izolacyjność idzie,

    No BK nie jest taki zly - dla mnie wada to wytrzymalosc i kolki - trzeba uzywac
    specjalnych "choinek", a jak sie gdzies przy kancie muru solidnie kolek wkreci to
    potrafi peknac. Niestety im cieplejszy BK tym mniej wytrzymaly :( Na kilkadziesiat
    kolkow jakie krecilem - nie mialem ani jednego problemu w dziurawym porothermie
    (trzymaja jak glupie!) a w BK przynajmniej kilka trzeba bylo poprawiac.

    No i jak ktos jest jak d. Monk to wkurzac go bedzie ze okno zamontowane w warstwie
    ocieplenia jest niesymetrycznie w srodku otworu. Parapet na zewnatrz bedzie mial
    17cm, a w srodku 24cm :) Ale to juz pryszcz!

    > Dodatkowo, w moim przypadku, jako że zamierzam mieć piwnice nie
    > ogrzewaną, zredukuje tym BK mostek przy podłodze z piwnicy do ściany
    > zewnętrznej parteru.

    Ja nastepny dom jak bede budowal to na 100% na plycie izolowanej od dolu. Wtedy ten
    problem odpada i mozna ciagnac gore z silki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2013-02-04 14:00:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 11:39:38 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Skoro jesteś jeszcze przed budową możesz wybrać ścianę 3-warstwową, a jeśli
    > zdecydowałeś się na nieszczęsną 2-warstwową ocieploną styropianem to
    > koniecznie kołkuj i daj dwa razy siatkę na kleju.

    ergi, daj juz se siana z tymi radami - pewnie ze kazdą rzecz da sie zrobić lepiej.
    Tylko jest taki problem - to "lepiej" kosztuje. A normalny człek bez fobii robi w
    zgodzie z technologią a nie wydziwia.

    Liściasty - kołkować nie trzeba. Mozesz użyć argumetu ze kołki to mostki termiczne
    ale jak baba kumata to sobie policzy ze to promile wyjdą :) Mozesz zasugerowac zeby
    kołkowac tyko tam gdzie wiatr tworzy podciśnienie - czyli okolice narożników. A jeśli
    nie dogadasz sie -kołkuj, jesli baba ma być szczęśliwsza - no to niech będzie :-)

    b.

  • 27. Data: 2013-02-04 14:10:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > lepiej. Tylko jest taki problem - to "lepiej" kosztuje. A normalny człek

    A później na pytanie dlaczego pęka jest gotowa odpowiedź: taka technologia
    :-)

    Rozumiem, że na budowie można bez sensu wydać dowolną ilość pieniędzy, ale
    to nie jest ten przypadek tu różnica w cenie jest pomijalna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-02-04 14:17:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Zgoda, ale czy nie jest tak, że im twardszy (gęstszy) tym mniej
    > izolacyjny?
    > Chyba czas na noty katalogowe, na wieczór.

    Jest dokładnie odwrotnie :-) Ten który ma lepsze parametry izolacyjne jest
    też przy okazji twardszy

    > Jaka alternatywa?

    Jest wiele rodzajów innych tynków cienkowarstwowych o różnych
    właściwościach:

    polikrzemianowe
    silikatowe
    silikonowe

    poczytaj bo różnią się nie tylko ceną ale też właściwościami. W Twoim
    przypadku paroprzepuszczalność możesz pominąć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2013-02-04 14:27:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 14:10:47 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Rozumiem, że na budowie można bez sensu wydać dowolną ilość pieniędzy, ale
    >
    > to nie jest ten przypadek tu różnica w cenie jest pomijalna.

    Myślę że za tą "różnicę w cenie" można wypasione żelazko lub mikrofale(jeśli ktoś
    lubi i uzywa) kupić. Ew. moze Sobie uswiadomić że ta "pomijalna" kwopta to kilka
    dniówek pracyTe POMIJALNE różnice w cenach to zmora procesu budowy i na tym właśnie
    najczęściej inwestorzy "płyną"

  • 30. Data: 2013-02-04 14:33:00
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >No właśnie, kolejny etap i kolejne problemy.
    >
    >Padło na ocieplenie ścian 15cm styropianu. Polecany jest Austrotherm,

    Moje ocieplenie zostało wykonane właśnie z 15cm Austrothermu (lambda bodajże
    0,040). Jest to raczej dobry styropian, twardy i równy. Dość drogi, ale mi
    udało się kupić w niezłej cenie, w czerwcu 2012 płaciłem za niego 154zł/m3
    (z frezem) brutto.

    Klejony był na ramki, kołkowany (po 2 kołki na płytę).