  • 41. Data: 2013-02-09 12:28:56
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-02-04 17:38, Adam pisze:

    > Masakra z tymi cenami. Ja za swoj styro (0,039) w 2009 placilem 80 pln / m3 :)

    No to miałeś fart, bo ja pamiętam ceny z 2009r ok. 140-150zł/m^3.

    Duża część kosztu styropianu to koszt energii. A ta nie chce spadać.
    Energia już była tania i tańsza (poza jakimiś specyficznymi momentami)
    nie będzie. Złóż ropy, którą można byłoby wydobywać po 30$ za baryłkę
    już praktycznie nie ma.

    M.

  • 42. Data: 2013-02-09 13:03:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 12:28:56 UTC+1 użytkownik M. napisał:

    > No to miałeś fart, bo ja pamiętam ceny z 2009r ok. 140-150zł/m^3.

    Ale gdzietam ;)

    http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-13826
    1.html?s=d3806ec42c0996c7775998400c4eb4b7

    Nawet markowe byly za 93 pln / m3 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2013-02-09 13:59:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 12:09:07 UTC+1 użytkownik M. napisał:

    > Bo wysokość rozbryzgiwania wody opadowej to ok. 30-40cm.

    Zależy jaki masz okap. U mnie np. podczas największego deszczu można przejść suchą
    nogą dookoła budynku

  • 44. Data: 2013-02-09 18:18:03
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ja często robiłem w ten sposób, że główne produkty kupowałem w hurtowni,
    > gdzie dostawałem spore rabaty bo myśleli , że za chwilę wrócę po
    > duperele, a duperele kupowałem przez allegro.

    Ja robię inaczej.
    Staram się przekonać, że nie negocjuję w nieskończoność, tylko od razu
    wymagam dobrej oferty. Jak jest przyzwoita to o tym mówię i zawsze
    zaczynam od tego dostawcy przy okazji następnych zakupów.
    Jako że jestem laikiem i często nie jestem w stanie odpowiedzieć na
    wszystkie pytania - staję się wiarygodny i przez to traktowany że tak
    powiem ze specjalną troską (pomagają wybrać i obliczyć ile potrzeba).
    Ważna jest też konsekwencja działań.

    > Mam część chudziaka B10, a część B15, bo nie każda betoniarnia chce
    > pompować B10, więc czasem B15 wychodziło najtaniej.

    Nigdzie nie mam gorzej niż B20, wieńce B25 i faktycznie nie zmieniło to
    praktycznie kosztów.

    > O ile z dużym prawdopodobieństwem jestem w stanie stwierdzić, ze tira
    > przed domem nie będzie, o tyle mam pewność, że moje dzieci nie będą
    > bardziej delikatne dla domu niż ja byłem w stosunku do domu moich
    > rodziców. Dlatego dla mnie wydawanie tysiąca zł na dodatkowe ocieplenie
    > by oszczędzić 30zł na sezon to bzdura, ale wydanie tego samego tysiąca
    > na to by dom był bardziej dziecio-odporny jak najbardziej ma sens.

    Też tak myślałem, aż pewnego dnia przyjechał 20-to tonowy wózek widłowy
    z 7-mio tonową maszyną na widłach. Od tej pory mam wszystko na jego
    drodze popękane - do zerwania.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 45. Data: 2013-02-09 18:31:17
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No to miałeś fart, bo ja pamiętam ceny z 2009r ok. 140-150zł/m^3.

    Obecnie wiodącej firmy (hmm...) to koszt na poziomie 125/m3 dla 0.042 i
    jakieś 150/m3 dla odmiany 0.038.

    Jan natomiast zastanawiam się nad czymś innym.
    Zakładam, że może się udać w cenie ~160PLN/m3 dostać coś na poziomie
    0.033 (przy odpowiednim podejściu i ilości, jeszcze nie zabrałem się za
    negocjacje, więc strzelam), a skoro tak, to może zamiast 15cm styropianu
    klasy 0.042 warto dać 10cm klasy 0.033?
    Cena jest liczona z kubika, więc 10-ki jest 50% więcej, w efekcie wyszło
    by taniej, a i ściany nie były by takie "masywne". Poza tym twardszy
    jest (Ergie - sprawdziłem, masz rację, dla mnie ciekawostka).

    Na razie luźne dywagacje, nie sprawdziłem cen, ani nie przeliczyłem
    dokładnie rezystancji cieplnych.

    Swoją drogą - rezystancje przejścia... co toto jest? Rezystancja na
    styku tynk-powietrze? Wiem, że małe wartości i praktycznie nie zmieniają
    niczego, ale jakoś nie spotkałem takich wcześniej (fakt że w innej
    branży). Wymysł branżowy, czy faktycznie ktoś to liczy?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 46. Data: 2013-02-09 20:29:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 18:18:03 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Nigdzie nie mam gorzej niż B20, wieńce B25 i faktycznie nie zmieniło to
    >
    > praktycznie kosztów.

    Praktycznie? Skoro B15 jest u Ciebie w tej cenie co B25 to raczej ten B25 jest to
    B15;))
    Cudów nie ma;))

    > Też tak myślałem, aż pewnego dnia przyjechał 20-to tonowy wózek widłowy
    >
    > z 7-mio tonową maszyną na widłach. Od tej pory mam wszystko na jego
    >
    > drodze popękane - do zerwania.

    Po pierwsze z tego co kojarzę Ty budujesz budynek produkcyjny a nie dom.
    Do kogo do domu na podjazd wjeżdża 20 tonowy wózek widłowy z 7 tonową maszyna?

    Po drugie naprawa tego uszkodzonego odcinka będzie pewnie tańsza jak w dodatkowe
    koszty które byś poniósł robiąc metrową podbudowę zamiast normalnej.

  • 47. Data: 2013-02-09 21:07:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 9 Lut, 20:29, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Do kogo do domu na podjazd wjeżdża 20 tonowy wózek widłowy z 7 tonową maszyna?

    Do przeciętnego Kowalskiego, który kupił sobie hobbystycznie frezarkę
    za 4 tysiaki na złomie :]

    L.

  • 48. Data: 2013-02-09 21:19:25
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Praktycznie? Skoro B15 jest u Ciebie w tej cenie co B25 to raczej ten B25 jest to
    B15;))
    > Cudów nie ma;))

    Napisałem, że praktycznie nie zmienia to kosztów. Przy kwocie rzędu
    220PLN/m3 różnica na poziomie 6-8PLN nie stanowi problemu, w dodatku
    kwota końcowa betonowania jest jeszcze droższa o cały bajzel z
    przygotowaniem, że o użytych materiałach nie wspomnę.

    > Po pierwsze z tego co kojarzę Ty budujesz budynek produkcyjny a nie dom.
    > Do kogo do domu na podjazd wjeżdża 20 tonowy wózek widłowy z 7 tonową maszyna?

    Tak, produkcyjną, ale na razie prowadzę firmę przy domu, a tutaj
    niestety było strasznie pod górkę z maszynerią (producent powiększył bez
    uprzedzenia osłony o ~10cm z każdej strony i trzeba było na dodatek kuć
    bramę).
    Po prostu czasami zdarzają się nieprzewidywalne rzeczy i warto mieć
    choćby trochę lepiej, a nóż wystarczy :)

    > Po drugie naprawa tego uszkodzonego odcinka będzie pewnie tańsza jak w dodatkowe
    koszty które byś poniósł robiąc metrową podbudowę zamiast normalnej.

    Całkiem możliwe.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 49. Data: 2013-02-09 22:30:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bo wysokość rozbryzgiwania wody opadowej to ok. 30-40cm.

    Po pierwsze dom powinien mieć okapy (tak wiem, że bywają projekty bez), po
    drugie zwykle dookoła robi się opaskę ze żwirku, po trzecie co z tego? To że
    raz na kilka dni/tygodni trochę wody pochlapie ścianę to jeśli ta ściana
    jest prawidłowo zrobiona nie zrobi jej krzywdy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 50. Data: 2013-02-09 22:32:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I uważasz, że kołkowanie styropianu zapobiegnie robieniu dziur w tynku?

    Samo w sobie nie, ale pisałem też o drugiej warstwie siatki na kleju - a
    takie połączenie znacznie zwiększa wytrzymałość.

    Pozdrawiam
    Ergie