  • 1. Data: 2012-02-27 10:08:05
    Temat: Ocieplenie wewn. fragmentu sciany szczytowej - dlugie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Wykanczam pokoj na poddaszu, niepolaczony z reszta pomieszczen, bo lezacy
    nad garazem "w polowie kondygnacji".
    Inspekcja sciany szczytowej wykazala, ze ekipa budujaca za wysoko
    wyciagnela te sciane - siega ona ponad linie krokwi i w zwiazku z tym łaty
    leza na szczycie muru i dociskaja do niego membrane (mur jest wygladzony
    zaparawa, ale oczywiscie nie ma tam zadnego ocieplenia).

    Rozwiazania typu rozbiorka dachu nie wchodza w gre.

    Wklejam link do rysynku - przepraszam, mam tylko Painta i nie umiem rysowac
    :p

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b318fbd2af5cfac9
    .html

    W pierowtnym planie pokoj mial byc wykonczony jak na rys. po lewej - na
    niebiesko sa zaznaczone elementy wiezby, a na czerwono ocieplenie i
    okladzina sciany.
    Jednak pomieszczenie mialoby wowczas tylko jakies 205-210 cm i bylo
    strasznie duszne.

    Zmieniam wiec wariant na taki, jak po prawej - jetki wiezby zostana na
    wierzchu. Spowoduje to, ze potencjalnie najbardziej przemarzajaca czesc
    sciany szczytowej, ktora w wariancie pierwotnym miala byc ponad
    przestrzenia uzytkowa, znajdzie sie w obrebie pokoju, no a tu wiadomo -
    wilgotnosc.

    W zwiazku z tym pytanie - czy cos sie stanie, jesli dodatkowo ocieple od
    srodka (ruszt, welna, folia, plyta g-k) *tylko gorna czesc sciany
    szczytowej* - powiedzmy od linii jetek po sama gore? Aspekt estetyczny
    pominmy.

    Wolalbym nie ocieplac tej sciany na calej wysokosci, ze wzgledu na miejsce
    (zawsze to kilka cm) i fakt, ze mam juz niestety zamontowany robiony na
    miare parapet.
    Poza tym tej zimy mroz byl jak cholera, a na wysokosci do 2 m nad podloga
    nie bylo jakiejs strasznej masakry z tempreratura sciany od srodka.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-02-27 10:24:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Inspekcja sciany szczytowej wykazala, ze ekipa budujaca za wysoko
    > wyciagnela te sciane - siega ona ponad linie krokwi i w zwiazku z tym łaty
    > leza na szczycie muru i dociskaja do niego membrane (mur jest wygladzony

    a z czego ta ściana jest?

    b.

  • 3. Data: 2012-02-27 10:40:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 11:24:51 +0100, Budyń napisał(a):

    > a z czego ta ściana jest?

    Z pustaka Leier 30 cm. Cos a la Max. Ocieplenie zewnetrzne 15 cm
    styropianu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-02-28 09:19:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 11:08:05 +0100, Maciek napisał(a):

    (...)

    Widac, ze odwilz i tematy ociepleniowe przestaly byc na topie.
    A Robert G pewnie juz klime odpalil :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2012-02-29 14:42:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 11:08:05 +0100, Maciek napisał(a):

    (...)

    NIKT nie ma zdania?

    Pewne dlatego, ze nie mam PC :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-02-29 15:13:12
    Od: <news>

    Użytkownik "Maciek" napisał :
    > NIKT nie ma zdania?
    > Pewne dlatego, ze nie mam PC :)

    tak zagmatwałeś że nikt nie ma czasu pół dnia tego czytać żeby zrozumieć o
    co ci chodzi, napisz to w trzech zwięzłych zdaniach to pewnie zaraz
    dostaniesz odpowiedź.

  • 7. Data: 2012-02-29 16:11:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Feb 2012 16:13:12 +0100, news napisał(a):

    > tak zagmatwałeś że nikt nie ma czasu pół dnia tego czytać żeby zrozumieć o
    > co ci chodzi

    Kurde, a co w tym niejasnego? :)

    Dobra: czy mozna na poddaszu docieplic od srodka tylko gorna polowke sciany
    szczytowej (pustak cer. 30 cm + 15 cm styro), ktora styka sie z wiezba
    (wiec moze przemarzac), bez ryzyka, ze sie porobi jakies dziadostwo?

    Jakies pulapki, potencjalne problemy, doswiadczenia?

    Teraz lepiej? :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-02-29 16:56:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Jakies pulapki, potencjalne problemy, doswiadczenia?

    pustak termodziurawy to nie jest najgorsza izolacja termiczna jak np
    ilka - moja rada: daj se spokój. Costam bedzie uciekac to ciepło ale w
    stosunku do całosci strat mozna na to machnąc ręką. No chyba że masz
    pasywniaka :-)

    b.

  • 9. Data: 2012-02-29 20:55:44
    Od: <news>

    Użytkownik "Maciek" napisał:
> [...]
    > z wiezba (wiec moze przemarzac), bez ryzyka, ze sie porobi jakies
    > dziadostwo? Jakies pulapki, potencjalne problemy, doswiadczenia?

    o teraz od razu zrozumiałem, jednak można prosto.
    jeśli masz tam konstrukcyjny mostek termiczny to pewnie że możesz go obłożyć
    styropianem, tylko potem ten styropian i jego bliskie okolice (30-50cm)
    zamaluj farbą nieprzepuszczalną wody, żeby do tego mostka termicznego pod
    styropianem para wodna się nie dostawała i się tam nie skraplała.

  • 10. Data: 2012-03-01 08:26:42
    Od: robertr <e...@o...pl>

> [...]
    > (wiec moze przemarzac), bez ryzyka, ze sie porobi jakies dziadostwo?
    >
    > Jakies pulapki, potencjalne problemy, doswiadczenia?

    Było jakiś czas temu na grupie o tym. Wg mnie bezpieczniej jest użyć
    styropianu niż wełny od środka. Powinno się przykleić go tak aby nie
    było żadnej przestrzeni pomiędzy nim a ścianą. Jeżeli przypadkiem
    wejdzie jakieś powietrze od środka do tej przestrzeni to i tak będzie
    zawierać tak mały ładunek wody bezwzględnie, że wejdzie ona w mur nie
    czyniąc żadnej szkody a latem wyparuje szczytem.
    Wełna potencjalnie zawiera wiele przestrzeni dla wody i tu błędy
    wykonawcze się zemszczą. Oczywiście wentylowanie jej (tylko powietrzem
    zewnętrznym aby nie było katastrofy grzybowo/pleśniowej) jest bez
    sensu bo zamiast ocieplić uzyskasz efekt odwrotny.
    Jedyny problem to styk powierzchni ocieplonej z nieocieploną - tu
    będzie zimniejsza ściana i trzeba to jakoś zabezpieczyć aby
    potencjalnie wykraplająca się woda nie robiła grzyba - jakaś farba
    odpowiednia.
    (ktoś tu opisywał, że po odklejeniu styropianu wątpliwe powierzchnie
    były tylko wokół niego - jest to więc oczywiste potwierdzenie tego o
    czym piszę)

    PS
    Czy styropian stosowany od środka jest zdrowy - potencjalnie zawiera
    on styren -czy ktoś ma jakieś opinie na ten temat ?
    pozdr