  • 1. Data: 2010-04-05 05:58:27
    Temat: Oczyszczalnia przydomowa.
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    Witam.

    Jestem na etapie wyboru oczyszczalni przydomowej. Gmina, w której się
    buduję, nie przewiduje na razie budowy kanalizy.
    Grunt piaszczysty z lekką domieszką gliny. Teren na którym mogę umieścić
    oczyszczalnię to kilkaset mkw.
    Problemy, jakie mogą się pojawić to głębokość wyjścia z budynku rury
    odprowadzającej ścieki - hydraulik wyprowadził ją prawie 50cm pod
    poziomem gruntu.
    Czy możecie polecić jakiś rodzaj oczyszczalni (jest tego trochę na
    rynku...).
    Na co zwrócić uwagę?

    Jeszcze jedno: w projekcie mam szambo b/o, więc będę musiał zrobić
    zmianę. Dużo z tym zachodu?

    Pozdrawiam i życzę miłej/mokrej resztki Świąt!
    Yarecky.

  • 2. Data: 2010-04-05 07:49:48
    Temat: Re: Oczyszczalnia przydomowa.
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "yarecky" <2...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Jeszcze jedno: w projekcie mam szambo b/o, więc będę musiał zrobić zmianę.
    > Dużo z tym zachodu?

    Chyba nie musisz robić zmiany. Osobno zgłaszasz budowę oczyszczalni, a
    szamba nie realizujesz.

    b.

  • 3. Data: 2010-04-05 09:00:37
    Od: mis <m...@u...pl>

    > Chyba nie musisz robić zmiany. Osobno zgłaszasz budowę oczyszczalni, a
    > szamba nie realizujesz.

    Ja po prostu zgłosiłem budowę oczyszczalni w trakcie budowy domu. Po
    miesiącu (czas na sprzeciw urzędu) dostałem pisemne potwierdzenie -
    "zgłoszenie zostało przyjęte i nie wniesiono sprzeciwu..." To ważne, bo
    na koniec budowy, w nadzorze budowlanym, chcieli to potwierdzenie
    zobaczyć !!!

    Dodatkowo kierownik budowy napisał w dzienniku: "zamiast szamba wykonano
    przydomową oczyszczalnię na podstawie zgłoszenia z dnia..." - wpis
    oczywiście z datą minimum miesiąc późniejszą niż zgłoszenie :)

    mis

  • 4. Data: 2010-04-05 09:06:29
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@N...gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Chyba nie musisz robić zmiany. Osobno zgłaszasz budowę oczyszczalni, a
    > szamba nie realizujesz.

    Zgłaszasz w starostwie powiatowym chęć zamontowania oczyszczalni eko. I tam
    się okaże jak do tego podejdą. W naszym pięknym kraju mogą to zrobić w
    dwojaki, a nawet w trojaki sposób. Mogą nie odpowiedzieć w ciągu 30 dni i co
    za tym idzie automatycznie możesz robić eko. Mogą też zadać pytanie o zapisy
    w planie zagospodarowania przestrz., a tam zazwyczaj gminy umieszczają
    idiotyczny zapis o wymogu szamba.(dochodzi czasem opracowanie dotyczące
    gruntów). Dbają tym samy o swój interes w przypadku budowy kanalizacji w
    twojej okolicy. Mogą też zezwolić i nawet cię doinwestować w tym zakresie.

  • 5. Data: 2010-04-05 11:26:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "mis" <m...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > koniec budowy, w nadzorze budowlanym, chcieli to potwierdzenie zobaczyć

    To, że miś z nadzoru chciał taki kwit zobaczyć, to jest jego widzimisie i
    takie spokojnie zlewamy. Wystarczy oświadczenie (zgodne z prawdą rzecz
    jasna) ze urząd sprzeciwu w terminie 30 dni nie wniósł.

    b.

  • 6. Data: 2010-04-05 18:52:50
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    W dniu 2010-04-05 11:06, tynkiozdobne.pl pisze:
> [...]
    > twojej okolicy. Mogą też zezwolić i nawet cię doinwestować w tym zakresie.

    Dzwonilem do gminy - nie maja dla nas planu (wszystko na warunki
    zabudowy i nie beda robic problemow).
    Dofinansowanie skonczylo sie w styczniu - wiec w tym temacie jestem
    ugotowany.

    A wracajac do samych oczyszczalni... Czy warto pchac sie w wynalazki
    typu oczyszczalnia lupkowa Haba albo oczyszczalnie
    biologiczno-mechaniczne? Ich koszt z montazem to minimum 7-8.000 netto.

    Pozdrawiam,
    Yarecky.

  • 7. Data: 2010-04-05 21:40:37
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@N...gazeta.pl>

    Ja kupiłem swoją bio w eko-polu. Zimą mieli promocję i zaoszczędziłem około
    20%. Montaż to dobry operator koparki na budowie z pojęciem o studni chłonnej
    lub drenażach oraz odrobina twoich umiejętności manualnych. U mnie po 3
    godzinach oczyszczalnia była już zakopana. Pozostało podłączenie rur i
    późniejsze wykonanie studni chłonnej.