  • 41. Data: 2011-02-19 15:43:05
    Temat: Re: Od prawie tygodnia slonce i
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:ijoklg$nh2$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mnie sie juz nie chce - ja nie wiem - napisze ostatni raz to sam co
    > przedtem. Maksymalna temperatura która osiągnie solar to jest temperatura
    > stagnacji i marne 105 stopni osiągnie z palcem w dupie.
    > Co jest niejasne jeszcze?

    Pewnie nic poza drobnym faktem, ze nie znam nikogo u kogo to sie zdarza. No
    ale jak rozpatrujesz jakas instalacje elektrowni slonecznej zamontowanej w
    domu jakiegos singla to pewnie moze sie zdarzyc.

    Pozro.. TK

  • 42. Data: 2011-02-19 15:45:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Pewnie nic poza drobnym faktem, ze nie znam nikogo u kogo to sie zdarza.
    > No ale jak rozpatrujesz jakas instalacje elektrowni slonecznej
    > zamontowanej w domu jakiegos singla to pewnie moze sie zdarzyc.

    nie znasz - bo nikt nie ma instalacji wspomagajacej ogrzewanie czyli dużej.
    A czemu nie ma? Bo, między innymi, są problemy "co robic z nadmiarem ciepła
    latem".

    b.

  • 43. Data: 2011-02-19 16:00:14
    Od: "Papo5merfo" <r...@l...pl>

    Órzytkownik "robercik-us" napisał :
    > Tylko, że koledze chodziło o ciepło krzepnięcia parafiny - solarami
    > rozgrzejesz do temp, kiedy jest ciekła, a jak się schładza - coś ok
    > trzydzieści parę stC, to długo oddaje ciepło w momencie krzepnięcia i tym
    > ciepłem podłogówkę dałoby radę zasilić - ok 30 - 35 stC to jak znalazł dla
    > podłogówki.
    > To mogłoby mieć sens, ale jakie byłyby koszty...? :-)

    to nie mz zupełnie sensu ze względu na koszty!:O)
    ciepła w tej samej masie parafiny w przemianie fazowej zgromadzisz jakeiś
    połoę tego co w wodzie a parafina o tej samej masie zajmuje znacznie większą
    obiętość, oraz ma ogromną rozszeżalność, czyli koszty mnożysz a zyski
    dzielisz:O(

    nie ma na ziemi substanci lepszej niż woda do magazynowania ciepła w tych
    przedziałach temperatury jednocześnie tak taniej, z tą parafiną to były
    eksperymenty które okazały się niewypałem ale mimo to cos się z tym
    kombinuje bo to droga technologia a jak jakeigoś jelenia uda się naciągnąć
    na taką kasę to i zyski są:O)

  • 44. Data: 2011-02-19 16:04:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > cała dyskusja wzieła sie stad z drugiego czy 3 postu pod twoim
    > zaczynającym:
    >
    > w zawiazku z powyższym martwimy sie namiarem ciepła latem.

    Watek niby ten sam, ale kontekst juz nie. Ja pisalem o trzech plaskich.

    > Wyłącz w sierpniu prąd w swoim układzie na jeden porządny słoneczny
    > dzień - i zdaj relację - ja głosuje ze zafundujesz sobie awarie. Ale może
    > nie mam racji :-) Jesli taki jestes pewny ze nic sie nie stanie to moze
    > sie pokusisz o taki eksperymencik.

    Myslisz, ze cale lato zeszlego roku siedzialem w domu bo prady moze nie byc?
    Nie mam zadnego UPS'a, nie slyszalem zeby ktorys z producentow warunkowal
    uznanie gwarancji przez stosowanie powyzszego. Innymi slowy, nie wiem ile
    razy i czy w ogole nie bylo pradu jak nie bylo mnie calymi dniami w domu.
    Ale zastanow sie, kilka litrow odparowanego glikolu i naczynie przeponowe
    wiekszej pojemnosci niz pojemnosc calej instalacji. Co mialoby sie stac?

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2011-02-19 16:13:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ale zastanow sie, kilka litrow odparowanego glikolu i naczynie przeponowe
    > wiekszej pojemnosci niz pojemnosc calej instalacji. Co mialoby sie stac?

    BUM? :-)

    b.

  • 46. Data: 2011-02-19 20:10:11
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl>

    > mój domowy "prawie-kolektor" wygotował kilka litrów wody a potem miał
    > 120stopni. Firmowe bedą lepsze :)

    A jak się robi taki "prawie-kolektor" ? :-)

  • 47. Data: 2011-02-19 20:57:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > A jak się robi taki "prawie-kolektor" ? :-)

    standartowo: stary płaski kaloryfer malnięty na czarno, rama, ocieplenie od
    spodu i z góry szyba. Z pomiarów wynikało ze dawał blisko 1kW/m2. Albo
    pomiary całkiem złe, albo te wszystkie firmowe kolektory są mocno
    przereklamowane :-)

    b.

  • 48. Data: 2011-02-19 22:54:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > od spodu i z góry szyba. Z pomiarów wynikało ze dawał blisko 1kW/m2. Albo
    > pomiary całkiem złe, albo te wszystkie firmowe kolektory są mocno

    Ja tego nie sprawdzalem, ale jakis czas temu Marko pisal, ze sterownik
    pokazywal mu o ile dobrze pamietam szczytowo cos kolo 9kW z 5,4m^2. Stosunek
    1kW do 1,7kW trudno nazwac subtelnoscia, ale nie mozna nie zauwazac roznicy
    w kosztach. Taki kolektor to przeciez zadna kosmiczna technologia, wiec
    smialo kaloryferem mozna grzac. Wad bedzie troche mial, ale za to w cenie
    zlomu. Ciekaw jestem jak dziala cos takiego zima.
    W testach SPF taki Hewalex np. osiaga 520kWh rocznie z 1m^2 podgrzewajac CWU

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2011-02-19 23:07:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Lut, 17:04, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ale zastanow sie, kilka litrow odparowanego glikolu i naczynie przeponowe
    > wiekszej pojemnosci niz pojemnosc calej instalacji. Co mialoby sie stac?

    Maniek ale wiesz ze z litra wody (nie wiem jak z glikolem - acz tu
    sama temperatura parowania jest wyzsza bo bodaj 200stC) w procesie
    parowania tworzy sie... 1700 litrow pary wodnej ? :) Samo male
    naczynko przeponowe to za malo zeby to pomiescic i zeby nie doszlo do
    "bum". To jest 1700 x wieksza objetosc!!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 50. Data: 2011-02-19 23:16:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

> [...]
    > naczynko przeponowe to za malo zeby to pomiescic i zeby nie doszlo do
    > "bum". To jest 1700 x wieksza objetosc!!

    A w jakim cisnieniu?
    Dla mnie dyskusja jest bezcelowa, bo sami producenci twierdza, ze uklady na
    taka ewentualnosc sa zabezpieczone. Mozna sobie dzielic wlos na czworo,
    tylko po co?

    Pozdro.. TK