  • 121. Data: 2012-11-15 13:47:44
    Temat: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 11:06:42 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Z tego co pisałeś, masz lepiej ocieplony dom od mojego. U mnie około

    20cm styro w scianach, 30cm welny w dachu, wentylacja z reku.

    > 70kWh/m2/rok a u ciebie chyba z 10 kWh mniej było jak pisałeś.

    Nawet mniej - ok 56. Wliczajac piwnice to nawet okolice 40 wychodzi ale to sztuczne
    zanizanie tego wspolczynnika bo piwnice zawsze potrzebuja znacznie mniej ogrzewania
    przy tej samej powierzchni :)

    > 2,6k/rok przy tym nakładzie inwestycyjnym nie robi wrażenia. A w okresie

    Przy tym czyli przy jakim? Pompa z DZ = 23-24k pln na gotowo. Kumpel robil ostatnio
    kotlownie na ekogroszku to za porzadny piec i podlaczenie zaplacil 15k pln. Juz
    zaluje a minal ledwo miesiac czasu :D

    > pozagrzewczym 400zł na samo CWU to porażka.

    Wychodzi 80 pln / mc. Fakt - liczylem na mniej ale tez wszystko zalezy od jej ilosci.
    Ja akurat CWU zuzywam sporo - pod prysznicem stoje co ranek min. 15 minut no a do
    wanny wchodzi mi 150l - i lubie goraca :) Dla mnie spoko, moze byc ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 122. Data: 2012-11-15 13:50:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 11:06:42 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > pozagrzewczym 400zł na samo CWU to porażka.

    Aaaaaa zapomnialem wspomniec ze moja pompa jest na tyle glupia ze nie przestawia
    sobie sama czasu w zwiazku z czym caly sezon letni pompa pompowala CWU glownie w
    drogiej taryfie - mozliwe wiec ze gdybym przestawil na niej zegarek zaplacilbym za to
    CWU 2,5 x mniej :D Sprawdzimy w przyszlym sezonie ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 123. Data: 2012-11-15 14:38:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >20cm styro w scianach, 30cm welny w dachu, wentylacja z reku.

    No widzisz.

    >Nawet mniej - ok 56. Wliczajac piwnice to nawet okolice 40 wychodzi ale to
    >sztuczne zanizanie tego wspolczynnika bo piwnice >zawsze potrzebuja
    >znacznie mniej ogrzewania przy tej samej powierzchni :)

    Ja cały czas powtarzam że piwnica o ile w niej nie mieszkasz ogrzewa się
    sama naturalnym ciepłem gruntu.

> [...]

    ostatnio kotlownie na ekogroszku to za porzadny piec i podlaczenie zaplacil
    15k pln. Juz zaluje a minal ledwo miesiac czasu :D

    Ja za moją kotłownię, kocioł + wkład + gaz zapłaciłem niecałe 9tys zł czyli
    około 60% taniej. Czy masz o 60% niższe zużycie?

> [...]

    15 minut no a do wanny wchodzi mi 150l - i lubie goraca :) Dla mnie spoko,
    Pamiętasz jak ci pisałem na podstawie twoich wykresów że grzanie wody CWU
    oznacza tak marny COP i problemy z wyjściem ponad 45stC w zbiorniku że
    będziesz dopłacał grzejąc czystym prądem?
    U ciebie ile osób? U mnie 4. W lecie mam 300l zbiornik wrzącej wody który
    zdarza się niestety czasem że jest wieczorem pusty. Córcia jak wejdzie do
    łazienki to napuszcza do wanny wodę a w tym czasie bierze krótki prysznic.
    Po wyjściu z wanny znów prysznic (już nie dyskutuję z nią sensowności tego
    bo mi się nie chce) Jak się po niej wchodzi do łazienki to jak w ruskiej
    bani para w powietrzu i woda leje się po ścianach.

    Marek

  • 124. Data: 2012-11-15 14:45:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
> [...]
    >pompowala CWU glownie w drogiej taryfie - mozliwe wiec ze gdybym przestawil
    >na niej zegarek zaplacilbym za to >CWU 2,5 x mniej :D Sprawdzimy w

    No ale pisałeś kiedyś coś o PLC które zastosowałeś i miało tego pilnować.

    Ja tam solarami głównie grzeję wodę, w zimie oczywiście więcej gazem, ale
    jak widzisz te 30zł/rok za prąd u mnie to bzdura.
    COP mam kosmiczny.
    Solar plus reszta kotłowni gazowej u mnie to około 13tys zł. W lecie płacę
    rachunki za gaz praktycznie same koszty stałe czyli około 25zł. To prawie 4x
    mniej niż ty a wydałem 1,5x mniej na całość.

    Marek

  • 125. Data: 2012-11-15 16:11:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 14:45:49 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > No ale pisa�e� kiedy� co� o PLC kt�re zastosowa�e� i mia�o tego
    pilnowaďż˝.

    PLC wlacza/wylacza podbijanie temperatury w taniej i obnizanie temperatury w taniej
    taryfie - ale to CO. Z CWU nie ma on nic wspolnego. CWU steruje wylacznie sterownik w
    pompie ciepla i jemu niestety zegarek sie nie przestawia automatycznie (zorientowalem
    sie gdzies w pazdzierniku robiac "przeglad" kotlowni :)

    > Solar plus reszta kot�owni gazowej u mnie to oko�o 13tys z�. W lecie
    p�ac� rachunki za gaz praktycznie same koszty sta�e czyli oko�o 25z�. To
    prawie 4x mniej ni� ty a wyda�em 1,5x mniej na ca�o��.

    Masz rure z gazem, a ja nie mam - wiec nie ma wogole o czym dyskutowac ;) Ja sobie
    moge podyskutowac z ekogroszkowcami np. I tak tez robie - szczegolnie z moimi
    sasiadami ktorzy po roku-dwoch uzywania maja go po dziurki w nosie. Jeden sasiad ma
    tez pompe i sobie chwali, a sasiadka ktora buduje tuz obok mnie jako ostatnia i
    jeszcze ma stan surowy - tez zdecydowala sie na pompe :) Bez wzgledu na koszty
    inwestycyjne, bo albo moze zostac palaczem albo miec wygodne ogrzewanie. Przypominam
    - gazu nie ma. Wybor jest prosty :-)

    Jezeli ona wydala 50k pln na dachowke to 10-15k pln na komfort ogrzewania nie stanowi
    jej wiekszej roznicy :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 126. Data: 2012-11-15 16:12:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 16:11:46 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > PLC wlacza/wylacza podbijanie temperatury w taniej i obnizanie temperatury w taniej
    taryfie - ale to CO. Z CWU nie ma on nic wspolnego. CWU steruje wylacznie

    ^ podbijanie w taniej, obnizanie w drogiej mialo byc :)

  • 127. Data: 2012-11-15 16:24:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > ogrzewanie.
    > Przypominam - gazu nie ma. Wybor jest prosty :-)

    Jest jeszcze trzecie rozwiązanie które ostatnio spotykam częściej niż PC -
    grzanie prądem w nocnej taryfie i podłogówka, albo grzejniki + bufor.
    Znajomy ma np. bufor 3m3 i zwykłe grzejniki. W użytkowaniu wychodzi
    oczywiście drożej niż PC, ale koszty inwestycyjne są mniejsze, a przy dobrze
    ocieplonym domu różnica zwróci się dopiero po kilku latach.

    Spotykam się ostatnio też często z jeszcze prostszym systemem: zamiast kotła
    elektrycznego mata grzejna w podłodze i bojler dla CWU. Jeśli chodzi o
    koszty inwestycyjne jest to najtańsze rozwiązanie bo nie trzeba robić
    rurowej instalacji do CO, jest też banalnie proste w sterowaniu i nie ma
    żadnych elementów ruchomych (jak np. pompy) które mogłyby się zepsuć.. W
    domkach poniżej 100m2 i standardowym ociepleniu, albo w większych prawie
    pasywnych często takie rozwiązanie sumarycznie wychodzi najtaniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 128. Data: 2012-11-15 16:45:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 16:24:14 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Jest jeszcze trzecie rozwiązanie które ostatnio spotykam częściej niż PC -
    > grzanie prądem w nocnej taryfie i podłogówka, albo grzejniki + bufor.
    > Znajomy ma np. bufor 3m3 i zwykłe grzejniki. W użytkowaniu wychodzi

    Sorry ale w taki sposob dokladnie grzalem przez wczesniejsze 2 lata :) Kospel 12kW
    zostal mi "awaryjnie" i wisi sobie na scianie ;) Fakt - inwestycyjnie kosztuje to
    grosze (ja kupilem uzywke kospela za cos okolo 1k pln). Ale kosztowo - daj spokoj :)
    Bufor 3m3 to juz kolos, ja mam bufor 1m3. Tak czy siak wychodzi to 3 x drozej niz
    pompa. Miescilem sie w 7-7,5k pln za samo CO. Pompa ciepla zwroci mi sie po
    maksymalnie 4-5 latach. Co rok - zwrot krotszy, bo energia idzie w gore.

> [...]
    > rurowej instalacji do CO, jest też banalnie proste w sterowaniu i nie ma
    > żadnych elementów ruchomych (jak np. pompy) które mogłyby się zepsuć.. W

    A co jak uwolnia w koncu prad i ten pojdzie np. o 100% w gore? Ja jakos jeszcze
    pociagne. Ci co maja wodne CO zamienia go na cos tanszego. A ci co maja kable
    grzewcze moga sobie ze trzy meterki takiego wytargac z podlogi i sie powiesic odrazu
    :) Ograniczanie sie tylko do jednego zrodla energii jest nierozsadne. Patrz co sie
    dzialo z cena oleju od lat 90-tych. Dzisiaj to najdrozsze ogrzewanie, a kiedys bylo
    najtansze :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 129. Data: 2012-11-15 19:41:19
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...

    >Masz rure z gazem, a ja nie mam - wiec nie ma wogole o czym dyskutowac ;)
    >Ja sobie moge >podyskutowac z ekogroszkowcami np.

    A to fakt. Niemniej rok temu dyskutowałeś ze wszystkimi :)

    Marek

  • 130. Data: 2012-11-15 21:03:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 19:41:25 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > A to fakt. Niemniej rok temu dyskutowa?e? ze wszystkimi :)

    Szczerze to mi sie juz odechcialo :-)

    Zreszta na grupie jestem chyba po polrocznej przerwie, nie ma czasu na glupoty ;-)
    pozdr.

    --
    Adam