  • 131. Data: 2012-11-16 08:40:00
    Temat: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:7b0f5e47-d98c-408e-a1b8-d961c6d5302c@googlegrou
    ps.com...

    >Miescilem sie w 7-7,5k pln za samo CO. Pompa ciepla zwroci mi sie po
    >maksymalnie 4-5 latach.

    Coś kręcisz. Za 7,5k kupujesz ponad 13,5tys kWh energii w pierwszej taryfie.
    Twój dom potrzebuje 56kWh/m2/rok, a to jest norma dla 21stC. Wychodzi że ty
    masz ogrzewane do 21stC 224m2. Przecież ty nie masz tak dużego domu.
    Wspominałeś wtedy bardzo często że grzejesz max do 20stC i nie ogrzewasz
    jeszcze całej powierzchni domu.

    >A co jak uwolnia w koncu prad i ten pojdzie np. o 100% w gore? Ja jakos
    >jeszcze pociagne.

    Uwolnione ceny gazu, prądu, węgla. Myślę że rynek szybko się ustabilizuje
    na zasadzie ustalania cen nośników według ich kaloryczności a nie mody.

    Marek

  • 132. Data: 2012-11-16 09:06:59
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    Coś kręcisz. Za 7,5k kupujesz ponad 13,5tys kWh energii w pierwszej taryfie.
    Twój dom potrzebuje 56kWh/m2/rok, a to jest norma dla 21stC.
    Wychodzi że masz ogrzewane do 21stC ponad 240m2.
    Przecież ty nie masz tak dużego domu. Wspominałeś też wtedy bardzo często że

  • 133. Data: 2012-11-16 09:18:59
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    I jeszcze jedno. Napisałeś że pompa ciepła zużyła prądu głównie w drugiej
    taryfie za około 2,2k. Skoro wcześniej płaciłeć 7,5k a teraz 2,2k w drugiej
    taryfie to ty masz ten COP większy niż komukolwiek się to dotychczas udało.
    Nic się tu nie zgadza.

    Marek

  • 134. Data: 2012-11-16 10:23:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 16:24:14 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Sorry ale w taki sposob dokladnie grzalem przez wczesniejsze 2 lata :)
    > Kospel 12kW zostal mi "awaryjnie" i wisi sobie na scianie ;) Fakt -
    > inwestycyjnie kosztuje to
    > grosze (ja kupilem uzywke kospela za cos okolo 1k pln). Ale kosztowo - daj
    > spokoj :) Bufor 3m3 to juz kolos, ja mam bufor 1m3. Tak czy siak wychodzi
    > to 3 x drozej niz
    > pompa. Miescilem sie w 7-7,5k pln za samo CO. Pompa ciepla zwroci mi sie
    > po maksymalnie 4-5 latach. Co rok - zwrot krotszy, bo energia idzie w
    > gore.

    Ja nie twierdzę, że tak jest taniej w dłuższym okresie, ale po prostu często
    się z tym ostatnio spotykam. Bufor trzy kubiki to ciągle znacznie mniej niż
    zajmuje tradycyjna kotłownia, więc to nie problem.

    > A co jak uwolnia w koncu prad i ten pojdzie np. o 100% w gore? Ja jakos
    > jeszcze pociagne. Ci co maja wodne CO zamienia go na cos tanszego. A ci co
    > maja kable
    > grzewcze moga sobie ze trzy meterki takiego wytargac z podlogi i sie
    > powiesic odrazu :) Ograniczanie sie tylko do jednego zrodla energii jest
    > nierozsadne.
    > Patrz co sie dzialo z cena oleju od lat 90-tych. Dzisiaj to najdrozsze
    > ogrzewanie, a kiedys bylo najtansze :)

    A co się działo z cenami gazu w USA gdy zaczęli masowo eksploatować łupki -
    potaniał trzykrotnie i jest najtańszy w historii. Podobnie było z prądem we
    Francji gdy zbudowano elektrownie atomowe - aż do teraz mają najtańszy prąd
    w całej UE.

    Ale to tylko gdybanie. Prawda jest taka, ze zanim zbudujemy kilka elektrowni
    (bo jedna nie wpłynie jeszcze na ceny) to minie minimum 20 lat, więc w
    perspektywie czasu do 20 lat będzie drożej. Siedzę trochę w branży i
    sytuacja na dzień dzisiejszy jest taka że wiele projektów jest wstrzymanych,
    ceny prądu są zbyt niskie by inwestycja w elektrownie konwencjonalne
    zwróciła się w rozsądnym czasie - a to znak, ze jak tylko będą mogły to ceny
    wzrosną.

    Ps. Chyba że Gazprom zechce wejść w rynek energii elektrycznej co już kilka
    razy sugerował i wybuduje kilka elektrowni na gaz mając własne tanie paliwo
    będzie w stanie zarabiać oferując tańszy prąd, ale na dzień dzisiejszy to
    tylko projekty.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 135. Data: 2012-11-16 13:06:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2012 08:40:53 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Coś kręcisz. Za 7,5k kupujesz ponad 13,5tys kWh energii w pierwszej taryfie.

    A bo widzisz wylecialo mi z glowy ze ja wtedy mialem licznik jednotaryfowy i prad
    kosztowal o ile mnie pamiec nie myli ok 0,48 pln / 1kWh :) Wiec rzeczywiscie przy
    liczniku dwutaryfowym byloby taniej - pewnie daloby sie zejsc do okolic 4,5-5k pln.

    > Twój dom potrzebuje 56kWh/m2/rok, a to jest norma dla 21stC. Wychodzi że ty
    > masz ogrzewane do 21stC 224m2. Przecież ty nie masz tak dużego domu.

    W sumie mam po stropach 420m2, a po podlogach (po odjeciu przedscianek na poddaszu)
    360m2 :D Po odjeciu piwnic ktore lekko dogrzewam zostaje dokladnie 220m2.

    > Wspominałeś wtedy bardzo często że grzejesz max do 20stC i nie ogrzewasz
    > jeszcze całej powierzchni domu.

    Nie ogrzewalem poddasza ale nie mialem tam nawet wylewek i styropianu przez co bylo
    tam tylko 2-3stC mniej niz na parterze. Teraz mam juz wylewki i styropian i juz
    widze, ze przy wylaczonym ogrzewaniu gory bede teraz placil jeszcze mniej bo obecnie
    na gorze pizdzi jak w kieleckim, gdy na dole jest rowne 21stC :) Ot izolacja pod
    wylewkami robi swoje i juz tak sie gora nie nagrzewa. Musialem lekko zmniejszyc
    nastawy sterownika pogodowego bo bylo nam za cieplo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 136. Data: 2012-11-16 13:13:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2012 13:06:13 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Coś kręcisz. Za 7,5k kupujesz ponad 13,5tys kWh energii w pierwszej taryfie.

    To by sie zgadzalo - na CO idzie mi 16 tys kWh co w cenie 0,48 pln / 1kwh daje koszt
    ~7,7k pln. Tyle mniejwiecej placilem. Mniej-wiecej, bo te dwa lata byly zakrecone jak
    baranie rogi - raz dostalem fakture do zaplaty na 14 tys pln :D W tym czasie bylo
    wiele korekt, poprawek etc. Ale ze stanu licznika wychodzilo dokladnie jak w OZC - 16
    tys kWh.

    Gdyby zmiescic sie w 100% w drugiej taryfie to kosztowaloby to na dzis 16 tys * 0,322
    = 5,1k pln. Moze by sie udalo, moze nie. Jakby trzebabylo wejsc lekko w I taryfe i
    jakby dolozyc CWU to wychodzi ze okres zimowy zamknalby sie w kwocie okolo 6k pln.
    Zysk w stosunku do PC -> 3,4k pln w zime i jeszcze dodatkowe 400 pln w lato (bo cwu
    byloby okolo dwa razy drozsze). Czyli 3,8k pln / rok. Inwestycja w PC - 24k pln / 3,8
    = lekko ponad 6 lat. Uwzgledniajac drozejacy o 5-10% prad co rok zwrot bedzie szybszy
    niz 5 lat. Potem to juz czysty zysk - co rok np. pompa zarabia na wymiane sprezarki
    na nowa, gdyby sie np. miala popsuc :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 137. Data: 2012-11-16 13:54:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

> [...]
    >i prad kosztowal o ile mnie pamiec nie myli ok 0,48 pln / >1kWh :) Wiec
    >rzeczywiscie przy liczniku dwutaryfowym byloby taniej - pewnie daloby sie

    Byłoby ale nie było. Napisałeś że płaciłeś 7,5k w pierwszej taryfie.

    >W sumie mam po stropach 420m2, a po podlogach (po odjeciu przedscianek na
    >poddaszu) 360m2 :D Po odjeciu piwnic ktore lekko dogrzewam zostaje
    >dokladnie 220m2.

    Ale ty nie grzejesz w piwnicach, nie grzałeś całego domu, tylko bodaj
    parter i to jak pisałeś max do 20stC.
    Pisałeś coś o 130m2 ogrzewanej powierzchni.

    Marek

  • 138. Data: 2012-11-16 13:59:54
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
> [...]

    >szybszy niz 5 lat. >Potem to juz czysty zysk - co rok np. pompa zarabia na
    >wymiane sprezarki na nowa, gdyby sie np. miala popsuc :D

    No tak pisząc, to ma to ręce i nogi. A podaj kubaturę pomieszczeń. Nie
    budynku, tylko samych pomieszczeń, piwnica, parter, poddasze.

    Marek

  • 139. Data: 2012-11-16 14:31:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2012 14:00:04 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > No tak pisz�c, to ma to r�ce i nogi. A podaj kubatur� pomieszcze�. Nie
    > budynku, tylko samych pomieszczeďż˝, piwnica, parter, poddasze.

    Pfff nie wiem - nie chce mi sie liczyc - mam Ci podawac kubature wszystkich
    pomieszczen? Mam ich w sumei 18 ;)

    Piwnica 140m2 wysoka na 2,6m
    Parter 140m2 wysoki na 2,65m
    Poddasze - tu prawie same skosy - po podlogach 85m2 ale same skosy wiec kubatura
    pewnie jak dla pomieszczen wys. okolo 1,5m

    Mi sie juz naprawde znudzilo licytowanie i liczenie :)
    pozdr.

    --
    Adam