  • 121. Data: 2016-08-10 18:17:27
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak ktos na etacie jako sprzedawca pracuje to tez musi znac przepisy dotyczace
    spolek handlowych w kontekscie rybolowstwa? Jak ktos nie ma firmy i nie odpisuje vat
    od paliwa i napraw to musi znac ten przepis o ktorym napisales czy nie musi? W Polsce
    sa dwa miliony malych firm, w tym ponad milion to samozatrudnienie czyli nie firma.
    Czesc przepisow jest wspolna dla wszystkich. I te trzeba znac. Raptem to kilka ustaw
    i kazda ksiegowa prowadzaca biurokracje ma je w jednym palcu. Do tego czasami
    dochodza dodatkowe przepisy dotyczace branz. I tez jest ich niewiele. A Budzik
    pierdoli ze czyta wszystko co sie ukazuje zeby wiedziec czy go to dotyczy czy nie
    dotyczy.

  • 122. Data: 2016-08-10 19:55:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 18:17:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder

    a nie przeszkadza ci tak własnym chamstwem epatowac? A pewnie dumny jestes z tego
    jeszcze. Żenua...

    b.

  • 123. Data: 2016-08-10 21:00:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja chamstwem? Niemozliwe.

  • 124. Data: 2016-08-11 11:37:36
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Mam nadzieję, że nie muszą tego znać, ale nie gwarantuję mojego stanowiska.
    Mógłbyś podać jakie przepisy są wspólne dla wszystkich i wszyscy musimy je
    znać? Mnie przychodzi do głowy Kodeks Wykroczeń, Karny, Drogowy, Ustawa o
    podatku dochodowym, ustawa o ochronie środowiska.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 125. Data: 2016-08-11 16:33:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-08-11 11:37, yabba wrote:
> [...]
    > znać? Mnie przychodzi do głowy Kodeks Wykroczeń, Karny, Drogowy, Ustawa o
    > podatku dochodowym, ustawa o ochronie środowiska.

    kodeks cywilny :-)
    ustawa o prawach konsumenta (jak nie chcesz, żeby Cię
    sprzedawcy/usługodawcy dymali)
    prawo pracy jak ktoś jest pracownikiem najemnym

    I jest jeszcze co najmniej kilka innych. Ale powiedzmy, że są mniej
    krytyczne.

    Piotrek

  • 126. Data: 2016-08-11 17:40:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 16:33:18 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    > prawo pracy jak ktoś jest pracownikiem najemnym
    >
    > I jest jeszcze co najmniej kilka innych. Ale powiedzmy, że są mniej

    to nie jest takie proste - chodzi o zasade znajomosci prawa które moze cie dotyczyć.
    A moze każde (np prawo pocztowe) a zaznajomic sie z tym w sposób systematyczny i
    rzetelny nie ma zadnej metody.
    Spodziewałbys sie ze prawo pocztowe? A jak dokładnie chcialbys sie z tym zapoznac,
    ustawa, rozporządzenia, interpretacje...

    b.

  • 127. Data: 2016-08-14 10:46:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 19:56:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie widze w tym nic zlego. Sprzedawca zawsze namawia klienta na towar, na
    > ktorym ma najwiekszy zysk.

    Poczytaj tu:
    http://forsal.pl/artykuly/910008,musze-sie-zgodzic-t
    o-bylo-oszustwo-mira-suchodolska-jacek-ksen.html

    "...Teraz tłumaczenie jest takie, że klienci podpisali dwustronne umowy, a że nie są
    dziećmi, wiedzieli, w co wchodzą.

    Akurat. Pozycja klienta zawsze będzie niższa niż banku. Także wiedza klienta będzie
    mniejsza. Co gorsza w wielu przypadkach był stosowany swoisty szantaż: nie ma pani
    zdolności kredytowej w złotych, ale we frankach owszem. I nikt tych ludzi nie
    uświadamiał, a w każdym razie niewielu to robiło, że wzięcie takiego kredytu to
    sytuacja analogiczna do tej, jak gdyby otworzyli olbrzymią pozycję walutową. I wiąże
    się z równie wielkim ryzykiem. Bo jeśli ktoś np. chciał kupić dom wart wówczas 600
    tys. zł, kupował franki i zamieniał je na złotówki. A tym samym otwierał pozycję
    krótką we frankach, ale długą w złotych. Gdyby miał to zrobić u brokera, który by mu
    wytłumaczył, jakie są ryzyka wahań kursowych, to by się przeraził, puknął w głowę i
    nigdy nie wszedł w taki interes. Ale nie miał pojęcia. To był skandaliczny sposób, w
    jaki ludziom sprzedawano te kredyty. Jeszcze gorzej było przy opcjach walutowych i
    CIRS-ach (swapach walutowo-procentowych - red.)."

  • 128. Data: 2016-08-14 13:24:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mylisz sie i tamci z nic nie znaczacymi nazwiskami tez sie myla. Sytuacja byla by
    nierownorzedna gdyby klienta banku bili zeby podpisal. Dokad nie bili to mogl nie
    podpisac. To banki byly w gorszej sytuacji bo mialy pomysl na biznes i musialy
    znalezc druga strone, taka zeby podpisala umowe. Bez drugiej strony interes by nie
    wyszedl. Patrz jak sa w chuja robieni grajacy w lotto. Oni tez powinni isc do sadu bo
    nie wszyscy wygrywaja chociaz w reklamach zawsze aktor wygrywa.

  • 129. Data: 2016-08-14 17:12:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 sierpnia 2016 15:31:14 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    niezgodne z prawem umowy. Czyli brali czynny udzial w >przestepstwie jesli umowy byly
    niezgodne z prawem
    > A to już niech sąd rozstrzygnie.
    > Dzięki Bogu prawnikiem nie jestem to się nie znam ale tak sobie myślę ze konsument
    ma jakieś prawa w relacji z "instytucja zaufania publicznego"

    http://echopowiatu.pl/wiadomosci/z-bankiem-da-sie-wy
    grac/
    Artykuł z przed roku- jednemu się udało

  • 130. Data: 2016-08-14 17:28:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I o to chodzi. Gosc uwazal za go bank wydymal. Nie dalo sie osiagnac porozumienia to
    poszedl do sadu a nie pisal listy do prezydenta. Jak by tygodniowe zapadalo sto
    takich wyrokow i jeden na korzysc banku, to banki szybko by znalazly rozwiazanie
    satysfakcjonujace obie strony.