  • 231. Data: 2016-08-25 08:04:54
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 23:43:58 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie, ja bronie tezy jakoby kredyt w CHF byl kredytem "lichwiarskim".
    > I zeby to udowodnic - liczymy odsetki od CHF, nie od sumy wplaconych PLN.

    A jeśli już to "lichwa" to tylko odsetki? Od początku piszemy o kosztach a tyś
    odsetek się czepił.

  • 232. Data: 2016-08-25 11:56:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 08:04:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A jeśli już to "lichwa" to tylko odsetki? Od początku piszemy o kosztach a tyś
    odsetek się czepił.

    Koszty liczymy od CHF. To kredyty walutowe, na ktore ktos sie zgodzil,
    podjal ryzyko i wzial je na siebie w calosci. Wahania CHF nie podlegaja
    tu w ogole pod dyskusje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 233. Data: 2016-08-25 12:41:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 11:56:07 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Koszty liczymy od CHF.

    Ty liczysz. Kowalski liczy w złotówkach bo złotówki dopstał w złotówkach raty spłaca
    >To kredyty walutowe, na ktore ktos sie zgodzil,
    > podjal ryzyko i wzial je na siebie w calosci.
    To nawet nie są kredyty walutowe. To jest jakiś dziwny twór pod tytułem "kredyt
    waloryzowany do CHF"
    > Wahania CHF nie podlegaja tu w ogole pod >dyskusje.
    W Twoim matrixie.
    Ostatni raz spróbuję bo już tracę cierpliwość, bo albo dyletantem jesteś albo
    udajesz.
    Pisałeś że brałeś koparkę leasing w chf to na przykładzie koparki
    Koparka powiedzmy 44tys kosztowała więc w pewnym uproszczeniu na umowie leasingu
    miałeś wpisaną kwotę 20000chf.
    Raty też pewnie w pln płaciłeś, ew wykup też pewnie pln.
    Policz sobie więc ile łącznie w pln na tą koparkę wydałeś, odejmij cenę zakupu i to
    co zostanie to będzie KOSZT.
    Odsetki liczyli Tobie w CHF zapewne ale fizycznie przelewałeś złotówki.

  • 234. Data: 2016-08-25 12:58:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-25 o 12:41, Kris pisze:

> [...]
    co zostanie to będzie KOSZT.
    > Odsetki liczyli Tobie w CHF zapewne ale fizycznie przelewałeś złotówki.

    Z całym szacunkiem Kris, ale pier...isz jak (ci głupsi) frankowicze, co
    to udają, że mieszkanie kosztowało 200tys PLN i ich nie interesuje to,
    że kredyt jest w CHF. Oni i Ty chcą spłacić 200tys PLN + LIBOR.

    NA litość boską.
    Nie rób z siebie idioty.

    --
    Pete

  • 235. Data: 2016-08-25 13:18:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 12:41:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ty liczysz. Kowalski liczy w złotówkach bo złotówki dopstał w złotówkach raty
    spłaca

    Ale co mnie interesuje jego koszt - sam wybral splacanie w obcej walucie.
    Zeby kredyt byl lichwiarski musi spelniac kilka warunkow - m.in. RRSO
    musi wynosic ilestam. RRSO dla CHF wynosi jakies 2% obecnie, wiec jest
    jednym z najtanszych (a zaryzykowalbym teze, ze najtanszym) kredytow w
    ogole jakie istnieja. Pisac o kredycie w CHF jako lichwiarskim to trzeba
    byc frankowiczem. Proponuje zmienic imie stereotypowego Janusza na Franka.

    > To nawet nie są kredyty walutowe. To jest jakiś dziwny twór pod tytułem "kredyt
    waloryzowany do CHF"

    Niewazne - kazdy podpisujac umowe wyrazil zgode na taki sposob rozliczania.

    > Pisałeś że brałeś koparkę leasing w chf to na przykładzie koparki

    Serwery akurat to byly ale malo wazne ;)

> [...]
    > Raty też pewnie w pln płaciłeś, ew wykup też pewnie pln.
    > Policz sobie więc ile łącznie w pln na tą koparkę wydałeś, odejmij cenę zakupu i to

    Ale my liczymy, czy umowa jest lichwiarska. Wskaz w ustawie o lichwie
    zapis, ze przeliczamy kredys walutowy na PLN i liczymy wszystkie koszty :-)
    Inaczej bajdurzysz. Bo bajdurzysz.

    > Odsetki liczyli Tobie w CHF zapewne ale fizycznie przelewałeś złotówki.

    Niewazne - warunki kredytu nie przekroczyly statusu lichwy.
    Leasing nie byl lichwiarski. Byl uczciwy - zgodny z tym, na co sie z bankiem
    umowilem. Nie stalem z transparentem na ulicy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 236. Data: 2016-08-25 13:35:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 12:58:53 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Z całym szacunkiem Kris, ale pier...isz jak (ci głupsi) frankowicze, co
    > to udają, że mieszkanie kosztowało 200tys PLN i ich nie interesuje to,
    > że kredyt jest w CHF. Oni i Ty chcą spłacić 200tys PLN + LIBOR.

    Gdzie tak napisałem?

    > NA litość boską.
    > Nie rób z siebie idioty.
    Kończą się argumenty zaczynają wyzwiska
    Może coś merytorycznie napisz.
    Kredyt 220000zł denominowany do CHF(100 000tys CHF)oprocentowanie 2,5%
    W uproszczeniu wyjdzie że klient ma go spłacać w 360ratach po 400chf
    W 2008 rata wyniosła klienta 880zł w 2016 rata wynosi 1400zł
    Kurcze prościej się nie da- czy wzrost kursu chf to jest dodatkowy koszt dla klienta
    czy nie jest?
    pójdźmy dalej. Przyjmijmy że przez 30lat klient spłacił 120rat po 880zł(CHF po
    2,20zł), 120 rat po 1400(CHF po 3,5zł) i 120rat po 1200zł(CHF po 3zł)
    Jaki wg Ciebie i Adama jest koszt tego kredytu? Tylko odsetki 2,5%rocznie od
    100000CHF czyli ok 44000CH?
    Czy może jednak Kowalski wziął 220tys zł a oddał bankowi
    (120*880zł)+(120*1400zł)+(120*1200zł)=417600zł. 417600-220000=197600zł

  • 237. Data: 2016-08-25 13:44:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 13:18:51 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ale my liczymy, czy umowa jest lichwiarska.
    Ty liczysz.
    Ja od początku pisze o kosztach dla Kowalskiego: Ty twierdzisz że to tylko odsetki w
    chf od kwoty w chf, ja twierdze że wzrost kursu to tez dodatkowy koszt.
    Tyle i tylko tyle
    > Wskaz w ustawie o lichwie
    > zapis, ze przeliczamy kredys walutowy na PLN i liczymy wszystkie koszty :-)
    > Inaczej bajdurzysz. Bo bajdurzysz.
    Zacząłeś bajdurzyć i zbaczać na boczne tory
    Wzrost kursu chf jest dla Kowalskiego dodatkowym kosztem czy nie?
    > Niewazne - warunki kredytu nie przekroczyly statusu lichwy.
    Wskaż gdzie pisałem ze walutowe to lichwa?

    > Leasing nie byl lichwiarski. Byl uczciwy - zgodny z tym, na co sie z bankiem
    > umowilem. Nie stalem z transparentem na ulicy.
    Wskaż gdzie napisałem że był lichwiarski?
    Poproś kogoś na Link-coś tam czy innym Twiterze aby przeszkolił Ciebie z czytania ze
    zrozumieniem. Bo na razie "ja o chlebie a Ty o niebie"

  • 238. Data: 2016-08-25 13:46:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A bylo to w umowie zapisane ze wolno im tak robic? Gdyby nie bylo to jest jakis
    argument pozwalajacy na zwrot roznicy. Poza tym po co tak robic skoro oddawalo sie w
    zlotowkach. Dedukuje ze jak ktos bral kredyt to wymieniali franki na zlotowki po
    kursie sprzedazy a jak oddawal to zlotowki na franki po kursie kupna.

  • 239. Data: 2016-08-25 14:23:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 13:46:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    kursie sprzedazy a jak oddawal to >zlotowki na franki po kursie kupna.

    A różnica miedzy cen kupna a sprzedażny w tabelach walutowych dla kredytów w
    niektórych bankach dochodziła do 10%
    Taki dziwny twór banki wymyśliły- "kredyt denominowany do waluty"
    Chciałeś 220tys zl to dali 220tys zl a w umowie wpisali "220tys zl denominowane do
    CHF czyli 100tys CHF) Plan spłaty by w ratach miesięcznych w chf. Do 2012 spłacać
    mogłeś tylko w złotówkach czyli byles zdany na kupowanie CHF od banku po jego
    kursie(a dla splat kredytów w niektorych bankach był osobny kurs)

  • 240. Data: 2016-08-25 14:34:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bylo to w umowie czy nie bylo?