  • 21. Data: 2016-08-07 22:53:50
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    W dniu .08.2016 o 00:12 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    >Jestem za.

    Pytanie czy reszta (np. sprzed ośmiu lat) frankowiczów również, przecież nie
    będziesz tak egoistyczny by nie wysłuchać ich zdania?

  • 22. Data: 2016-08-07 23:06:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    95% ludkow jacy chodza, jezdza tramwajami i samochodami to idioci. Handel tylko
    dlatego funkcjonuje ze co 10 sekund na Swiecie rodzi sie frajer. Co chwila w jakis
    sprawach dla reportera reportaze ze ktos kupil mieszkanie w domu ktory istnial na
    papierze i jak go zbudowali to komornik go zajal bo firma miala zajebiste dlugi
    wszedzie. Ludzie biora w dziwnych firmach kredyty na remont dachu albo wymiane okien
    i jako zabezpieczenie daja dom z dzialka. Z uznaniem patrzylem na jednych co kupowali
    ode mnie mieszkanie. Do notariusza przyszli z prawnikiem i prawnik ze trzy razy
    czytal umowe i sprawdzal kwity zanim powiedzial ze moga podpisac.

  • 23. Data: 2016-08-07 23:10:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 6 sierpnia 2016 13:26:07 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Na grupie "polityka" pojawił się ciekawy post, który oddaje w 100% moje
    > zdanie o kredytach w CHF, pisałem wielokrotnie o tym, że miano "instytucji
    > zaufania publicznego" do czegoś obliguje:

    Za każdym razem, kiedy ktoś użyje pojęcia "humanista" jako synonimu
    kretyna matematycznego, mam ochotę go opierdolić grubym słowem.
    Przypomnę definicję (pierwszą z brzegu):

    "humanizm - antropocentryczna postawa intelektualna i moralna, wyrażająca się
    troską o potrzeby, szczęście, godność i swobodny rozwój człowieka, a także
    przykładająca wagę do racjonalnego myślenia.
    [..] Praktyczną podstawą jest przekonanie o istnieniu różnych możliwych do
    rozwijania rodzajów intelektu, takich jak zdolności analityczne, matematyczne,
    lingwistyczne itp."

    Gdzie tam jest o analfabetyzmie matematycznym i bezmyślności?

    Poza tym całkiem niedawno była audycja w radio na ten temat, zadzwonił
    jakiś doradca kredytowy i powiedział, że każdemu klientowi, biorącemu
    kredyt w CHF, mówił o ryzyku walutowym, ale żaden się tym nie przejął.

    L.

  • 24. Data: 2016-08-07 23:19:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-08-06 o 13:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Na grupie[ciach]

    Specjalna ustawa dla wszystkich naciągniętych czy też
    wciągniętych w coś przez własną głupotę czy niewiedzę?
    Czy tylko dlatego coś się należy kredytobiorcom,
    że są dużo w plecy?
    A ja ostatnio kupiłem Magnum w sklepie na rogu -
    2 sztuki po 5 zł a w Żabce były po 3,50.
    Jaką pomoc rząd i prezydent przewidują w tej sytuacji?

    Dajcie już spokój temu biadoleniu.

  • 25. Data: 2016-08-07 23:29:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 22:53 Ghost <n...@d...pl> pisze:

    > Pytanie czy reszta (np. sprzed ośmiu lat) frankowiczów również, przecież
    > nie będziesz tak egoistyczny by nie wysłuchać ich zdania?

    Oczywiście, że powinien być wybór. Kto chce zostaje, kto chce ma
    przeliczone na PLN wg kursu z dnia zaciągnięcia kredytu.

    TG

  • 26. Data: 2016-08-07 23:32:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 23:10 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

    > Poza tym całkiem niedawno była audycja w radio na ten temat, zadzwonił
    > jakiś doradca kredytowy i powiedział, że każdemu klientowi, biorącemu
    > kredyt w CHF, mówił o ryzyku walutowym, ale żaden się tym nie przejął.

    Na pewno mówił klientom, że kurs franka zmieni się o 100% a oni to
    ignorowali :-)

    TG

  • 27. Data: 2016-08-07 23:34:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 23:31 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie moze wybuchnac za siedem jak ma wybuchnoc za osiem lat.

    Nie ma co, żelazna logika, nie do podważenia :-)
    Dawaj linka do tej przepowiedni :-)

    TG

  • 28. Data: 2016-08-07 23:56:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-08-06 o 15:49, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Sądy, między innymi w Chorwacji i Hiszpanii uznały, że kredyty we franku
    > szwajcarskim są narzędziem spekulacyjnym. Unieważniono umowy z
    > klientami. Kredyty albo zostaną zwrócone, albo przewalutowane po kursie
    > z dnia zaciągnięcia.

    Skutkowalo by to oddaniem nieruchomosci w sytuacji kiedy nie bylo
    zdolnosci do zaciagniecia kredytu w zlotowkach.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2016-08-08 00:02:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 23:33:19 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Na pewno mówił klientom, że kurs franka zmieni się o 100% a oni to
    > ignorowali :-)

    Nie wiem co konkretnie mówił wspominając o ryzyku walutowym, ale w to
    że nikt nie chciał go słuchać wierzę bez zastrzeżeń, patrząc na
    poziom dyskusji o kredytach frankowych w przestrzeni publicznej...

    L.

  • 30. Data: 2016-08-08 00:08:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 21:05:27 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Przeczytałem tylko pierwsze 2-3 akapity. Brednie. Trzeba być idiotą,
    > żeby nie zdawać sobie sprawy z ryzyka kursowego. A już tłumaczenie się
    > tym, że się jest humanistą, woła o pomstę do nieba.

    Z drugiej strony od ~10 lat obowiazuje ustawa antylichwiarska, ktora okreska
    maksylane oprocentowanie kredytow. Przy kredycie w CHF klient dostaje zlotowki i
    zwraca zlotowki. Przelicznie przez CHF to tylko sprytne obejscie tej ustawy...

    WS