  • 41. Data: 2016-08-08 10:18:07
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 09:11:39 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > Twierdze tylko, ze jesli wyjdzie wiecej niz dozwolone maks to mozna to potraktowac
    jako lichwe - probe obejscia ww ustawy...
    Przy kredytach niekonsumenckich a takimi są w większości mieszkaniowe(pow. 255550
    PLN) nie ma czegoś takiego jak "dozwolone maks

  • 42. Data: 2016-08-08 10:22:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 10:10:45 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Gostek sam zadzwonił do radia anonimowo i zabrał głos w dyskusji,
    > niby czemu miałby kłamać? Biorąc pod uwagę w jaki sposób większość
    > ludzi traktuje zawieranie umów, jestem w stanie mu uwierzyć.
    Z takim podejśąciem wtedy by długo nie popracował.
    Doradca w banku nie jest po to żeby klienta zniechęcać do danego produktu a wtedy
    doradcy byli zadaniowani i wysoko premiowani właśnie na kredyty walutowe.
    Oczywiście jakieś jednostkowe przypadki doradców mogły być ale z takim podejściem to
    długo nie popracował wtedy.
    No i kto wtedy był w stanie przewidzieć ze CHF może do 5pln nawet dobić. Więc jeśli
    informowali o ryzyku to pewnie że chf wzrośnie z 2,2 do 2,5zł dodając jednocześnie ze
    może też spaść do 1,5zł i wtedy do spłaty mniej jak się wzięło.
    Tak to w zdecydowanej większości przypadków wtedy działało.

  • 43. Data: 2016-08-08 10:24:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 09:11:39 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > "magicznie" spread zwiekszal sie w dniu przeliczen/splat rat
    Niektóre banki miały dwie odrębne tabele kursowe: zwykłą i do kredytów
    W tej kredytowej spread nawet do 10% dochodził.

  • 44. Data: 2016-08-08 11:25:53
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    On Monday, August 8, 2016 at 5:35:02 AM UTC+2, Ghost wrote:

    >Zalezy jak liczyc...

    Zwyczajnie, tak jak w szkole uczyli.

    >Twierdze tylko, ze jesli wyjdzie wiecej niz dozwolone maks to mozna to
    >potraktowac jako lichwe - probe obejscia ww ustawy...

    Nie można. Wielu ciągle wychodzi mniej niż gdyby wzięli kredyt wprost w PLN.

  • 45. Data: 2016-08-08 11:27:27
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >To jakim cudem dochodzi do sytuacji kiedy po spłaceniu 200kpln z 400kpln
    >kredytu nadal jest do spłacenia więcej niż 400kpln?

    Przelicz to na plastikowe kuleczki, a wyjdzie jeszcze inaczej.

  • 46. Data: 2016-08-08 14:03:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-08 o 09:00, Ghost pisze:

    > Panie sprytny chciałbyś pan odsetki w CHF ale warunki jak w PLN, no
    > niezły z ciebie pasożyt.

    Zdaje się że on i reszta frankowiczów nigdy franków na oczy nie
    widzieli, więc dlaczego nie w PLN-ach?

  • 47. Data: 2016-08-08 14:59:05
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 14:03:40 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Zdaje się że on i reszta frankowiczów nigdy franków na oczy nie
    > widzieli, więc dlaczego nie w PLN-ach?

    Szczególnie że banki często tych CHF też nie miały albo miały tylko na chwile, coby w
    papierach jako tako wyglądało.

    Ale do niektórych nie dotrze ze kredyty w chf to przewał i oszustwo.

  • 48. Data: 2016-08-08 15:15:43
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    napisał:
> [...]

    Złotówkowicze PLN tez nie widzieli

    >Szczególnie że banki często tych CHF też nie miały albo miały tylko na
    >chwile, coby w papierach jako tako wyglądało.

    A zlotówek które pożyczali też nie miały albo miały tylko na chwile, coby w
    papierach jako tako wyglądało?

    >Ale do niektórych nie dotrze ze kredyty w chf to przewał i oszustwo.

    No, wszystko wokół to złodziejstwo, tylko kto summa summarum jest okradany,
    bo chyba nie właściciele domów, wszak oni mają więcej niż średnia.

  • 49. Data: 2016-08-08 15:58:23
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 15:16:29 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Złotówkowicze PLN tez nie widzieli

    Ale widział deweloper który je dostał. I były realne. No, na tyle na ile realny jest
    pieniądz fiducjarny.

    > A zlotówek które pożyczali też nie miały albo miały tylko na chwile, coby w
    > papierach jako tako wyglądało?

    Na złotówki musieli mieć pokrycie przynajmniej w rezerwie cząstkowej.
    Na te chf nie mieli nic.

    W efekcie kurs chf był stabilny i niski tak długo jak realnego popytu na niego nie
    było.
    A popyt sie zaczął min. jak banki zostały zmuszone do przyjmowania chf jako spłate (i
    pare innych powodów dodatkowo).

    Emisja kredytu bez wpływu na kurs chf jest jednym z większych przewałów. Gdyby w
    trakcie emisji tych "kredytów" istniało realne zapotrzebowanie na chf to jego kurs by
    tak długo nie był niski.

    > No, wszystko wokół to złodziejstwo, tylko kto summa summarum jest okradany,
    > bo chyba nie właściciele domów, wszak oni mają więcej niż średnia.

    Kredytobiorcy w chf. A jak do nich doplaci skarb państwa to okradzeni zostaną
    wszyscy.
    A kasiora zostaje w skarbcach banków.

  • 50. Data: 2016-08-08 16:49:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-08 o 15:15, Ghost pisze:

    > Złotówkowicze PLN tez nie widzieli

    Tylko gdyby taki frankowicz miał otwarty kredyt faktycznie we frankach i
    sukcesywnie rozliczając się postępów budowy dostawał jakąś ilość
    franków, wymieniał je po aktualnym wtedy kursie, to przy odpowiednio
    długim okresie budowy i wzroście kursu okazałoby się, że może wszystkich
    franków nie musiałby "zużyć" i miałby może sporo do oddania.
    A tak na początku przeliczono im franki na złotówki, po w miarę niskim
    kursie, a już do spłaty liczono zawsze aktualne, na ogół wyższe kursy.

    > A zlotówek które pożyczali też nie miały albo miały tylko na chwile,
    > coby w papierach jako tako wyglądało?

    A to już inna sprawa, że bank pożycza coś czego nie ma.

    > No, wszystko wokół to złodziejstwo, tylko kto summa summarum jest
    > okradany, bo chyba nie właściciele domów, wszak oni mają więcej niż
    > średnia.

    Od kiedy banki tworzą coś z niczego, to wszyscy jesteśmy okradani.