  • 51. Data: 2016-08-08 18:00:41
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 09:00 Ghost <n...@d...pl> pisze:

    > Panie sprytny chciałbyś pan odsetki w CHF ale warunki jak w PLN, no
    > niezły z ciebie pasożyt.

    Jeszcze raz (bez zbędnych szczegółów): dostałem 100kPLN na konto
    (bezpośrednio lub w transzach dla dewelopera).
    Wpłaciłem do tej pory do banku 60kPLN na poczet spłaty kredytu w CHF.

    Z wyliczeń wyszło, że średnie oprocentowanie dla kredytów w PLN (np z
    koszyka 10 banków, lub wszystkich) w pierwszym miesiącu spłaty mojego
    kredytu wynosiło 5%, w drugim miesiącu 5%, w trzecim 5,2% itp.
    Z tego 1 rata powinna wynosić 1000, druga 1000, trzecia 1100.
    Sumujemy te kwoty i wychodzi nam ile powinniśmy wpłacić do tej pory
    złotówek na poczet takiego przeliczonego kredytu. Porównujemy to z
    wartością wpłaconą na obsługę kredytu w CHF i decydujemy czy zostajemy z
    kredytem denominowanym, czy robimy przeliczenie.
    Dla jednego będzie się to opłacało, dla innego nie. Może wyjść, że mamy
    nadpłatę lub 20k niedopłaty.
    Pół roku na decyzję, później klamka zapadła i nie ma możliwości zmiany.
    Pozostają kwestie techniczne dla fachowców, jak rozpisać
    nadpłatę/niedopłatę.

    Koniec problemu z Frankowiczami. Sprawiedliwe?
    Gdzie jest dziura w takim podejściu?

    TG

  • 52. Data: 2016-08-08 18:23:11
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Na złotówki musieli mieć pokrycie przynajmniej w rezerwie cząstkowej.
    >Na te chf nie mieli nic.

    LOL

    >W efekcie kurs chf był stabilny i niski tak długo jak realnego popytu na
    >niego nie było.
    >A popyt sie zaczął min. jak banki zostały zmuszone do przyjmowania chf jako
    >spłate (i pare innych powodów dodatkowo).

    Rzekurwaco?

  • 53. Data: 2016-08-08 18:35:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 18:00:43 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > Dla jednego będzie się to opłacało, dla innego nie. Może wyjść, że mamy
    > nadpłatę lub 20k niedopłaty.
    > Pół roku na decyzję, później klamka zapadła i nie ma możliwości zmiany.

    Pojde jutro wyslac kuponow na 10k w lotto. W zaleznosci od tego ile wygram
    to lotto mi zwroci za kupony albo nie. Wystarczy mi tydzien na decyzje :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2016-08-08 18:46:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 18:35 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > Pojde jutro wyslac kuponow na 10k w lotto. W zaleznosci od tego ile
    > wygram
    > to lotto mi zwroci za kupony albo nie. Wystarczy mi tydzien na decyzje :D
    > pozdr.

    Ja tu proponuję rozwiązanie problemów społecznych a Ty jaja sobie robisz
    :-) Nie ładnie.
    Banki wykorzystały swoją pozycję wpędzając jak to Kris cytował "motłoch" w
    spiralę zadłużenia. Cwaniaki co na tym zarobiły to promil.
    Banki powinny pokryć koszty tej machloi. Powoli się to dzieje w bardziej
    cywilizowanych państwach od nas. U nas też to się stanie, jak nie teraz to
    za 5 lat.

    TG

  • 55. Data: 2016-08-08 19:00:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 18:46:51 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > Ja tu proponuję rozwiązanie problemów społecznych a Ty jaja sobie robisz
    > :-) Nie ładnie.

    Jakich problemow???? Spolecznych???? :) To jest indywidualny problem kazdego z
    kredytobiorcow CHFowych, a nie zaden spoleczny.

    > Banki wykorzystały swoją pozycję wpędzając jak to Kris cytował "motłoch" w
    > spiralę zadłużenia.

    Zaraz, zaraz - z tego co slucham i czytam to poki co nikt jeszcze nie jest
    "w plecy" w porownaniu do takiego samego kredytu w PLN. Wiec o jakim
    wpedzaniu w spirale zadluzenia piszesz? Nikt nikogo w nic nie wmanewrowal.

> [...]
    > cywilizowanych państwach od nas. U nas też to się stanie, jak nie teraz to

    Tyle ze zamiana na kredyt w PLN w wiekszosci przypadkow spowoduje koniecznosc
    doplat kredytobiorcow CHFowych - od kilkunastu tys to kilkudziesieciu tys PLN,
    to dopiero nakreci spirale zadluzenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2016-08-08 19:15:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]
    > tys PLN,
    > to dopiero nakreci spirale zadluzenia :)

    Dlatego napisałem żeby była dowolność. Pół roku na dokładne
    przeanalizowanie wszystkich wariantów.
    Znam dwie osoby, które wzięły kredyt po kursie 1,98 PLN - wiesz co
    oznacza spłacanie takiego kredytu obecnie? Rata ponad 100% wyższa.
    Osób które mają kredyty po kursie <= 2.3 są setki tysięcy. To jest
    problem społeczny.
    Większość z nich byłaby wniebowzięta gdyby weszło rozwiązanie, które
    opisałem (nie moje, zasłyszane w radiowej III). Pojawiło by się dla nich
    jakieś światełko w tunelu.

    TG

  • 57. Data: 2016-08-08 19:45:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 19:00:50 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Jakich problemow???? Spolecznych???? :) To jest indywidualny problem kazdego z
    > kredytobiorcow CHFowych, a nie zaden spoleczny.
    Podlinkowałem artykuł który pomimo tego że z wyborczej dość dokąłdnie opisuje jak to
    się odbywało. A faktycznie było tak jak w tym artykule- stosowanie wszelkich
    możliwych technik manipulacji(sorry technik sprzedaży to się nazywa teraz) żeby
    klientowi produkt walutowy sprzedać.
    Teraz to każdy ekspert jest ale kto w 2005roku przewidywał że chf do 5zł dojdzie?

    > Zaraz, zaraz - z tego co slucham i czytam to poki co nikt jeszcze nie jest
    > "w plecy" w porownaniu do takiego samego kredytu w PLN.

    Jeśli nie chce sprzedac nieruchomości to może i w plecy nie jest. Ale często ma
    niesprzedawalną nieruchomość przez CHF właśnie. No i saldo do spłaty po kilku latach
    spłat większe od tego co dostali
    > Wiec o jakim
    > wpedzaniu w spirale zadluzenia piszesz? Nikt nikogo w nic nie wmanewrowal.
    Akurat dość oczywistym jest że ludziska w kredyty walutowe zostali wmanewrowani

    > Tyle ze zamiana na kredyt w PLN w wiekszosci przypadkow spowoduje koniecznosc
    > doplat kredytobiorcow CHFowych - od kilkunastu tys to kilkudziesieciu tys PLN,
    > to dopiero nakreci spirale zadluzenia :)
    A to inna sprawa

    Ps
    Brałeś ostatnio kredyt w pln?
    Ostrzegał ktoś Ciebie o konsekwencjach wzrostu wiboru?

  • 58. Data: 2016-08-08 19:46:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 19:15:55 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > Większość z nich byłaby wniebowzięta gdyby weszło rozwiązanie, które
    > opisałem (nie moje, zasłyszane w radiowej III). Pojawiło by się dla nich
    > jakieś światełko w tunelu.

    Tez bylbym wniebowziety jakby mi ktos z nieba zeslal splacenie czesci kredytu,
    ktory zaciagnalem swiadomie. I gdyby to tylko banki poniosly strate to pal
    licho - przymknalbym oko, ale chyba nie myslisz, ze banki (podobnie jak jest
    obecnie z podatkiem bankowym) nie przerzuca tego kosztu na pozostalych
    klientow, czyli np. na mnie? Dlatego jestem przeciwny.

    A jak za kolejnych 10 lat CHF spadnie do 50gr to bedziecie spowrotem chcieli
    przewalutowywac na CHFy z dnia podpisywania umowy? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2016-08-08 19:56:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 19:45:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    możliwych technik manipulacji(sorry technik sprzedaży to się nazywa teraz) żeby

    Nie widze w tym nic zlego. Sprzedawca zawsze namawia klienta na towar, na
    ktorym ma najwiekszy zysk.

    > Jeśli nie chce sprzedac nieruchomości to może i w plecy nie jest. Ale często ma
    niesprzedawalną nieruchomość przez CHF właśnie. No i saldo do spłaty po kilku latach
    spłat większe od tego co dostali

    A kto chce sprzedac? Developer? Ktos, kto budowal z mysla o sprzedazy i
    zysku? Czy taki ktos nie byl swiadomy ryzyka jakie niesie kredyt w walucie ?:-)
    Normalna rodzina wziela kredyt na dom zeby w nim zamieszkac - takich pewnie
    jest wiekszosc. A skoro wiekszosci problem nie dotyczy, to nie jest to
    problem spoleczny.

    > Akurat dość oczywistym jest że ludziska w kredyty walutowe zostali wmanewrowani

    Pff... No mnie tak samo ostatnio Logitech wmanewrowal - myszke mi kazal kupic
    za 300 pln prawie - powinienem juz pisac do Dudy i robic transparent??
    Naprawde moglbys mi ta bajke wcisnac, gdyby nie fakt, ze oblecialem na
    przelomie 2006/2007 kilkanascie bankow i NIGDZIE nie naciskali mnie na kredyt
    w CHF i jakos dostalem bez problemu w PLNach :) A wtedy moja zona byla
    swiezo po studiach, pracowala za jakies smieszne stazowe pieniadze, a moja
    firma przezywala wtedy najwiekszy kryzys (razem z kryzysem swiatowym - sporo
    firm po prostu bankrutowalo lub ograniczalo wydatki na marketing) i moje
    zarobki byly chyba w calej historii tej dzialalnosci najnizsze. Wiec prosze
    Kris - nie cytuj mi tu jakichs wypocin gazety wybiorczej, bo wiecej
    prawdziwych informacji mozna przeczytac w ASZdzienniku niz w tym szmatlawcu :)

    > Brałeś ostatnio kredyt w pln?

    Bralem ale inwestycyjny, na dzialalnosc - krotkoterminowy.

    > Ostrzegał ktoś Ciebie o konsekwencjach wzrostu wiboru?

    B2B jest inaczej wiec - nie :) Ale frankowiczow ostrzegali, wiec nie wiem do
    czego dazysz.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2016-08-08 20:03:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 19:46:52 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Tez bylbym wniebowziety jakby mi ktos z nieba zeslal splacenie czesci kredytu,
    > ktory zaciagnalem swiadomie.
    A gdyby ktoś Ciebie oszukał, to jednak od organów Państwa oczekiwałbyś pomocy?
    Wiem- zaraz napiszesz że Ciebie nikt nie oszuka bo 12547654razy sprawdzasz co
    podpisujesz... ale nie wszyscy są tacy najlepsiejsi.
    > A jak za kolejnych 10 lat CHF spadnie do 50gr to bedziecie spowrotem chcieli
    > przewalutowywac na CHFy z dnia podpisywania umowy? :-)
    Kto wie czy za 10 lat chf nie będzie po 8zł a wibor 10%? W końcu zaleddwie 3-4 lata
    temu 5% był a teraz ok 1%