  • 11. Data: 2013-10-09 21:41:52
    Temat: Re: ...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu?
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-09 00:40, Ikselka pisze:
> [...]
    l-2004-i3592889748.html

    > Dzięki. Szukam takiego, aby móc nim efektywnie posprzątać rozsypany
    > popiół=pył na zewnątrz pieca oraz wyciagnąć drzewny popiół z kominka; sadzę
    > z pieca c.o. i kanałów już niekoniecznie. Twój daje radę?

    Ja z kominka nie wyciągam całego popiołu odkurzaczem, bo mam go tyle, że
    się w dwóch workach by nie zmieścił. Z reguły palę 2-3 tygodnie i
    dopiero jak się popiół zaczyna wysypywać z kominka to go sprzątam.
    Wychodzi prawie całe wiadro. Natomiast często po wygarnięciu z grubsza
    popiołu, tym moim Karcherem odsysam całą pozostałą drobnicę i w tym się
    sprawdza bardzo dobrze.

    Generalnie popiół z kominka nie jest tak drobny jak sadza w piecu, więc
    z pewnością odkurzacz się nie zapcha. Ale jednak worek jest za mały.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 12. Data: 2013-10-10 00:20:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 09 Oct 2013 21:41:52 +0200, wolim napisał(a):

    > Natomiast często po wygarnięciu z grubsza
    > popiołu, tym moim Karcherem odsysam całą pozostałą drobnicę i w tym się
    > sprawdza bardzo dobrze.

    O tym własnie mówię, tzn do tego celu będzie służył odkurzacz. Oczywiście
    także do sprzątnięcia tego, co się rozsypie poza kominkiem, jak również do
    sprzątania "gospodarczej" przestrzeni - kotłowni/piwnicy.

  • 13. Data: 2013-10-11 22:40:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Oct 2013 00:20:22 +0200, Ikselka napisał(a):

    > O tym własnie mówię, tzn do tego celu będzie służył odkurzacz. Oczywiście
    > także do sprzątnięcia tego, co się rozsypie poza kominkiem, jak również do
    > sprzątania "gospodarczej" przestrzeni - kotłowni/piwnicy.

    Jednak znalazłam coś takiego - własnie zamawiam:
    http://rtvagd.wp.pl/kat,1032145,title,Krcher-AD-3200
    -odkurzacz-do-kominkow-i-grillow,wid,15941722,wiadom
    osc.html?ticaid=111776&_ticrsn=3
    --
    XL
    http://www.polskatimes.pl/artykul/10118,ateisci-i-ag

  • 14. Data: 2013-10-12 13:07:09
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-11 22:40, Ikselka pisze:

    > Jednak znalazłam coś takiego - własnie zamawiam:
    > http://rtvagd.wp.pl/kat,1032145,title,Krcher-AD-3200
    -odkurzacz-do-kominkow-i-grillow,wid,15941722,wiadom
    osc.html?ticaid=111776&_ticrsn=3

    Zastanów się nad tym, bo ten odkurzacz, z tego co widzę, nie ma worków,
    tylko wstępnie filtruje śmieci na jakimś filtrze metalowym. Pewnie
    czyszczenie tego będzie kłopotliwe.

    W tym moim wystarczy wyjąć worek, wyrzucić i założyć nowy. Jak w zwykłym
    odkurzaczu workowym.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 15. Data: 2013-10-12 19:43:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Oct 2013 13:07:09 +0200, wolim napisał(a):

    > Zastanów się nad tym, bo ten odkurzacz, z tego co widzę, nie ma worków,
    > tylko wstępnie filtruje śmieci na jakimś filtrze metalowym. Pewnie
    > czyszczenie tego będzie kłopotliwe.

    Najprawdopodobniej ma tzw membranę czy jak to się tam nazywa... Przekonuje
    mne do niego to, że jest dedykowany do popiołu... więc musi być jakos tam
    szczelny i czyszczenie musi być rozwiazane sensownie.

    > W tym moim wystarczy wyjąć worek, wyrzucić i założyć nowy. Jak w zwykłym
    > odkurzaczu workowym.

    Własnie worki mnie nieco zniechecają - ludzie pisza na forach, że worki
    odkurzaczy tego typu potrafią się rozklejać, no i sa dosyć drogie, a MŚK
    chce używać odkurzacza "do wszystkiego", a tego "wszystkiego" to my trochę
    mamy :-)
    Poza tym worek do ciepłego popiołu (nie gorącego) to może niekoniecznie...
    Ten odkurzacz, który wybrałam, ma metalowe rury i wąż (wąż przynajmniej tak
    wygląda...)
    Idealnego i tak nie znalazłam - idealny to byłby z obejściem powietrza poza
    silnikiem, z filtrem wodnym, systemem czyszczenia TACT, zbiornikiem
    metalowym, rurami i wężem także... no i nie za 3 tysiące :-)
    --
    XL

  • 16. Data: 2014-02-02 16:53:25
    Od: p...@g...com

    Ikselka mam pyt. Jak sprawuje sie ten karcher bo sama jestem nim bardzo
    zainteresowana. Posiadam odkurzacz kominkowy obi ale do niczego sie nie nadaje po
    kilku sekundach zapycha sie filtr. Czy w tym karcher nie ma takiego problemu? Posiada
    on jakiś otrzepywacz filtra?

  • 17. Data: 2014-02-02 23:19:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 07:53:25 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    kilku sekundach zapycha sie filtr. Czy w tym karcher nie ma takiego problemu? Posiada

    Mój nie ma otrzepywacza, sprawuje się bardzo dobrze, jest prosty jak budowa
    cepa. Kupiłam ten:
    http://www.diy-majster.pl/8,934.html#
    Przed zakupem warto posprawdzac ceny w porównywarce.

    --
    XL
    "Świat Amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta. " A. Einstein

  • 18. Data: 2014-02-02 23:23:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 23:19:53 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > cepa. Kupiłam ten:
    > http://www.diy-majster.pl/8,934.html#
    > Przed zakupem warto posprawdzac ceny w porównywarce.

    Zapomniałam dopisać - WAŻNE: od razu zamów drugi, zapasowy filtr, bo przy
    popiele dosyć szybko się zapycha (ale nie za szybko, spoko), więc warto
    mieć od razu drugi na wymianę, żeby móc kontynuować zaczętą pracę jeśli w
    trakcie spadnie ciąg odkurzacza. Filtr ten jest zmywalny (pod kranem się go
    płucze), ale potrzebuje czasu żeby wyschnąć, wiec dlatego warto mieć drugi.

  • 19. Data: 2014-02-03 12:22:18
    Od: p...@g...com

    Dzięki za odpowiedz ale jak możesz to powiedz mi co ile sprzątaniu tak mniej więcej
    musisz zmienić ten filter?
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2014-02-03 13:58:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Feb 2014 03:22:18 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > Dzięki za odpowiedz ale jak możesz to powiedz mi co ile sprzątaniu tak mniej więcej
    musisz zmienić ten filter?
    > Pozdrawiam

    Doskonale wiesz, że to nie jest kwestia czasu, lecz częstotliwości i
    wielkosci zabrudzenia, czyli ilości pyłu, a jest bardzo różnie z tym. :-)
    Trudno określić, mogę powiedziec tylko, że nie narzekam :-)