  • 1. Data: 2010-12-06 07:08:25
    Temat: Odkurzacz - rura kopie, pomocy
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Właśnie kupiłem odkurzacz Zelmer 01Z013.
    Pierwsze próby wypadły fatalnie. Rura w czasie odkurzania razi prądem.
    Na całej długości rury zbiera się elektryczność statyczna, tak na oko kilka
    tysięcy wolt (między segmentami rury są cykliczne (co 1-2 sekundy) przeskoki
    iskry przez powietrze na odległości około 2 milimetrów). Różnie próbowałem
    trzymać. Razi także ta giętka rura, łącząca odkurzacz z rączką do trzymania.
    Wyładowania są od tego spiralnego drutu zatopionego w plastiku do ręki
    gdzieś wewnątrz poprzez plastik.
    Nie da się tym odkurzać. Miałem wiele odkurzaczy i nigdy nie było takiego
    czegoś. Zmieniałem rurę prostą ze starego odkurzacza (pasowała) i jest to
    samo.
    Wie ktoś co to jest za czort? Jak się tej elektryczności statycznej pozbyć?
    Wydawałoby się, że cudów nie ma. A jak w recenzji tego odkurzacza jakaś
    kobieta napisała, że w tym modelu rura razi prądem, to nie dałem wiary. :-)
    Pozdrawiam,
    jangr

  • 2. Data: 2010-12-06 07:16:57
    Temat: Re: Odkurzacz - rura kopie, pomocy
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "jagr" <j...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > Wydawałoby się, że cudów nie ma. A jak w recenzji tego odkurzacza jakaś
    > kobieta napisała, że w tym modelu rura razi prądem, to nie dałem wiary.

    Złożyć reklamację, użyć na podłoże płynu antyelektrostatycznego
    rozpraszającego ładunki. Dalsze działania podłączenie rur przy pomocy
    przewodnika do przewodu sieciowego przez oporniki węglowe 100 MOm - ładunki
    spłyną do ziemi za jego pomocą - opornik zabezpieczy przed porażeniem.

  • 3. Data: 2010-12-06 07:31:10
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > przewodnika do przewodu sieciowego przez oporniki węglowe 100 MOm -
    > ładunki spłyną do ziemi za jego pomocą - opornik zabezpieczy przed
    .
    Tutaj:
    http://www.sto.pl/44143_PL-Broszury-Posadzki_antyele
    ktrostatyczne.pdf
    podobne płyny sa do opakowań lub urządzeń - można spryskiwać cyklicznie rury
    odkurzacza i jego wnętrze.
    Prawdopodobną przyczyną jest zbyt suche powietrze w pomieszczeniach.
    Rury stają się swoistym generatorem Van den Graafa.
    http://www.myzlab.pl/hv/vandegraaff/

  • 4. Data: 2010-12-06 07:38:30
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prawdopodobną przyczyną jest zbyt suche powietrze w pomieszczeniach.
    > Rury stają się swoistym generatorem Van den Graafa.

    A dlaczego dwa tygodnie temu stary odkurzacz [zepsuł się] (i jego
    poprzednicy) NIGDY nie kopali?

  • 5. Data: 2010-12-06 07:40:42
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > Prawdopodobną przyczyną jest zbyt suche powietrze w pomieszczeniach.
    > Rury stają się swoistym generatorem Van den Graafa.

    Proponuję na posadzki w mieszkaniu / firmie zastosować emulsję firmy
    CLASSEN o nazwie "NANO SILVER".

  • 6. Data: 2010-12-06 07:47:30
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "jagr" <j...@W...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    ktrostatyczne.pdf

    > A dlaczego dwa tygodnie temu stary odkurzacz [zepsuł się] (i jego
    > poprzednicy) NIGDY nie kopali?

    Zrobione z innych materiałów.

  • 7. Data: 2010-12-06 07:52:11
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    > Zrobione z innych materiałów.

    A gdyby wszystkie elementy rury (szczotka + reszta) przepłukać w płynie
    anty- elektrostatycznym, to by pomogło?

  • 8. Data: 2010-12-06 08:53:38
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "jagr" <j...@W...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A gdyby wszystkie elementy rury (szczotka + reszta) przepłukać w płynie
    > anty- elektrostatycznym, to by pomogło?

    O takiej próbie pisałem. Na jak długo - nie wiem.

  • 9. Data: 2010-12-06 09:43:11
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    > O takiej próbie pisałem. Na jak długo - nie wiem.

    Pomyślałem, że gdyby rozrzedzić płyn do płukania tkanin (ten stosowany po
    praniu) i posprajować wykładzinę to chyba też by pomogło. Te wszystkie płyny
    mają chyba domieszkę czegoś antystatycznego?

  • 10. Data: 2010-12-07 22:45:22
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2010-12-06 08:08, jagr pisze:
    > Właśnie kupiłem odkurzacz Zelmer 01Z013.
    > Pierwsze próby wypadły fatalnie. Rura w czasie odkurzania razi prądem.

    ja bym reklamowal (a przynajmniej zadzwonil do zelmera, sadze, ze to
    jakis standardowy problem)

    Sierp