  • 31. Data: 2013-07-08 22:36:05
    Temat: Re: Odmienne podejście do budowania.
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2013-07-06 12:34, Bolko pisze:

    > Alternatywa:
    > Wynająć plac i wybudować dom na drewnianym szkielecie.
    > A 15 lat póżniej
    > - dom spalić działkę
    > - dzieci wysłać w świat
    > - samemu wrócić do mieszkania
    >
    > Dom jakieś 150 kzł/ 15 lat= ~1000 zł/m-c
    > Działka 1000 zł/m-c (chyba)
    >
    > Czyli koszty wynajęcia dużego mieszkania w Krakowie
    >
    > Coś pominąłem?
    > Proszę o sensowne kontrargumenty? :)

    Myślę, że budowa i mieszkanie w domu, to sposób na życie, a nie
    ekonomiczna wycieczka. Jak chcesz tak przeliczać złotówki, to zrób to,
    co będzie najtańsze i tyle. Bo jeśli zaczniesz budowę i zobaczysz, że
    musisz w jakieś wykończenia, drewno czy inne rzeczy wkładać pieniądze,
    których później nie odzyskasz, to może szybciej zrezygnujesz, niż
    zaczniesz. No chyba, że przewartościujesz swoje życie i sposób na nie,
    że nie pieniądze się liczą, że warto mieć kawałek "własnego" ogrodu,
    domu, przestrzeni, bez względu na czynnik ekonomiczny.

    Wracając jednak do meritum.. pomysł niegłupi, ale może się okazać, że
    czegoś do końca nie obliczysz i wyjdzie porównywalnie z sensownym
    projektem domu parterowego gdzieś na wsi, ew. przebudową istniejącej tam
    jakiejś rudery. :>

    Acha, pamiętaj, że najem czegokolwiek nie jest nigdy pewny. Jutro może
    przyjść właściciel, wypowiedzieć umowę najmu i kazać rozebrać Twój "dom
    na drewnianym szkielecie".

    Dam za to kontr-alternatywę - wynajmij taki dom na wsi :) Miejsce sobie
    wybierzesz, jak wypowiedzą umowę, to najwyżej nic nie stracisz. Włożysz
    w "remont" ile będziesz chciał, a koszt wynajęcia na pewno będzie
    niższy, niż dużego mieszkania w Krakowie. :>

  • 32. Data: 2013-07-08 22:37:36
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 19:10:34 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 15:19:51 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > [...]
    >

    > Byles i wiesz? :-)
    >
    > U mnie mimo ze miasto niewielkie tez jest mnostwo ciekawych atrakcji. Zarowno tych
    historycznych (odrestaurowana baszta na wzgorzu wsrod lasu z 1857r zwana "romantyczna
    wieza", zamek z 1257r w centrum w ktorym miescu sie muzeum, jest palac, kosciol z XV
    w., palac barokowy 1783r (tak, podgladam na strone bo chyba nie myslisz ze z
    pamieci;). Tak piszesz o teatrach - a my mamy Teatr Wodzislawskiej Ulicy - o ile wiem
    to bardzo znany w calym kraju. Mamy bunkry / schron z przejsciami podziemnymi mozliwy
    do zwiedzania z czasow II wojny, z replikami broni. Z rozrywki - ze dwa aquaparki,
    piekny park z muszla koncertowa, przepiekny zabytkowy rynek, zoo, mnostwo ciekawych
    restauracji. Kino 3D? To jest niby cos czego nie ma w malych miastach? Chyba
    zartujesz :) Na pierwszym filmie 3D u nas to ja bylem z 8 lat temu chyba :D Mamy
    sporo sciezek rowerowych w pieknym terenie, otwarty basen, a teraz buduje sie
    Rodzinny Park Rozrywki za 15 mln pln do ktorego bede mial 500mb - doslownie 3 minuty
    piechota. A co tam bedzie? Sam zobacz:

    > http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/509965,w-wodz
    islawiu-slaskim-powstanie-rodzinny-park-rozrywki-wiz
    ualizacje,id,t.html

    > Masz taki w swoim wielkim miescie? :) Watpie!
    >
    > Wiec naprawde - moze warto wyjechac pozwiedzac poza swoje nudne miasto Lodz -
    przeciez ono umiera smiercia naturalna od wielu lat i jest znane z tego ze nic tam
    sie nie dzieje :) U mnie wczoraj na rynku byl Wodzislawski Bieg Piwosza, wystawa
    fotografii przyrodniczej, a nasz znany w swiecie cukiernik (Słodka Manufaktura Leona)
    robil impreze "w stylu retro". A juz za 2 tygodnie mamy impreze znana na cala Polske
    - Reggae Festiwal "Najcieplejsze miejsce na ziemi" - zjezdza sie na weekend cala
    polska, parki obstawione szczelnie namiotami i jest calkiem przyjemnie :) a co w tej
    Twojej Lodzi sie dzialo wczoraj? :) Dalej uwazasz, ze miasto 50 tys to zadupie na
    ktorym tylko flaszke mozna wypic? Jestes w zajebistym bledzie :-)

    > Dzeeeez - nalesnikami mnie chcesz przekupic? Chopie u mnie na zadupiu tez jest
    >
    > restauracja meksykanska. Moge sie do niej piechotka przejsc tak mam blisko :)

    > Na parki to ja sie chetnie policytuje - nasz bedzie otwarty w przyszlym roku,
    >
    > powierzchnia 24ha - a u Was jakie sa parki i jakie oferuja atrakcje ?:)
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    I tak co tydzień od dwudziestu lat chodzisz te zabytki zwiedzać? One są dla turystów
    nie dla mieszkańców. Weź to co masz u siebie razy 10 i będziesz miał to co jest w
    Łodzi. Parki, proszę bardzo. W Łodzi jest największy w Europie park w granicach
    miasta. Od ścisłego centrum 10 minut tramwajem. Do niedawna, bo Londyn przebił, było
    największe centrum handlowo rozrywkowe w Europie. Największy na Świecie ekran w kinie
    też jakiś czas był w Łodzi. Basenów z różnymi atrakcjami kilka. Chcesz kąpieliska
    naturalne. Są. Jakiś czas temu władza mówiła że z ziemi co wykopują przy budowie
    dworca kolejowego chcieli by górę dla narciarzy usypać. Taką z wyciągami i innymi
    bajerami. A Ty z rodzinnym parkiem rozrywki wyskakujesz.

  • 33. Data: 2013-07-08 22:58:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 22:37:36 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    jest w Łodzi. Parki, proszę bardzo. W Łodzi jest największy w Europie park w
    granicach miasta. Od ścisłego centrum 10 minut tramwajem.

    Ale jakie sa w nim atrakcje? Bo co z tego, ze najwiekszy w Europie? 10 min
    jazdy samochodem / autobusem to ja mam np. Rybnik, kawaleczek dalej Racibórz.
    Tam tez mam piekne duze parki i tysiac innych atrakcji :)

    > Do niedawna, bo Londyn przebił, było największe centrum handlowo rozrywkowe w
    > Europie. Największy na Świecie ekran w kinie też jakiś czas był w Łodzi.
    > Basenów

    Sorry ale jak slysze "centrum handlowe" to mnie trzesie. Strasznie nie lubie,
    jak mnie zona ciagnie do Focusa czy podobnego to mam humor na caly dzien
    stracony. To jest kwintesencja miasta? To ja sie ciesze, ze jestem "ze wsi" :)

    > z różnymi atrakcjami kilka. Chcesz kąpieliska naturalne. Są. Jakiś czas temu

    Ale jak daleko? Bo w promieniu ~30km to ja mam tyle kapielisk ze ciezko by
    je bylo wymienic. Do zjazdu A1 mam 2km, a dalej 15 min do Ostrawy gdzie jest
    kapielisko Poruba, 30 min odemnie jest czeski Hlucin z zarypistym zalewem
    i wyciagiem dla nart wodnych. Ogolnie to chopie ja mieszkam na gornym slasku
    - mozna przyjac ze caly okreg w promieniu 60km to "moje" miasto, a na jego
    terenie jest z cala pewnoscia wiecej atrakcji niz w promieniu 60km od Twojej
    Lodzi :)

    > władza mówiła że z ziemi co wykopują przy budowie dworca kolejowego chcieli by
    > górę dla narciarzy usypać. Taką z wyciągami i innymi bajerami. A Ty z
    > rodzinnym parkiem rozrywki wyskakujesz.

    30 min to ja mam do prawdziwych gor - do Beskidow. Ustron, Wisla, Szczyrk.
    A jak nie wystarcza to 1,5h jazdy samochodem mam Slowacka Osadnice czyli
    Wielka Racze - swietny kompleks narciarski. A Ty mi tu ze sztucznie usypana
    gorka wyskakujesz, ja Cie prosze :-)

    "Moj" park rodzinny bedzie mial:

    - park linowy
    - linarium
    - liczne place zabaw dla mlodszych
    - skatepark dla deskorolek / rolek
    - boiska
    - tory do gry w kapsle
    - kregle
    - gora saneczkowa
    - silownia
    - trasy rowerowe
    - zespol torow / tras dla modeli zdalnie sterowanych

    Dawaj - co masz w promieniu 2-3km od Twojego miejsca zamieszkania?:)
    Bedziesz mial dla dzieciakow/mlodziezy TYLE atrakcji w jednym miejscu 500mb
    od miejsca zamieszkania? Watpie - bo nikt takiego parku w centrum duzego
    miasta nie zrobi :) A w centrum malego miasta - jak widac da sie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2013-07-08 23:05:14
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 22:23:23 UTC+2 użytkownik RD napisał:

> [...]
    >
    > jesteś z innej gliny - kilkanaście pokoleń w mieście ograniczyło widoki..
    >

    > A do teatru, większych miejscowości, czy do kina, to zawsze można
    >
    > przejechać te 5-10-20km (tyle samo zresztą ile często kawałek przez
    >
    > dowolne większe miasto). Za to codzienny podwieczorek na świeżym
    >
    > powietrzu we własnym ogrodzie lub na tarasie wolę stokroć, od 4 ścian w
    >
    > blokowisku dla głupiej kuchni, strzelnicy, basenu.. Ach! zapomniałbym o
    >
    > basenie ;) z synem pluskamy się po całym podwórku na trawie, kiedy
    >
    > wypompujemy trochę wody ze stawu, a kiedy nie ma takiego żaru od słońca,

    Jasne ze można przejechać się do miasta i pójść do teatru czy muzeum. Zakazu nie ma.
    Żebyście jeszcze to robili. Kiedy byłeś w teatrze ostatni raz. Jak do szkoły średniej
    chodziłeś? Zgadłem. Jednemu wystarczy bajoro w ogrodzie robiące za basen, innemu nie
    wystarczy. Wydaje Ci się że jak napiszesz że jest wspaniale to od razu tak się zrobi.
    Przez 55 lat życia miałem czas żeby pewne zjawiska poobserwować. Bywałem i w małych
    miejscowościach. Nuda, marazm, brak perspektyw. Jedyna atrakcja jak przyjdzie brat z
    bratową i sąsiad co blisko mieszka i po 10 piw albo 0,7 na twarz.

  • 35. Data: 2013-07-08 23:09:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 23:05:14 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Jasne ze można przejechać się do miasta i pójść do teatru czy muzeum. Zakazu nie
    ma. Żebyście jeszcze to robili.

    A jakbysmy mieszkali w centrum miasta to automatycznie bysmy zaczeli
    chodzic?? To czy ktos chodzi do teatru nie zalezy od tego gdzie mieszka,
    tylko czy lubi i czy mu sie chce. Ja teatru nie lubie - wole sobie pojezdzic
    motocyklem bez wiekszego sensu i co mi pan zrobi? ;)

    > Wydaje Ci się że jak napiszesz że jest wspaniale to od razu tak się zrobi.

    Tak, tak - i dlatego swiadomie wybralem mieszkanie w domu i wydalem na to
    pol banki - wlasnie dlatego ze wydawalo mi sie, ze to lubie :-) Nie przyjmujesz
    do swiadomosci ze nie kazdy lubi beton :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2013-07-08 23:12:32
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 22:58:27 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > od miejsca zamieszkania? Watpie - bo nikt takiego parku w centrum duzego
    >
    > miasta nie zrobi :) A w centrum malego miasta - jak widac da sie :)

    Nie jest ważne co jest niedaleko, pod warunkiem że jest. Ważne jest czy ktoś potrafi
    z tego korzystać. Ty masz plastikowy basenik i Tobie to wystarcza. Po baseniku widać
    jak nieskomplikowane masz potrzeby. Zaraz z wyliczanką dojdziesz do licytacji " czyj
    tata jest albo był ważniejszy".

  • 37. Data: 2013-07-08 23:15:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 23:12:32 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    baseniku widać jak nieskomplikowane masz potrzeby. Zaraz z wyliczanką dojdziesz do
    licytacji " czyj tata jest albo był ważniejszy".

    Nie mam plastikowego baseniku. Ty juz nawet nie wiesz co czytasz :)
    Wiec nie wiem czy jest sens ciagnac dalej ta dyskusje. Walisz na oslep
    argumentami, nie przyjmujac zadnych z drugiej strony.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2013-07-08 23:28:00
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 23:09:45 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > pol banki - wlasnie dlatego ze wydawalo mi sie, ze to lubie :-) Nie przyjmujesz
    >
    > do swiadomosci ze nie kazdy lubi beton :)

    Doszedłeś do sedna sprawy. Ważne tam gdzie mieszkasz że wydałeś pół bańki na dom.
    Twój prestiż urósł. Podbudowałeś sobie ego. W dużych miastach jest to inaczej
    urządzone. Przeciętny mieszkaniec dużego miasta ma dwudziestu kilku znajomych i nie
    musi się popisywać jaki z niego bogol.

  • 39. Data: 2013-07-08 23:30:26
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 23:15:34 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > Wiec nie wiem czy jest sens ciagnac dalej ta dyskusje. Walisz na oslep
    >
    > argumentami, nie przyjmujac zadnych z drugiej strony.

    Ty nie masz argumentów. Twoje argumenty to 300 metrów do Żabki. Masz basen o
    wymiarach basenu olimpijskiego? Jak tak to zwracam honor.

  • 40. Data: 2013-07-08 23:38:28
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 6 lipca 2013 12:34:54 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    >
    > - mam teraz dwóch synów którzy potrzebują przestrzeni.
    >
    > - więc trzeba wybudować dom.
    >
    > - ale za 15 lat już nie będę chciał mieszkać w tym domu.
    >

    > Więc NIE kupować działki i NIE budować z betonu i stali.
    >

    > Alternatywa:
    >
    > Wynająć plac i wybudować dom na drewnianym szkielecie.
    >
    > A 15 lat póżniej
    >
    > - dom spalić działkę
    >
    > - dzieci wysłać w świat
    >
    > - samemu wrócić do mieszkania
    >

    > Dom jakieś 150 kzł/ 15 lat= ~1000 zł/m-c
    >
    > Działka 1000 zł/m-c (chyba)
    >

    > Czyli koszty wynajęcia dużego mieszkania w Krakowie

    Mieszkanie i dom to miejsca w których spędza się najwięcej czasu. Z tym że 80% tego
    czasy spędza się na powierzchni jeden metr na dwa metry. Z ekonomicznego punktu
    widzenia posiadanie do mieszkania dla dwóch osób czegoś większego niż 65m2
    powierzchni użytkowej mija się z celem.