  • 1. Data: 2009-03-14 19:24:00
    Temat: Odmulanie stawku
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Znajomy ma niewielki (ok 100m2) stawek koło domu. Stawek nie był odmulany
    przez conajmniej 30 do 50 lat.
    Ostratnio spuściliśmy wodę i sprawdziliśmy że na dnie zalega ok 0,5m mułu.
    Chcemy to usunąć.
    Na razie przy piwie wymyśliliśmy takie metody:
    1) do mułu dodać preparat stosowny w szambach. Powienien on teoretycznie
    upłynnić ten muł i wtedy przepłucze się staw strumykiem płynącym koło niego.
    Boimy się tylko czy pożniej jak się napełnu staw to czy będą w nim mogły żyć
    ryby i rośliny.
    2) Skołowac motopompę i próbowac nią odpompować ten muł. Nie wiemy tylko
    gdzie taką za nieduże pieniądze wypożyczyć na weekend w okolicach
    Wrocławia/Wałbrzycha. Czy motopompy poradzą sobie z mułem?

    Co myślicie?
    Odpada opcja z koparką bo wydalibyśmy wtedy ok 2000pln a zniszczyłaby
    wszystko dookoła (płotki, roślinność etc. poza tym podejście do stawku jest
    trudne)

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-03-14 19:27:14
    Temat: Re: Odmulanie stawku
    Od: spp <s...@o...pl>

    Alti pisze:

> [...]
    > niego.
    > Boimy się tylko czy pożniej jak się napełnu staw to czy będą w nim mogły

    Poniżej stawu żyć na pewno nie będą.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-03-14 19:36:14
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    > Poniżej stawu żyć na pewno nie będą.

    Znalazłem coś co by przeczyło twojej teorii:
    http://www.blekitne.pl/blekitne/produkty/em/oczyszcz
    anie.htm

    Na allegro mają to za 75pln.
    Nie wiem tylko na ile to skuteczne

    Wojtek

  • 4. Data: 2009-03-14 20:05:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 20:24:00 +0100, Alti napisał(a):

    > Odpada opcja z koparką bo wydalibyśmy wtedy ok 2000pln a zniszczyłaby
    > wszystko dookoła (płotki, roślinność etc. poza tym podejście do stawku jest
    > trudne)

    Łopaty w dłoń?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2009-03-14 20:11:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    Alti pisze:

    > Znalazłem coś co by przeczyło twojej teorii:
    > http://www.blekitne.pl/blekitne/produkty/em/oczyszcz
    anie.htm

    > Na allegro mają to za 75pln.
    > Nie wiem tylko na ile to skuteczne

    Ja też nie wiem, ale wpisz w google słowa 'łosoś szlachetny drawa
    odmulanie",

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-03-14 20:44:54
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    wiadomości news:dj6qkbx6uhkt$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Łopaty w dłoń?

    Nie da rady.
    Po spuszczeniu wody wody nie da się osuszyć całokowicie stawku bo cały czas
    jakieś żródełko bije od spodu. Muł jest więc mokry. Łopata się w niego
    wkleja. Tak lekko szacując to trzebaby 5 chłopa pracujących od rana do
    wieczora przez conajmniej tydzień. Ogólnie rzecz ujmując - przejebane.
    Wojtek

  • 7. Data: 2009-03-14 20:51:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 21:44:54 +0100, Alti napisał(a):

> [...]
    > wkleja. Tak lekko szacując to trzebaby 5 chłopa pracujących od rana do
    > wieczora przez conajmniej tydzień. Ogólnie rzecz ujmując - przejebane.

    A mocny strumień wody by tego nie wypłukał czasem?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-03-14 21:51:28
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    wiadomości news:du7nvejce60y$.dlg@oldfield.org.pl...

    > A mocny strumień wody by tego nie wypłukał czasem?

    Niby tak tyle że obej nie jesteśmy pewni czy jest hydrant w pobliżu.
    Dom jest zasilany wodą ze studni i hydroforem.
    Poza tym ile trzeba byłoby się pieprzyć w dogadamnie czy można i za ile użyć
    tego hydranty. Do tego wąż strażacki, licznik wody etc.....
    Wojtek

  • 9. Data: 2009-03-14 21:52:33
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Alti" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:du7nvejce60y$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Niby tak tyle że obej nie jesteśmy pewni czy jest hydrant w pobliżu.

    A nie jesteśmy pewni bo to jego drugi dom w górach i nie byliśmy tam jakiś
    czas....
    Wojtek

  • 10. Data: 2009-03-15 10:02:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 22:51:28 +0100, Alti napisał(a):

> [...]
    > Poza tym ile trzeba byłoby się pieprzyć w dogadamnie czy można i za ile użyć
    > tego hydranty. Do tego wąż strażacki, licznik wody etc.....

    A to nie można użyć tej wody, co do tego stawku wpływa?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356