  • 1. Data: 2013-11-13 08:10:23
    Temat: Deski na legarach - pianka pod deske?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Czy ktos przy montazu desek na legarach (klasyczna lita decha, pioro i
    wpust) stosowal podkladanie pianki *miedzy deske a legar*?

    Wlasnie doswiadczalnie doszedlem do tego, ze podkladki wygluszajace miedzy
    legarami a betonem skutecznie utrudniaja mi poziomowanie. Wolalbym
    rozwiazanie jw., ale moze nie powinno sie tak robic?

    Co na to praktycy, jesli tu jacys sa? :>

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2013-11-13 10:09:42
    Temat: Odp: Deski na legarach - pianka pod deske?
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    U siebie na poddaszu dałem podkłady pod panele (takie zielone, celulozowe
    czy wiórowe). Przyszyłem je tackerem i na to deski. Gdzie było niżej to 2
    warstwy. Robiłem to 2 lata temu i nic się nie dzieje. Fakt, że rzadko
    zapuszczam się na poddasze.

    PC

  • 3. Data: 2013-11-13 10:59:53
    Temat: Re: Odp: Deski na legarach - pianka pod deske?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2013 10:09:42 +0100, PC napisał(a):

> [...]
    > czy wiórowe). Przyszyłem je tackerem i na to deski. Gdzie było niżej to 2
    > warstwy. Robiłem to 2 lata temu i nic się nie dzieje. Fakt, że rzadko

    U mnie roznice siegaja 1,5 cm (po przekatnej pomieszczenia), a miedzy
    sasiednimi legarami kilku mm. Za duzo na prowizorke - trzeba poziomowac i
    dawac sztywne podkladki. Ale ja pytam o wygluszenie.

    (Trzeba bylo zrobic wylewke samopoziomujaca, ale mi sie nie chcialo babrac
    i czekac az wyschnie. No to teraz mam.)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 4. Data: 2013-11-13 12:29:47
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja zrobiłem to, żeby deski nie trzeszczały. I nie trzeszczą.

    PC

  • 5. Data: 2013-11-13 15:16:26
    Temat: Re: Deski na legarach - pianka pod deske?
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    witam
    Znaczy,nie lapię,legary masz krzywe?
    Poziomujesz wszystkie legary bez podkladki wygluszającej,tylko
    klinami(podkladkami)drewnianymi,lub plastykowymi.
    Ostrożnie podnosisz każdy legar,podkladasz podkladki jednej grubości.
    Równie ostrożnie kladziesz legar na miejsce,pamiętając o dylatacji,czy jakoś tak.
    Lejesz dechy pamiętając,coby nie pozwalać podkladek.
    To schemat,można go rozwinąć o pomoc przynajmniej jednej osoby-wyjdziw lepiej i
    szybciej.
    O izolacji na legarach slyszalem,ale nie mam pojęcia,jak się zachowa za 30-40
    lat.przecież wymienić się nie da tak latwo...
    A wysokie te legarki?Tak z ciekawości pytam...
    dolniak

  • 6. Data: 2013-11-13 15:33:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2013 06:16:26 -0800 (PST), jan dolniak napisał(a):

    > Znaczy,nie lapię,legary masz krzywe?

    Legary proste, wylewke krzywa.

    Legary maja 50 mm wysokosci i 100 mm szerokosci.

    A co?

    > Lejesz dechy pamiętając,coby nie pozwalać podkladek.

    Montowales deski bez kotwienia legarow do podloza?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 7. Data: 2013-11-13 17:15:47
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Oczywiście,tylko wyższe,niż szersze.
    Podlogi z desek (I paneli) robi się plywające. To po co ta izolacja p-dżwiękowa-żeby
    drgania przenosily się tylko przez mocowanie?
    A jeśli woda zaleje -np z grzejnika,albo przez niezamknięte okno- to tylko z jednej
    strony mocowania puszczą? A jak nie zlapią z powrotem,to już zostanie zjeżdżalnia,czy
    będziesz rozbieral podlogę?
    Kiedyś (w blokach)pod deski na _nawet jeszcze niższych-32mm)legarach dawano dla
    lepszej izolacji welnę mineralną.Sprawdzala się,do czasu zalania mieszkania...
    Zresztą,poszukaj.Byl nawet podręcznik o podlogach i jastrychach.Jak nie w sieci,to na
    papierzu,ale znajdziesz opis takiej podlogi,z rozstawami legarów i różnymi takimi
    haczykami.
    dolniak

  • 8. Data: 2013-11-13 17:25:12
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Znaczy-legary byly wyższe niż szersze.
    W Twoim przypadku rozmienilbym każdy na dwa 50x50-i dal gęściej.Tyle,że nie znam
    twoich rozstawów i grubości desek,,ani nie pamiętam wlaściwych,więc...
    dolniak

  • 9. Data: 2013-11-13 17:52:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2013 08:15:47 -0800 (PST), jan dolniak napisał(a):

    > Podlogi z desek (I paneli) robi się plywające.

    Ale zdajesz sobie sprawe, ze 90% wykonawcow jednak kotwi legary i przybija
    do nich deski?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 10. Data: 2013-11-13 18:42:03
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Calkiem możliwe,technika idzie do przodu ;)
    Mocowanie znacznie ulatwia pracę,jednak z zastrzeżeniami,które podalem.Czy jest
    wlaściwe?Powiedzmy,że nie mam zdania.U siebie bym na to nie pozwolil,szczególnie w
    przypadku podlogi na tak cienkich legarach,czyli bez wentylacji.Z drugiej strony-w
    wypadku lekko wilgotnego drewna mocowanie zabezpiecza przed wyginaniem się calej
    konstrukcji.Co bedzie póżniej-to już inne zmartwienie.
    Ale to tylko moja opinia.Zachęcam do jej sprawdzenia.