  • 11. Data: 2012-01-24 20:35:48
    Temat: Re: zielsko na komary co polecacie ?
    Od: "anubis" <a...@w...pl>

    Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1h88a84uywnmx.koa009ewos04$.dlg@40tude.
    net...

    > http://www.planetazdrowie.pl/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=122&Itemid=134

    Troszkę za bardzo wizualnie przypominają te indyjskie... nie chcę mieć
    problemów i zbędnych pytań , mam tam sąsiada policjanta ;)

  • 12. Data: 2012-01-25 13:45:55
    Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl>

    W artykule news:jfkn4p$24le$1@newsread1.aster.pl,
    niejaki(a): anubis z adresu <a...@w...pl> napisał(a):

    > Co polecacie na komary ? :)
    > Do wiosny kilka miesięcy, jakie ziele warto zasiać i kiedy aby
    > odstraszało skutecznie komary które nie boją się Off'a ?

    Komary albo są albo ich nie ma :) i nic się na to nie poradzi

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 13. Data: 2012-01-26 01:47:58
    Od: "Jan P. Cieciński" <s...@o...pl>

    W dniu 2012-01-23 23:32, anubis pisze:
    > Co polecacie na komary ? :)
    > Do wiosny kilka miesięcy, jakie ziele warto zasiać i kiedy aby
    > odstraszało skutecznie komary które nie boją się Off'a ?

    Witam!
    Wrotycz pospolity (Tanacetum vulgare) - zapach rośliny odstrasza komary,
    pchły, pluskwy, mole a także stonkę ziemniaczaną. Dym spalanego ziela
    jest trujący - dezynfekuje pomieszczenie.
    Rumianek bezpromieniowy (Matricaria discoidea) - dym spalanego ziela
    odstrasza komary.
    Cynamon - nie ziele jednak bardzo skuteczny.
    Torebkę mielonego cynamonu rozmieszać w garnuszku z 1/2 litra wody i
    gotować chwilę na małym ogniu. W powstałej gęstej mazi zanurzyć szmatkę
    (można w trakcie gotowania). Szmatkę przymocować do nakrycia głowy lub
    położyć koło śpiącej osoby.
    Także zapachu czeremchy (Padus avium) nie lubią komary.

    Pozdrawiam, Jan PC.

  • 14. Data: 2012-01-26 20:50:34
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 21:35:48 +0100, anubis napisał(a):

> [...]
    >
    > Troszkę za bardzo wizualnie przypominają te indyjskie... nie chcę mieć
    > problemów i zbędnych pytań , mam tam sąsiada policjanta ;)

    Kiedyś mieliśmy kury, kupowaliśmy dla nich nasiona konopi siewnych na
    targu, tak po prostu. No i potem kury szlag trafił (długo byłoby
    opowiadać), a konopie zostały, więc wysypałam na kompost. Wiosną zauwazyłam
    kępki chwastu, który rozrósł się bajecznie, a kiedy przypomnieliśmy sobie,
    ze to te konopie, to dyplomatycznie najpierw zadzwoniłam na Policję i do
    Wydziału Rolnictwa (czy coś) w Urzędzie Wojewódzkim z pytaniem, czy... i
    dlaczego nie... - odpowiedź była zdecydowana, na tyle, ze popędziliśmy
    wyrwać piękne krzaczki i spaliliśmy je w ognisku - co było dymu, to nasze
    ;-P

    --
    XL a pamiętam, jak babcia siała konopie naokoło warzywnika...

  • 15. Data: 2012-01-26 20:51:43
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2012 02:47:58 +0100, "Jan P. Cieciński" napisał(a):

    > Także zapachu czeremchy (Padus avium) nie lubią komary.

    Nie zauważyłam - na łące nad rzeką rosną czeremchy hurmem, wespół z
    komarami żyjąc...
    --
    XL

  • 16. Data: 2012-01-26 21:43:01
    Temat: Odp: zielsko na komary co polecacie ?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    > Nie zauważyłam - na łące nad rzeką rosną czeremchy hurmem, wespół z
    > komarami żyjąc...

    Bo pewnie trafiłaś na siedlisko dekadencji ;-)

    zdroofka Johnny

  • 17. Data: 2012-01-26 21:52:28
    Temat: Re: Odp: zielsko na komary co polecacie ?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2012 22:43:01 +0100, Johnny napisał(a):

    > Bo pewnie trafiłaś na siedlisko dekadencji ;-)

    Mam takie wrażenie :-D
    --
    XL

  • 18. Data: 2012-01-27 20:31:32
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    On 23 Sty, 23:32, "anubis" <a...@w...pl> wrote:
    > Co polecacie na komary ? :)

    http://www.ppr.pl/artykul-plectranthus-coleoides-na-
    komary-103308.php

    Ania

  • 19. Data: 2012-01-28 13:53:56
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 12:31:32 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

    > http://www.ppr.pl/artykul-plectranthus-coleoides-na-
    komary-103308.php

    Nieskuteczne. Sprawdziłam.
    :-(

    Ale ładnie wyglada w kompozycjach :-)
    --
    XL

  • 20. Data: 2012-01-28 16:44:00
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    czeremcha <1...@g...com> napisał(a):

    > http://www.ppr.pl/artykul-plectranthus-coleoides-na-
    komary-103308.php

    > Ania

    nie śpij przy kompie bo Cię ACTA dopadnie

    "Data: 24-01-2012, 19:46:23
    Pozdrawiam z Plektrantusem koleusowatym
    skryba"