  • 11. Data: 2018-03-27 21:25:16
    Temat: Re: Odpływ i syfon w starej wannie - zmiana wyprowadzenia
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 06:50, Krystek pisze:
    > Jakby tu rzec: słaby odpływ wody z wanny jest ewidentny, bo często się
    > zapycha
     Nie dziwi, bo woda nie chce płynąć pod górkę.

    > , a przeczyszczanie go sodą kaustyczną vel ługiem sodowym miało być
    > półśrodkiem. Tyle, że negatywny efekt jest taki, że po prostu syfon
    > zaczął puszczać bokami.

    To nie od sody czy ługu tylko ze starości i korozji.

    > Nie ukrywam, że wolę zrobić naprawę jedynie po kosztach części (na
    > szczęście znajomy, który wykańczał mieszkanie ze stanu surowego
    > wczoraj był i oglądał - obiecał pomoc, więc odpadnie na razie wydatek
    > na hydraulika).

    Tylko czy ma on o tym jakieś pojęcie, bo może narobić więcej problemów.

    > W tym mieszkaniu przeprowadzane są jakieś renowacje co jakiś czas, w
    > zależności od potrzeb. Tu wymiana wykładziny, tam odmalowanie ścian
    > itd. Wielu Polaków remontuje swoje mieszkania na raty przez całe
    > życie. Chociaż są i tacy, którym po generalnym remoncie, po kilku
    > latach nudzi się wystrój i zmieniają całość na inny.

    Problem Polaków jest w tym, że patrzą powierzchownie i nie potrafią
    ustalić priorytetów.
    Wydają kasę na pierdoły, a oszczędzają na ważnych rzeczach.
    Jak kupiłem 5 lat temu dom to dla mojej ślubnej najważniejszym było
    pomalować ogrodzenie, posadzić kwiatki, wymalować ściany, kosić trawę w
    części nieużywanej działki itp.
    Zdziwiona była, kiedy jej powiedziałem, że mam to wszystko w nosie i nie
    tknę tego palcem przez najbliższe 2 lata. Wytłumaczyłem, że bez tego co
    dla niej jest najważniejsze da się normalnie żyć i mieszkać, ale bez
    wody, ogrzewania i prądu nie przeżyjemy najbliższej zimy. Niestety
    okazało się, że stalowa rura wodna w ziemi jest uszkodzona. Trzeba było
    przekopać pół podwórka. W kolejnym roku kolejna rura uległa awarii i
    znów trzeba było kopać. W trzecim roku znów kopanie, bo trzeba było się
    podłączyć do kanalizacji.
    Kocioł węglowy CO był doprowadzony do zagotowania przez poprzednich
    właścicieli i zostały uszkodzone wszystkie uszczelnienia w kotłowni
    (trzeba było wszystko rozebrać i od nowa poskładać). Prąd spierniczony i
    zagraża życiu, a tam gdzie jest niezbędny (np. kotłownia) w ogóle go nie
    ma, bo współwłaściciele brali się za łeb i wzajemnie dewastowali
    instalację jeden drugiemu.
    W efekcie moich decyzji elektryka jest sprawna, wszystkie rury wodne
    wymienione na plastikowe, kanalizacja podłączona, centralne ogrzewanie
    grzeje gazem. Natomiast płot jeszcze nie jest pomalowany, a wśród
    sąsiadów już przestali opowiadać o sąsiedzie, który trawy nie kosi. Zaś
    pokoje pomalowane, ale nawet pędzla się nie tknąłem. Żona sobie
    zorganizowała ekipę :)

    Tutaj też musisz pomyśleć co jest priorytetem i co jest ważniejsze? Czy
    pomalowanie ścian i wymiana wykładziny jest ważniejsza do egzystencji
    czy też łazienka w której można się normalnie umyć?
    Poza tym wanna, która zalewa sąsiadów to dość śliski temat, bo w końcu
    sąsiad się wkurzy i przyjdzie po pieniądze za remont swojego mieszkania.

    > Aż dziwne, że na grupie, gdzie przewalają się wątki na kilkaset postów
    > w dyskusjach o wyższości kolektorów słonecznych nad rekuperatorami
    > albo rekuperatorów nad kolektorami, nikt nie jest w stanie dorzucić
    > swoich 3 groszy w temacie hydrauliki i armatury sanitarnej :-/

     Z jedynego zdjęcia, które zrobiłeś nie da się powiedzieć jak można
    rozwiązać ten problem.

  • 12. Data: 2018-03-27 23:07:43
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Brzydzil bym sie kapac w tak zniszczonej wannie. Kup nowa wanne z nowym syfonem.

    No nie wiem. Wątkodawca miał problem przed Wielkanocą , ale zeszłoroczną.
    A nawet wcześniej, bo przed Wielkim Poście.Do tego czasu to mógł mieszkanie
    zmienić, nie tylko łazienkę wyremontować.
    Ciekaw jestem, jak mu wyszło.
    Pozdro.abomito.

  • 13. Data: 2018-03-28 08:56:13
    Od: l...@g...com

    Zbliżają się świeta więc wanna może być "poczebna". Na marginesie stosowanie sody
    kaustycznej czyli kreta to duże nieporozumienie i błąd.