  • 1. Data: 2009-02-15 22:57:00
    Temat: Odpływ liniowy spadek
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Witam.

    Do uzytkownikow, jaki powinien byc spadek do odwodnienia liniowego brodzika
    i czy w ogole powinien byc?
    Tak mi wychodzi, ze jaki kolwiek spadek bedzie powodowal uskok miedzy
    plytkami brodzika, a reszta posadzki. Nie chce montowac kabiny, bylko szybe
    za powiedzmy plecami. Im mniejszy spadek, tym uskok mniejszy, tylko
    praktycznie jaki najmniejszy spadek ma sens?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-02-16 01:58:07
    Temat: Re: Odpływ liniowy spadek
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > za powiedzmy plecami. Im mniejszy spadek, tym uskok mniejszy, tylko
    > praktycznie jaki najmniejszy spadek ma sens?

    Co prawda nie za bardzo kumam co to jest liniowy brodzik ale jesli chodzi o
    podloge pod prysznicem to daje spadek minimum okolo 2 cm/m. Na podloge stosuje
    specjalne drobnowymiarowe plytki, fabrycznie nalepiane na elastycznej siatce w
    wieksze kawalki, co ulatwia ich kladzenie. Stosowanie drobnych plytek,
    najczesciej szesciokatnych, eliminuje powstawanie jakichkolwiek zabkow czy
    uskokow na krzywiznach i umozliwia optymalne uformowanie spadkow tak aby woda
    nigdzie nie stagnowala i z kazdego punktu trafiala prosto do kratki sciekowej.
    Taka posadzka na ogol sie klienteli podoba.
    Wiec moja rada kup takie plytki, ktore oprocz wszelkich wad maja te zalete, ze
    na nich sie nikt nie posliznie i nie bedzie roznych rockendroli w brodziku
    wywijal:)
    Pzdr.

  • 3. Data: 2009-02-16 07:48:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Co prawda nie za bardzo kumam co to jest liniowy brodzik ale jesli chodzi
    > podloge pod prysznicem to daje spadek minimum okolo 2 cm/m. Na podloge
    > stosuje

    Odplyw liniowy to taka podluzna kratka. Dlugosc tego to kilkadziesiat
    centymetrow, w moim przypadku 90. Montuje sie ja w dowolnej czesci tzw.
    brodzika. Jedna z zalet jest montowanie tego na krawedzi brodzika, dzieki
    czemu mozna stosowac spadek tylko w jedna strone, a zatem mozna stosowac
    dowolne plytki.

    http://www.allegro.pl/item550846922_aco_showerdrine_
    odplyw_liniowy_l_800_mm.html

    Martwi mnie tylko ten spadek. Bo po mimo tego ze w jedna strone, to i tak
    powstanie krawedz miedzy plytkami "spadajacymi" a poziomymi. No chyba ze
    ktos ma jakies inne doswiadczenia.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-02-16 08:03:29
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > szybe za powiedzmy plecami. Im mniejszy spadek, tym uskok
    > mniejszy,
    > tylko praktycznie jaki najmniejszy spadek ma sens?

    Zrób spadek minimalny, jaki tylko możesz zrobić, na tak małej
    długości woda tak czy tak spłynie, jeśli nawet na kawałku niemal
    poziomo będzie miała.

    J.

  • 5. Data: 2009-02-16 08:20:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 08:48:22 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Martwi mnie tylko ten spadek. Bo po mimo tego ze w jedna strone, to i tak
    > powstanie krawedz miedzy plytkami "spadajacymi" a poziomymi. No chyba ze
    > ktos ma jakies inne doswiadczenia.

    Podloga brodzika z mozaiki, wtedy spadek nie bedzie wyczuwalny gola stopa.
    A po ktorej stronie chcesz zamontowac odplyw? Od wejscia, czy przy scianie?

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-02-16 08:57:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > szybe za powiedzmy plecami. Im mniejszy spadek, tym uskok mniejszy, tylko
    > praktycznie jaki najmniejszy spadek ma sens?

    U mnie pojawił się minimalny próg ze względu na fakt, ze listwa odpływowa ma
    swoją głębokość i nie mogłem zejść niżej by zrobić i spadek i nie wychodzić
    powyżej poziomu reszty podłogi.

  • 7. Data: 2009-02-16 09:05:10
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Lut, 08:48, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > powstanie krawedz miedzy plytkami "spadajacymi" a poziomymi. No chyba ze

    Moje (być może mylne) przeświadczenie jest takie, że odpływ liniowy
    (jego ozdobna "góra") montuje się idealnie poziomo, a dół w tym czasie
    "idzie ze spadkiem" producenta (czyli tyle ile fabryka dała)
    ;-)

    Nie ma więc żadnych "schodków" przy płytkach...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 8. Data: 2009-02-16 10:26:32
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A po fazie wstepnego podobania, grzyby, plesnie i wirusy brodawczaka doskonale się
    rozwijają w wiecznie brudnych licznych fugach?
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-02-16 10:31:12
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >A po fazie wstepnego podobania, grzyby, plesnie i wirusy brodawczaka
    >doskonale się rozwijają w wiecznie brudnych licznych fugach?

    To oprócz noszenia okularów z lornetek by widziec piksele w TV to jesteś też
    flejtuchem co nie sprząta?

  • 10. Data: 2009-02-16 17:13:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Podloga brodzika z mozaiki, wtedy spadek nie bedzie wyczuwalny gola stopa.
    > A po ktorej stronie chcesz zamontowac odplyw? Od wejscia, czy przy
    > scianie?

    Mozajka generalnie to nie jest moj typ, a odplyw chcialbym zamontowac od
    strony wejscia.

    Pozdro.. TK