  • 101. Data: 2016-09-19 20:03:38
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Często robią tak, że nie dają kleju pod siatkę tylko wmasowują klej
    > przykładając siatkę do suchego styropianu.

    O tym w instrukcji producenta kleju przeczytałem, na opakowaniu :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 102. Data: 2016-09-19 20:28:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Idealnie to kupić specjalizowane bloczki do pierwszej warstwy.
    >
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=lm_v4_h
    ou_sqm_sw-hou-1-3-0812&order=p&search_scope=category
    -46164&string=isomur

    > Trochę kosztują.
    > Zależy ile autor ma hajsu :-)

    Te bloczki w moim przypadku (policzyłem) podnoszą cenę pustaków o 90%
    Jakbym zamówił 2x więcej pustaków. Doradzając to komuś, jaki
    przewidujesz okres zwrotu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 103. Data: 2016-09-19 20:33:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ud spodu zaprawa, od góry zaprawa, tynki po obu. Zostaje
    > zamek na styk.

    Wykonawca planuje murować ceramikę w taki sposób, że od góry na pustaki
    będzie nakładał dwie kreski zaprawy wzdłuż pustaka. Jedna od zewnątrz,
    druga od wewnątrz. Argumentuje że ściana wewnątrz, może oddychać na
    całej wysokości - tak jest okej? Potem tylko zamknąć szczyt pod wieńcem?

    Te szczyty to zamknąć zaprawą czy klejem? A wieniec to nie służy za
    zamknięcie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 104. Data: 2016-09-19 20:52:00
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 19.09.2016 20:03, Mateusz Bogusz wrote:

    > O tym w instrukcji producenta kleju przeczytałem, na opakowaniu :-)

    Oni wideć nie :-)

  • 105. Data: 2016-09-19 20:54:16
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 19.09.2016 20:28, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    >
    > Te bloczki w moim przypadku (policzyłem) podnoszą cenę pustaków o 90%
    > Jakbym zamówił 2x więcej pustaków. Doradzając to komuś, jaki

    To raczej fanaberia dla super bogatych. Napisałem, że jak masz hajs to
    kup :-)
    Są tacy co powiedzą ma być full wypas, super komfort, żeby dziecko mogło
    spać w narożniku jak zechce :-)

  • 106. Data: 2016-09-19 21:08:54
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 19.09.2016 20:33, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > całej wysokości - tak jest okej? Potem tylko zamknąć szczyt pod wieńcem?
    >
    > Te szczyty to zamknąć zaprawą czy klejem? A wieniec to nie służy za

    HAHAHAHAHA

    NIGDY !!!!!!!!!!!!!!!!
    Co za zjeb

  • 107. Data: 2016-09-19 21:17:19
    Od: KIKI <n...@e...il>

> [...]
    > całej wysokości - tak jest okej? Potem tylko zamknąć szczyt pod wieńcem?
    >
    > Te szczyty to zamknąć zaprawą czy klejem? A wieniec to nie służy za

    ONi Cię wykończą !!!!!!.
    Ta ściana ma przenosić obciążenie na całej powierzchni.
    Po drugie jakie k...a wietrzenie ściany od środka????????????????????
    Oni oszaleli?
    Cały czas mówimy żeby ściana była możliwie szczelna.
    Ma być murowane możliwie jak najszczelniej. Trzeba tego pilnować warstwa
    po warstwie.

    Nie wiem jak sobie z nimi poradzisz skoro mają takie nawyki.
    Odejdziesz to ci zrobią na placki czy na paski.

    Może jednak zmień materiał na beton komórkowy?
    Wiesz już czemu Kris się uśmiechnął?

    Co elektryk zrobi z brakującym uziomem?

  • 108. Data: 2016-09-19 21:35:42
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 19.09.2016 20:33, Mateusz Bogusz wrote:

    Ty na nich uważaj, bo Ci odstawią numer, że się nie pozbierasz.

    Tu masz kartkę z instrukcji porothermu.

    http://www.fotosik.pl/zdjecie/07e078df13b018e6

  • 109. Data: 2016-09-19 22:20:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    A to ma jakieś znaczenie kiedy buduje się dom parterowy z poddaszem
    nieużytkowym? -
    http://www.receptynadom.pl/wp-content/uploads/2015/0
    4/murlata_ocieplenie_Rys_2-730x489.jpg

    > Może jednak zmień materiał na beton komórkowy?
    > Wiesz już czemu Kris się uśmiechnął?

    Decyzji nie podejmuje się pochopnie. Lepsze znane zło, niż nieznany
    pumeks :-) Podpowiadajcie jak zrobić dobrze tym co mam, a nie że lepiej
    nie buduj to mniej spartaczą :-)

    > Co elektryk zrobi z brakującym uziomem?

    A co ma zrobić? Zamiar miał podłączyć odgromówkę i wewnętrzną
    rozdzielnie do tego otoku. Wspomniał że będzie przy tym dokonywał
    pomiarów i jak coś "parę szpilek" też będzie trzeba dać, ale te poza
    budynkiem (ale przy rozdzielni).

    Spytałem go o te wszystkie rzeczy i "raczej nietypowe jak na dom
    jednorodzinny", ale jeszcze jutro ma dać znać co udało się wymyślić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 110. Data: 2016-09-19 22:38:44
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 19.09.2016 22:20, Mateusz Bogusz wrote:
    > A to ma jakieś znaczenie kiedy buduje się dom parterowy z poddaszem
    > nieużytkowym? -
    > http://www.receptynadom.pl/wp-content/uploads/2015/0
    4/murlata_ocieplenie_Rys_2-730x489.jpg

    Ma o tyle, że skosu nie ocieplasz ale obudowujesz styropianem żeby nic
    nie wystawało.
    A sufit zasypać. Żadnej wełny z rolki.

    > Decyzji nie podejmuje się pochopnie. Lepsze znane zło, niż nieznany
    > pumeks :-) Podpowiadajcie jak zrobić dobrze tym co mam, a nie że lepiej
    > nie buduj to mniej spartaczą :-)

    No to już wiesz.
    Murujesz na pełną spoinę bez wysunięcia (kapinosu) poza obrys fundamentu.
    Mają dać papę czy jakąś gotową taśmę separującą od fundamentu, są takie,
    i murujemy w cegiełkę czyli na zakładkę kolejne warstwy.
    W miejscach ścian działowych co spoinę mają dać blaszki żeby mieć do
    czego się dowiązać z działówkami.

> [...]
    > rozdzielnie do tego otoku. Wspomniał że będzie przy tym dokonywał
    > pomiarów i jak coś "parę szpilek" też będzie trzeba dać, ale te poza

    Jak rozdzielnia będzie dotykała zewnętrznej ścianny to OK.

    > Spytałem go o te wszystkie rzeczy i "raczej nietypowe jak na dom
    > jednorodzinny", ale jeszcze jutro ma dać znać co udało się wymyślić.

    Bo nawet nie wiedział.
    Nie łączy się odgromu z ochroną.