  • 41. Data: 2016-09-17 17:37:54
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > do fundamentów nic nie podłączysz bo ten etap masz za sobą, nie zrobiłeś, to
    trudno. Zatem masz mieć (to inna wersja niz kikiego, ale on znów przesadza):

    > -otok (ten co juz masz) dookoła budynku bednarką ocynkowaną (taki niby prostokąt
    dookola budynku)
    > -w narożnikach tego otoku wbijasz szpilki pionowe, długosc szpilek w zależnosci od
    gruntu, ale powiedzmy ze 4m i spawasz do otoku
    > -bednarka od otoku do zewnętrznej sciany budynku, mniej wiecej jak rury spustowe
    rynien schodzą, to bedzie punkt podłączenia zwodów instalacji odgromowej
    > -bednarka od otoku do miejsca gdzie będzie rozdzielnica główna (to bedzie
    odpowiadac za ochrone przepięciową i przeciwporażeniową)

    > całe to żelastwo w ziemi trzeba zmierzyc na okolicznosc rezystancji uziemienia i ma
    wyjść poniżej 10omów, im mniej tym lepiej.

    To brzmi sensowniej, niż "już nic się nie da zrobić" :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2016-09-17 18:27:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-09-17 17:35, Mateusz Bogusz wrote:
    > Nie mam pod ręką, musiałem zebrać -
    > https://1drv.ms/f/s!AuX2qG-ZltLR9lBqzgdok44TJ8pc

    Nie to, żebym się jakoś mocno przyglądał ale nie zapomniałeś przypadkiem
    o rurach do wody?

    Zasilenie budynku + w kilka miejsc do systemu podlewającego ogród.
    Działka wygląda na sporą tak więc zgaduję, że z konewką nie będziesz dymał.

    Piotrek

  • 43. Data: 2016-09-17 18:57:15
    Od: "Uzytkownik" <s...@i...pl>

    Mateusz Bogusz wrote:

    > Na razie będzie szambo, nie ma kanalizacji. Toteż szkoda mi tam
    > spuszczać.

    Nie sluchaj laika typu Kris, jak widzisz jest to znawca od wszystkiego.

    Pzdr.

  • 44. Data: 2016-09-17 19:27:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie to, żebym się jakoś mocno przyglądał ale nie zapomniałeś przypadkiem
    > o rurach do wody?

    To ta wysoka rura z niebieskim workiem na górze. Na razie nie ma
    wodociągu w drodze, zaplanowana jest studnia i wejście wody jest od
    pomieszczenia technicznego za garażem.

    -
    https://9yih0q.by3302.livefilestore.com/y3m8BtQbe3i0
    9-4rvOQvu56gDNjND7GCLniHpN-QTL8iROetVB14LyAiaOQsp49e
    Nhgz3xeAnCr5Q_wCU9NvOpoAkq50hYwTyC75ZYa3f5nP2o1FSl7e
    hq5B3zY3wyFN0wY0gBso7LIbaunrNlUO57fGHiYo6yHetghFpQRr
    jnMh8M/WP_20160913_13_39_41_Pro.jpg?psid=1

    > Zasilenie budynku + w kilka miejsc do systemu podlewającego ogród.
    > Działka wygląda na sporą tak więc zgaduję, że z konewką nie będziesz dymał.

    Chodzi Ci że do podlewania powinienem mieć wyprowadzone rury poniżej
    poziomu zamarzania?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 45. Data: 2016-09-17 19:37:47
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 17.09.2016 17:37, Mateusz Bogusz wrote:

    > To brzmi sensowniej, niż "już nic się nie da zrobić" :-)

    Bo to będzie oszukiwanie samego siebie.
    Podłączysz i będziesz szczęśliwy, że podłączyłeś, a nic z tego nie wynika.

    Metaliczne połączenie odgromówki z ochroną w rozdzielni skończy się
    wypaleniem elektroniki przy najbliższej okazji, a odległość od
    rozdzielni do ziemi i tak będzie za długa.

    Ja bym wbijał szpilki między fundamentami tam gdzie jest przewidziana
    rozdzielnia, a ten otok bym zostawił do cełów czysto piorunochronu.

  • 46. Data: 2016-09-17 19:41:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Izolacja, wilgoć, brud. Do incydentalnych napraw bym sie w to nie pakował.
    > Chyba, że ktoś jest pasjonatem.

    No to tych byłem świadom. Mam nadziej że odpowiednio się przygotowałem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 47. Data: 2016-09-17 20:18:04
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 17.09.2016 17:35, Mateusz Bogusz wrote:

    > Nie mam pod ręką, musiałem zebrać -
    > https://1drv.ms/f/s!AuX2qG-ZltLR9lBqzgdok44TJ8pc

    A ścianek fundamentowych czemu nie ociepliłeś od wewnątrz?

    Jeszcze masz czas odkopać przy ściankach, wsadzić styropian i zasypać
    ponownie.

  • 48. Data: 2016-09-17 20:29:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 września 2016 18:57:05 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Nie sluchaj laika typu Kris, jak widzisz jest to znawca od wszystkiego.
    Podręczników darmowych do szkoły na czas nie dostarczyli i widzę że masz od mamy
    pozwolenie na weekendowe korzystanie z Neostrady.
    Książki w końcu dojdą będziesz musiał nadrobić. Mama przypilnuje.

  • 49. Data: 2016-09-17 20:32:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 września 2016 17:07:23 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    wysechł, ale znający życie latem się też często podłogę w garażu myje to i nie
    wyschnie.

    > Na razie będzie szambo, nie ma kanalizacji. Toteż szkoda mi tam spuszczać.
    Spłukanie garażu myjką to pewnie ze dwa wiadra wody. Pomijalny temat.
    A zimą roztopiony śnieg spod kół też trochę wody wygeneruje i wtedy odpływ poza
    garażem to pomyłka.

  • 50. Data: 2016-09-17 20:47:11
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 17.09.2016 17:35, Mateusz Bogusz wrote:

    Może mały wykład z fizyki.
    Za przewodzenie ciepła odpowiadają fotony, fala elektromagnetyczna taka
    sama fala jak z WiFi czy radia tylko na innej częstotliwości. Ta fala
    przenosi się przez ciało stałe przez to, że atomy są blisko siebie i
    atom w ścianie pomieszczeniu ma drgające z przyspieszeniem elektrony
    przez co promieniuje pole elektryczne i pole magnetyczne. Sąsiedni atom
    i jego elektrony wpadają w rezonans z polem elektrycznym tej fali i same
    stają się źródłem promieniowania elektromagnetycznego do atomu dalej. I
    tak sobie to przełazi (propaguje) z pomieszczenia wyżej przez ścianę w
    dół, włazi w ścianę fundamentową i wychodzi do ziemi.

    Zobacz ile masz tam dosypane ziemi między fundamentem. To wszystko
    będziesz grzał, a masz do tego nie dopuścić.

    Na identycznej zasadzie retransmisji fali działa światłowód lub szyba w
    oknie. Wzbudzasz pierwszy atom, a on przekazuje falę dalej po swoich
    atomach poprzez elektrony na orbitach, które wpadają w drgania z
    przyspieszeniem i same stają się źródłem promieniowania fali
    elektromagnetycznej. Jądra atomowe nie drgają, bo są 1000x cięższe.

    Identyczne zjawisko masz gdy się mówi, że światło się odbija. Nic się
    nie odbija tylko światło wzbudza atom farby na ścianie i ten atom sam
    staje się źródłem promieniowania, bo jego elektrony poruszają się z
    przyśpieszeniem.

    Ja bym ocieplił fundamemty po obu stronach.
    Jeszcze masz czas. Niech ludki wezmą łopaty, odkopią po obwodzie i
    wszystkich wewnętrznych ściankach, ile się uda i niech wsadzą tam
    styropian. Może chociaż płyty pionowo na metr żeby było.
    Przy okazji ustalisz gdzie będzie elektryka i wbijesz kilka szpilek.

    Tylko mysisz uwzględnić, że tam jest żwirek, elektrycznie bezużyteczny
    więc pręty trzeba wbić głębiej, dłuższe.

    Te chudziaki wlejesz jak wszystko naprawisz.