  • 51. Data: 2016-09-17 22:29:06
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 17 Sep 2016 11:32:23 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Spłukanie garażu myjką to pewnie ze dwa wiadra wody. Pomijalny temat.
    > A zimą roztopiony śnieg spod kół też trochę wody wygeneruje i wtedy odpływ poza
    garażem to pomyłka.

    Liniowy wewnątrz wygodniejszy, ale nadal musisz pilnować poziomu wody w
    syfonie. Z opowieści budowlańców słyszałem, że posiadacze takich odpływów
    albo je zalewają olejem albo zamurowują. Pewnie mało komu chce się co
    tydzień albo i częściej myć garaż.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 52. Data: 2016-09-17 22:31:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 17 Sep 2016 19:27:45 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Chodzi Ci że do podlewania powinienem mieć wyprowadzone rury poniżej
    > poziomu zamarzania?

    Spokojnie to możesz wyprowadzić przez ścianę, o ile zamontujesz zawory
    pozwalające opróżnić zewnętrzne rury na zimę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 53. Data: 2016-09-17 22:41:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 września 2016 22:29:03 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Liniowy wewnątrz wygodniejszy, ale nadal musisz pilnować poziomu wody w
    > syfonie. Z opowieści budowlańców słyszałem, że posiadacze takich odpływów
    > albo je zalewają olejem albo zamurowują. Pewnie mało komu chce się co
    To tak jak z kanałami w garażach współcześnie.
    Jeśli ktoś tam piwa nie chłodzi to prędzej czy później likwiduje tą zbyteczną w
    dzisiejszych czasach dziurę w posadzce.

  • 54. Data: 2016-09-17 22:51:23
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 20:47:14 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > On 17.09.2016 17:35, Mateusz Bogusz wrote:
    >
    > Może mały wykład z fizyki.
    > Za przewodzenie ciepła odpowiadają fotony, fala elektromagnetyczna taka
    > sama fala jak z WiFi czy radia tylko na innej częstotliwości.

    zdaje sie ze nieco przesadziłes z tym opisem :) Ale to tu nie ma znaczenia.

    > Zobacz ile masz tam dosypane ziemi między fundamentem. To wszystko
    > będziesz grzał, a masz do tego nie dopuścić.

    ogrzanie bryły ziemi w srodku fundamentu jest jednorazowe i nie wpłynie specjalnie na
    wielkosc strat w budynku...

    > Ja bym ocieplił fundamemty po obu stronach.

    ...wiec wystarczy to co zrobił. Nie ma co przekombinowac.

    b.

  • 55. Data: 2016-09-17 22:52:15
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 22:41:03 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > To tak jak z kanałami w garażach współcześnie.
    > Jeśli ktoś tam piwa nie chłodzi to prędzej czy później likwiduje tą zbyteczną w
    dzisiejszych czasach dziurę w posadzce.

    4 komplety kół na zime to gdzie mam schowac :)

    b.

  • 56. Data: 2016-09-17 23:09:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 września 2016 22:52:16 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > 4 komplety kół na zime to gdzie mam schowac :)
    Wstyd się przyznać ale w tym roku zapomniałem o zimowkach i ciągle w użyciu są.
    teraz już nie bede letnich zakładał bo zaraz pażdziernik;)
    Ps
    Poważnie- na zamawiać jeżdżę a Multipla nie protestuje.
    Dla mnie najlepsze jak dawniej w 125p uniwersalne.
    Są takie jeszcze?

  • 57. Data: 2016-09-17 23:59:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

> [...]
    > Ps
    > Poważnie- na zamawiać jeżdżę a Multipla nie protestuje.

    multipli to rybka, bardziej opony narzekają :)

    > Dla mnie najlepsze jak dawniej w 125p uniwersalne.
    > Są takie jeszcze?

    jak najbardziej.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 58. Data: 2016-09-18 00:30:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 września 2016 00:00:05 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    Zamiast "zamawiać"- "zimowkach" miało być. Ale coś poprawiło

    > multipli to rybka, bardziej opony narzekają :)
    >
    > jak najbardziej.
    Musze poszukać. I jeden kłopot(zmienianie opon) z głowy.

  • 59. Data: 2016-09-18 00:40:45
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-09-17 20:31, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    > Spokojnie to możesz wyprowadzić przez ścianę, o ile zamontujesz zawory
    > pozwalające opróżnić zewnętrzne rury na zimę.

    Ja mam przez ścianę, na historycznych rurach z nieocynkowanej stali,
    zwykłe metalowe kraniki, i odkąd 15 lat temu zapomniałem zakręcić na
    zimę i nic się nie stało - dalej nie zakręcam i dalej nic się nie stało.
    Z tym że ze ściany wystaje może 3 cm rury i od razu kranik. W drugim
    miejscu gdzie kranik jest ze studzienki zasilającej dom na półmetrowej
    prostej rurze z ziemi po 7 latach kranik się zepsuł.

  • 60. Data: 2016-09-18 02:26:10
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 17.09.2016 22:51, Budyń wrote:

    > zdaje sie ze nieco przesadziłes z tym opisem :) Ale to tu nie ma znaczenia.

    Nic nie przesadziłem. Tak się rozchodzi ciepło czyli fala
    elektromagnetyczna, której nośnikiem są fotony.
    Przez nieruchome powietrze trudniej przetransmitować falę gdyż energia
    spada do kwadratu odległości. Ale gdy gęste ośrodki się stykają to
    retransmisja fali dużo większa.
    Przecież to są wszystko oddziaływania elektromagnetyczne.
    Nie ma żadnej magii w tym.

    > ogrzanie bryły ziemi w srodku fundamentu jest jednorazowe i nie wpłynie specjalnie
    na wielkosc strat w budynku...

    Jakie jednorazowe? To jest zwykłe promieniowanie elektromagnetyczne
    propagujące poprzez blisko siebie położone atomy, a właściwie jego
    część, bo to pole elektryczne. Z tego powodu jeżeli pakiety szybowe mają
    szyby za blisko to efekt ucieczki ciepła jest większy, bo jest po prostu
    wypromieniowywane w przestrzeń i łapane przez atomy drugiej tafli szkła,
    gdzie atomy te wpadają w drgania o częstotliwości docierającej fali
    cieplnej.

    Pod budynkiem ciepło idzie we wszystkie strony. Tam nie ma konwekcji
    ośrodka. Ciepło popłynie ścianą, wlezie pod posadzkę - izolowaną do
    tego! i poleci sobie wgłąb ziemi, przejdzie fundamentem i ławami
    przelezie na drugą stronę i wyjdzie w ogródku.

    No właśnie nie wystarczy zrobić co zrobił. Niech tam da jakikolwiek
    styropian ale żeby beton nie dotykał od środka do żwiru. 1 metr
    wystarczy, już będzie coś. Jedynie samego spodu ławy nie ma jak
    zaizolować ale ławę okleić jak najbardziej.
    U niego już tylko ścianki fundamentowe da się uratować chyba, że weźmie
    koparkę i zabierze ciut ziemi ze środka żeby głębiej wejść.
    Właśnie w ten sposób uzyskuje się pasywność budynku.

    Przy okazji naprawi uziemienie. Zrobi szpilki i je pomierzy plus dobije
    jedną więcej. Trzeba by je wbić na 4.5 lub 6m razem licząc z tym piaskiem.

    Tak więc chudziaka bym przełożył za to od poniedziałku bym pogonił ekipę
    do poprawy termicznej ścianek fundamentowych i uziomu żeby nie łączyć
    otoku odgromówki z uziomem elektrycznym. Teraz to koszty żadne.
    Styropianu od środka minimum 5cm.