  • 81. Data: 2016-09-18 19:32:14
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 18.09.2016 19:24, Kris wrote:

    > Z porthermu;)

    No to jak teraz nie posłucha i nie naprawi to co będzie za chwilę ? :-)

    Albo takie szpilki

    http://allegro.pl/uziom-szpilkowy-laczony-zestaw-3m-
    1-5-1-5-i6073662256.html

    Cynkowane. Wbić ich więcej, połączyć bednarką, byle zejść na 4.5m, bo ta
    góra to sam piasek zasypowy i on nie przewodzi. Ja bym nawt na 6m zszedł
    jak się da.

    Może nawet ocynk będzie łatwiejszy w użyciu. Połączy się go bednarką bez
    szukania miedzianego osprzętu.

    No i trzeba mierzyć w trakcie, pamiętając że grunt wyschnie, więc zapas
    musi być.

  • 82. Data: 2016-09-18 19:38:54
    Od: KIKI <n...@e...il>

    https://www.youtube.com/watch?v=rRPT6mylGCs

  • 83. Data: 2016-09-18 20:31:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > http://allegro.pl/pret-uziom-miedziowany-wkrecany-16
    -1-5m-27295-i6459768789.html

    > Kup 9 szt tych prętów. Wbijesz 3 x po 4.5m. Połączysz ze spobą
    > miedzią,żeby nie zmieniać materiału i wyprowadzić przy planowanej
    > rozdzielni.
    >
    > Jeszcze masz czas.
    >
    > W tym czasie ekipa odkopie biki i wsadzi styropian.
    >
    > Z czego będą ściany ?

    Nie odpowiedziałeś mi na pytanie skąd przepięcia mogą się wziąć jeżeli
    jest instalacja odgromowa, a skrzynka elektryczna zawiera w sobie
    zabezpieczenia przepięciowe? - tak jest napisane w warunkach podłączenia.

    Napisałem że pierwszą warstwę ceramiki zasypię perlitem. Ten styropian
    od wewnątrz to o jakiej oszczędności mówimy 2%,5%,10%?

    A tak myślę, ten styropian od wewnątrz to nie będzie zatrzymywał wilgoci
    na ścianie? Przecież z tego powodu nie zaleca się ocieplania murów po
    obu stronach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 84. Data: 2016-09-18 21:37:06
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 18.09.2016 20:31, Mateusz Bogusz wrote:

    > Nie odpowiedziałeś mi na pytanie skąd przepięcia mogą się wziąć jeżeli
    > jest instalacja odgromowa, a skrzynka elektryczna zawiera w sobie
    > zabezpieczenia przepięciowe? - tak jest napisane w warunkach podłączenia.

    Skrzynka elektryczna nie zawiera nic co łapie przepięcia. Będziesz tam
    musiał sobie sam zamontować odgromnik typu 1

    Natomiast drugie zabezpieczenie typu 2 zamontujesz w rozdzielni u siebie
    i ono wymaga niskiej rezystancji krótkiego przewodu do ziemi.
    W sumie nawet nie wiadomo czy jest miejsce na ochronnik przy liczniku.
    Pewnie nie i trzeba będzie dwa stopnie ochrony zrobić za licznikiem.
    Będzie to wymagać odgromników skoordynowanych lub zwykłych ale z
    dławikami sztucznie wydłużającymi linię o 15m aby falę przepięciową
    ograniczać na indukcyjności. Zanim popłynie prąd to energia jest
    gromadzona w polu magnetycznym a następnie przeciwstawia się (impede =
    przeciwstawiać stąd nazwa impedancja) przepływowi prądu.

    Przepięcia się biorą z uderzeń pioruna w linie energetyczne, w
    transformatory i domy sąsiadów.

    Jak walnie w Ciebie to to dopiero będzie kłopot ale częściej wali w
    innych statystycznie niż w nas.

    Jest rok 2016, przypominam Ci, że to epoka elektroniki do potęgi i
    pozostawienie urządzeń bez ochrony doprowadzi, że je będziesz tracił,
    popali kable w żyrandolach, zespawają się żyły.

    Zakład energetyczny niczego nie zapewnia. To jest ściema. Tam będzie
    licznik i bezpiecznik C25.

    Nie próbuj szukać wytłumaczenia na fuszerki jakie już masz. Teraz
    troszkę dopłacisz za przygłupa elektryka i budowlańców. A tak nic by nie
    kosztowało. Troche styropianu więcej.
    Skoro nie wiesz co wpisali z ZE w warunki przyłączenia to znaczy, że w
    ogóle nie było tematu na budowie.

    I pamiętaj, że kierbud pręcej dostanie działkę od ekipy niż stanie po
    Twojej stronie. Kierbudzi generalnie mają to w dupie i prawdopodobnie
    sami nie wiedzą.

    > Napisałem że pierwszą warstwę ceramiki zasypię perlitem. Ten styropian
    > od wewnątrz to o jakiej oszczędności mówimy 2%,5%,10%?

    Może nawet nie zasypuj perlitem. Jeżeli uszczelnisz ten dolny mostek
    termiczny, otynkujesz porotherm z zewnątrz, styropian przykleisz na
    ramkę, zrobisz dobrze szczyty, zrobisz sufit i skosy jak należy to razem
    zejdziesz o 50%.
    Myślę, że 50kW/m2/rok uzyskasz. A tak będziesz miał ponad 100 i w mroźne
    dni będzie wszędzie zimno.

    Przypatrz się, że styropian nie tylko okleja ścianki z bloczków od
    środka ale też dylatuje chudziak i daje ciągłość styropianowi podłogi
    temu pod wylewką.

    Chyba nie chcesz skończyć z fuszerkami jak Liściasty?

    > A tak myślę, ten styropian od wewnątrz to nie będzie zatrzymywał wilgoci
    > na ścianie? Przecież z tego powodu nie zaleca się ocieplania murów po
    > obu stronach.

    Mylisz pojęcia. Fundament to nieogrzewane mostki termiczne, tak samo jak
    wewnętrzne ściany nieogrzewanego garażu i tak samo jak ściany szczytowe,
    murłaty i wieńce.

  • 85. Data: 2016-09-18 22:47:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Może nawet nie zasypuj perlitem.

    To warto dawać perlit czy nie?

    > Jeżeli uszczelnisz ten dolny mostek
    > termiczny,

    Na zdrowy rozsądek, ile na tym ugram? Bo wywalanie teraz wszystkiego
    naokoło, zakup styropianu i uwzględnienie że muszę wziąć dzień czy dwa
    wolne, bo wykonawca jak to usłyszy to na pewno bez przypilnowania zrobi.

    Koszt na oko oceniam 1k-2k.

    > otynkujesz porotherm z zewnątrz, styropian przykleisz na
    > ramkę, zrobisz dobrze szczyty,

    Tutaj już przeczytałem czego dopilnować.

    > zrobisz sufit i skosy jak należy to razem

    A jak należy?

    > zejdziesz o 50%.

    A jak zrobię już resztę dobrze, to zejdę o 40% Też dobrze :-)

    > Myślę, że 50kW/m2/rok uzyskasz. A tak będziesz miał ponad 100 i w mroźne
    > dni będzie wszędzie zimno.

    Ta wartość to SZE czy EP+EK? Bo nie wiem jak to odnieść do tego co mam w
    projekcie.

    > Przypatrz się, że styropian nie tylko okleja ścianki z bloczków od
    > środka ale też dylatuje chudziak i daje ciągłość styropianowi podłogi
    > temu pod wylewką.

    Tam coś mi nie pasuje. Jest "podsypka piaskowa" (jak u mnie), potem
    ocieplenie podłogi na gruncie, podkład betonowy (chudziak?).

    Jeżeli ten trzeci to chudziak, to co to za ocieplenie poziome między nim
    a piachem? Tego też mi brakuje?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 86. Data: 2016-09-18 22:50:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Z porthermu;)

    No przecież napisaliście co trzeba zrobić żeby było dobrze. Otynkować
    zew., szczyty, pierwszą warstwę zasypać perlitem, styropian na ramkę i
    skosy. Jak tam zrobię, to pisaliście że nie ma się do czego przyczepić :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 87. Data: 2016-09-18 23:44:24
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 18.09.2016 22:50, Mateusz Bogusz wrote:

    > No przecież napisaliście co trzeba zrobić żeby było dobrze. Otynkować
    > zew., szczyty, pierwszą warstwę zasypać perlitem, styropian na ramkę i
    > skosy. Jak tam zrobię, to pisaliście że nie ma się do czego przyczepić :-)

    Bo to prawda.
    Tylko pamiętaj, że jak nie patrzysz co robią to lecą w ch..
    Z tymi rankami jest najgorzej. Lepiej im kazać styro na pianę kleić.

    Jak zdjęcia będziesz wrzucać to będzie dobrze.

  • 88. Data: 2016-09-19 00:12:32
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 18.09.2016 22:47, Mateusz Bogusz wrote:

    > To warto dawać perlit czy nie?

    Nie robić, przemyślałem to.
    Nieruchome powietrze chyba lepiej izoluje.

    http://www.materialy.budowlane.edu.pl/Wsp%C3%B3%C5%8
    2czynnik_przewodzenia_ciep%C5%82a

    Ocieplisz to przejście w fundament, fundament od środka ile się uda i
    oddylatujesz chudziak. Tam wg tego rysunku co omawialiśmy.
    W innych miejscach piszą, że perlit ma nawet 0.05 a powietrze 0.025.

    Mają porotherm oprzeć na fundamencie bez wysunięcia, bo i nośność
    spadnie i napuszczą tam powietrza. Czasem tak robią. A wewnętrzne ściany
    działowe to radzę jednak z Ytonga. Jak ich dotkniesz jak zamieszkasz to
    zrozumiesz.

    Zostaw te chudziaki na za tydzień. Jednego postaw niech robi poprawki, a
    reszta niech robi co musi. Wężem wlejesz beton przed stropem. Nawet po
    stropie wlejesz oknami.

    > Koszt na oko oceniam 1k-2k.

    To ostatni głupi wydatek mam nadzieję.
    Kup styropian i niech go do samej góry dociągną żeby stanowuł dylatację
    chudziaka. Na równo ze ściankami fundamentu.

> [...]
    > ocieplenie podłogi na gruncie, podkład betonowy (chudziak?).
    >
    > Jeżeli ten trzeci to chudziak, to co to za ocieplenie poziome między nim

    Brakuje.
    Wiesz jak mi podłoga zimnem wali?
    Ty masz celować w ten obrazek po lewej. Nie zrobisz do końca od wewnątrz
    do dołu na ścianach, za dużo by było kopania. A może się powstrzymasz i
    przemyślisz do czasu stropu zanim te chudziaki wylejesz.

    Jeszcze raz przypominam, że ciepło rozchodzi się przez promieniowanie
    elektromagnetyczne. Atom pobiera emituje kwant energii czyli cząsteczkę
    elementarną i przekazuje sąsiedniemu. Ciepło ucieka jak po radiatorach.

    Połowa winy jest wykonawców, a połowa Twoja. Na nich nie masz co liczyć.
    Trzeba było wpisać takie hasła jak uziom fundamentowy czy ocielplenie
    tego czy tamtego.

  • 89. Data: 2016-09-19 07:28:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Lepiej im kazać styro na pianę kleić.

    No właśnie fundamenty kleili (bo tak chcieli) na piankę. Klej a pianka,
    któreś lepsze?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 90. Data: 2016-09-19 08:10:47
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

    W dniu poniedziałek, 19 września 2016 00:12:35 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > oddylatujesz chudziak. Tam wg tego rysunku co omawialiśmy.
    > W innych miejscach piszą, że perlit ma nawet 0.05 a powietrze 0.025.

    tyle ze nieruchomego powietrza nie da sie zrobic bez zamykania go w lokalnych
    porcjach jak to sie dzieje w wełnie czy styropianie.

    > Jeszcze raz przypominam, że ciepło rozchodzi się przez promieniowanie
    > elektromagnetyczne. Atom pobiera emituje kwant energii czyli cząsteczkę
    > elementarną i przekazuje sąsiedniemu. Ciepło ucieka jak po radiatorach.

    z technicznego punktu widzenia to bzdura ktora nierozróżnia przewodnictwa (przez
    kontakt) od promieniowania.

    b.