  • 1. Data: 2015-04-13 10:51:47
    Temat: Odporne zioła
    Od: G <@bezmejla.pl>

    Pomiędzy budynkiem gospodarczym a płotem chciałbym posadzić zioła. Tylko
    na budynku gospodarczym jest duży dach i zima co jakiś czas schodzi
    "lawina" i powstaje taka hałda śniegu o wysokości nawet do 1 m. Jakie
    zioła mogą przetrwać takie "prasowanie"? Mięta powinna dać radę bo
    wyrasta z kłączy. Jakie jeszcze zioła moglibyście polecić na takie
    miejsce? Zioła wieloletnie.

  • 2. Data: 2015-04-13 18:01:12
    Temat: Re: Odporne zioła
    Od: "Piotr" <a...@s...pl>

    Użytkownik "G" <@bezmejla.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z kłączy. Jakie jeszcze zioła moglibyście polecić na takie miejsce? Zioła

    U mnie szałwia i melisa rozrastają się "jak głupie" (bardziej niż mięta) i
    nic
    nie jest im w stanie zaszkodzić.
    Poza tym sądzę, że dla wieloletnich "z naszego klimatu" ziół śnieg nawet
    w opisywanej przez Ciebie formie nie jest zagrożeniem.
    Ja o swoje zioła w żaden szczególny sposób nie zabiegam. Rosną
    bezobsługowo a miewają i zimno i sucho i śnieżyście niejednokrotnie.

  • 3. Data: 2015-04-13 18:52:27
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]

    > z kłączy. Jakie jeszcze zioła moglibyście polecić na takie miejsce? Zioła

    Hejka. Myślę, że doskanala da sobie radę oregano czyli Lebiotka
    pospolita (Origanum vulgare) pod warunkiem, że będzie miała dużo słońca.
    Pozdrawiam ascetycznie Ja...cki

  • 4. Data: 2015-04-13 20:36:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2015 18:52:27 +0200, Dirko napisał(a):

    > Lebiotka [ojeżu! - p. XL]
    > pospolita (Origanum vulgare)

    Pisz może tylko po łacinie...
    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 5. Data: 2015-04-13 21:37:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Myślę, że doskanala da sobie radę oregano czyli Lebiotka
    > pospolita (Origanum vulgare) pod warunkiem, że będzie miała dużo słońca.
    > Pozdrawiam ascetycznie Ja...cki

    Między płotem a budynkiem z dużym dachem, to ja bym się tego słońca wiele
    nie spodziewał. Jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą, to ja bym raczej
    podążał w kierunku czegoś cieniolubnego. Zioła, jak sama nazwa wskazuje,
    to przeważnie rośliny zielne -- zimują (jeśli w ogóle) w postaci korzonków.
    Więc można przebierać wśród wielu gatunków. Śnieg żadnemu takiemu nie wadzi.
    Gdyby hałda zalegała tam w cieniu długo, to można spróbować jakiś ambitny
    przebiśnieg.

    Jarek

    --
    Bielą się pola, oj bielą,